Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

BF juni 2012

Hej på er, och grattis till +en! Jag plussade en vecka efter äl.. Också BF den 2 juni om det stämmer. Andra barnet, men lika nervös som jag var med första såhär i början!

• zenoble

Jag har berättat det för några nära vänner och för familjen.. kan va skönt att få lätta sig lite över glädjebeskedet tycker jag, går det bra så gör det, gör det inte så behöver man kanske stöd ändå.
    Har de flesta symptom utom ömhet i brösten, kan kanske bero på att jag opererat dem..
    Hur mår ni andra?

Norrlandstöus: Jag har också mest illamående på kvällarna, och på natten om man vaknar fy tusan :(

• zenoble

Jag hade också jätte ont i brösten förra grav, konstigt..

Bor på öland, någon som bor i närheten av ön? hihi.

ang. drickandet har jag fått köra något i liknande med penicillinkur innan, men alltid lika svårt!

• zenoble

Grattis Nr5 vad kul! Vilket barn i ordningen är det? Lyckos den som klarar sig utan illamående säger jag bara..
    Jag är 21 precis :)

• zenoble

Grattis Tessan3010, såå kul när det äntligen tittar fram ett +!

Nr5: ojoj, 5 killar i familjen, ja det behövs väl lite girlpower då!
    Jag mådde prima med sonen men denna graviditeten har verkligen tagit rivstart med illamående och allt de där.. hm undra och det är en tös då?

Tänkte ringa mvc om  någon vecka, sånt där hälsosamtal först. Här har vi inskrivning runt v10/11.. Vet att det är lite olika. Är ju inte brådska direkt såhär i början känner jag. :) ska till thailand nu i oktober så kan kännas bra att komma innan dess å höra lite vad man ska tänka på och så inför resan.

• zenoble

Oja här sparas inget på illamående inte!
    Jo det vore kul med en tjej, men spelar absolut ingen roll lika kul vad det än blir, de får nog en bra relation på något sätt ändå tror jag. Hur långt är det emellan dina pojkar Nr5? För din del så ja, det är ju sent med inskrivning i v.11
    när jag bodde i Kalmar hade jag inskrivning runt v.8 det tyckte jag var lagom Glad

Ååh vad spännande detta ska bli hörrni!

• zenoble

Hej på er, nu är jag i Polen. Ska stanna här en vecka, på tal om att resa tidigt.. Jag blev inte åksjuk på båten, kors i taket! Mår mycket illa annars.. Känner inte så mycket symptom förutom illamåendet och lite molvärk från och till. Ska åka till bangkok den 24okt så det är ju en lite längre resa, lite mer att tänka på med maten osv! men annars är det ju inga problem. Någon annan som har huvudvärk? fy så jobbigt det är.

Undra om någon av oss väntar 2? spännande :)

Är 21 nu och när bebis kommer , bor i kalmar/borgholm Glad

• zenoble
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Zenoble
    21 år Borgholm BF 2/6

Tessan3010 
    31år Jämshög BF 4/6 

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa 27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6
  • zenoble

Verkar som om det är fler än jag som inte har så mycket symptom, känns lite läskigt!?
    Det enda jag känner är illamående.. Någon som är känslig för nån slags lukt? jobbar i kök så vissa dofter får mig nästan att kräkas, och parfym, fy tusan!

Ang. kön så tänker vi inte ta reda på det den här gången, ska bli en överraskning. var för ivriga med sonen så då frågade vi på rul ;) hur ska ni göra? Funderar också på att boka in ett 3d ul längre fram med.

• zenoble

Gravidförsäkringen börjar gälla från v26 så ingen idé att teckna nu, den gäller ju också fram tills barnet är 6månader. Kommer inte teckna något tillägg på den eftersom jag har bra försäkring. :)

Skånetös80: det är ju kanonbra att du ska börja träna på gym! Graviditeten kommer bli mycket lättare om man tränar samtidigt. Jag har slutat spela fotboll nu för det känns inte riktigt bra med tacklingar osv. Ungefär till v12 brukar man kunna köra vanliga magövningar, men sen delar ju magmusklerna på sig för att fostret ska få plats, så det ska man hålla koll på. Man kan slippa foglossning och annat om man håller på att träna hela graviditeten, mindre ont i ryggen om man är stärkt runt bål och rygg. Samt att förlossning blir lättare ju starkare man är vilket inte är helt fel :)
    Ska nog också teckna mig ett gymkort tänkte jag. Skönt att hålla igång lite och kanske slippa gå upp "extrakilona".

Nu känns det som alla utom jag ringt mvc! dags att boka in sig kanske. Glad

Svar på tråden BF juni 2012