• Nr 5

BF juni 2012

Hej "får" man hoppa in här? :)

Jag har enligt fl kalender bf 31/5 Och andra 1/6... Ja ja.. efter ul så flyttas det säkert längre fram, brukar väl vara så.. :)
    Jag har inte heller så ömma bröst.. sticker till lite ibland bara. Annars är jag bara trött och har haft massa molvärk.. inget illamående!! :)) Hoppas jag klarar mig från det..
    Imorgonbitti skall jag ta blodprov för sköldkörteln och se så allt e okej :)
    Inskrivning har vi fått den 13/10 skall bli spännande.
    I vecka 13 så kommer jag nog få göra ett kub test eftersom jag är då 36år.
    Hur gamla är ni andra?

• Nr 5

Zenoble det är tredje för mig, jag har 2 killar på 10 och 15 år. och min gubbe har också 2 killar på 4 och 9 år. så vi kommer ha 5 barn :)
    Hoppas på en tjej nu men jag tror det blir en kille.. känslan säger det och att vi prickat in äl precis sägs att det blir kille då..Ha ha..spännande!
    Hur många tror det är vanligare att må illa om det blir en tjej? Halsbränna? Har jag aldrig haft..

Grattis till alla som plussat!!!Gravid

• Nr 5
    tm78 skrev 2011-09-27 18:46:19 följande:
    Än så länge är det bara jag och min sambo som vet om det, men vi ska till svärföräldrarna nu till helgen och då kommer vi att berätta det för dem. Men innan vi åker ska jag ringa till mina föräldrar - jag vill att de ska få veta först! Måste bara stålsätta mig, för min mamma gråter för minsta lilla, och det här är första barnbarnet... så det kommer att bli mycket glädjetårar.

Jag mår helt prima - inget illamående, inget magont, god aptit och inte längre ömma bröst. Blir faktiskt lite bekymrad och undrar om jag fortfarande är gravid?! Måste kanske köpa en ny test imorgon för att dubbelkolla... Oj, vad lätt det är att bli nojig!

Jag är 33 år.
    Jag har berättat för mina/våra närmsta. Lite eller mycket tidigt.. kan ju inte låta bli.. haha!! Jag har tänkt att ta test då och då för att kolla så inte hormonerna försvinner, blir strecket eller plusset bara starkare så är ju allt okej :)
    Men visst är det skönt att må bra! Hoppas det håller i sig!
    Vilken känsla det kommer bli för din Mamma :) Härligt!
  • Nr 5

Soffifi: Jag har bara hört att man mår mer illa om man väntar en tjej, och jag har 2 killar och aldrig haft halsbränna.. Bara nyfiken..:) Men med första mådde jag illa en kort tid men jag hade lågt blodvärde med och svimmade..kanske inte så konstigt då.

Lillalyckan: Jag fick för många år sedan äta levaxin, minns inte av vilken anledning.. fortsatte inte ta dom. Min Mamma hade tydligen någon slags struma som liten..så därför ville de ta provet idag.
    Och om man behöver medicinering så är det viktigt att få det så tidigt som möjligt sa hon.
    Ring dit och prata med dom.

• Nr 5

Grattis Tessan3010!!

zenoble: Ush och fy stackars dej som redan mår illa! Hoppas det släpper snart då. Önskar ni en tjej nu? 2 killar är jättebra mina är väldigt "tajta" jag är glad att nr 2 blev en kille, nu skulle det va kul med en tjej då :) Fast viktigast är ju att allt är bra och "den" är frisk. Men som sagt lite mer girlpower skulle inte sitta fel. :)) Tycker det verkar sent för inskrivning v. 10-11 för är man som jag över 35år så är det ju dags för kub test redan, det görs mellan v. 11-13 eller 14 ..

• Nr 5
    zenoble skrev 2011-09-29 21:29:44 följande:
    Oja här sparas inget på illamående inte!
    Jo det vore kul med en tjej, men spelar absolut ingen roll lika kul vad det än blir, de får nog en bra relation på något sätt ändå tror jag. Hur långt är det emellan dina pojkar Nr5? För din del så ja, det är ju sent med inskrivning i v.11
    när jag bodde i Kalmar hade jag inskrivning runt v.8 det tyckte jag var lagom Glad

Ååh vad spännande detta ska bli hörrni!
    Det är 4 1/2 år mellan mina killar. Visst är det spännande! Längtar till kub testet! Någon mer än jag här som har mardrömmar? Lös i magen varje morgon?
  • Nr 5
    PetraK skrev 2011-10-01 14:39:42 följande:
    Någon mer som springer och kissar typ hela tiden? Jag har antingen blivit torr av allt torkande eller så har jag svamp, för det kliar! Ska ringa bm på måndag tänkte jag...
    Jag vaknar på natten eller tidigt på morgonen och kissar.. inte mycket oftare än vanligt på dagarna annars..svamp är nog inget ovanligt när man är gravid det hade jag när jag väntade min första .. jobbigt när det kliar.. ring på Måndag morgon.
Svar på tråden BF juni 2012