Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Hej på er! Plussade igår. bf 2/6. Fick ett missfall i v.8 i slutet av juli så jag har redan hunnit bli extremt nervös. :-/
    Har helt olika symptom den här gången mot förra vilket gör mig extra nervös samtidigt som att eftersom det inte gick bra förra gången kanske det är bra med nya symptom? Försöker jag intala mig själv iaf... Har bara fått svaga plus men har bim idag eller imorgon så jag tänkte ta nya test om några dagar och se om det blir starkare innan jag börjar oroa mig

• RocketQueen

Jag kan inte hålla mig haha! Har två vänner som står mig extremt nära så det skulle bara kännas dumt att inte berätta för dom. Men ingen annan vet.

Jag mår ganska bra, trött som ett as men helt okej. Lite illamående men inte värre än att jag kan hantera det. Däremot är det sådär med matlusten. Inget alls som riktigt passar. Men jag har jättemycket molvärk. Eller nästan som mensvärk är det fast längre ner liksom. Är väl kroppen som tänjer ut sig och förbereder sig har jag hört och så länge det slutar lyckligt den här gången så får det göra hur ont det vill

• RocketQueen

Jag har inte heller ont i brösten alls. Vilket jag tycker är konstigt eftersom jag hade jätteont i dom förra gången men nu märks det knappt alls. Hugger till lite ibland bara.

Vart bor ni andra någonstans?

• RocketQueen

En annan fråga. På fredag är det dags för en sedan länge planerad roadtrip med ett helt tjejgäng med restaurangbesök och fest. Jag har redan erbjudit mig att kör ahela tiden och på så sätt kan jag vara nykter. Men de kommer ju ändå att undra varför jag inte ens dricker ett endaste litet glas champagne. Några idéer? Jag funderar på att köra nåt i stil med att jag går på nån diet vilket inte är helt ovanligt för att vara jag

• RocketQueen

Jag är 26, hinner dock fylla 27 innan den lilla kommer. Och bor i Stockholm.

Jag har inte heller ringt än, mest för att de har så himla dumma telefontider för nån som jobbar natt. Men efter den här natten är jag ledig lite längre så då ska jag försöka vända på dygnet och styra upp en inskrivningstid. Förra gången jag var gravid hade vi inskrivningstid i v.7 vilket egentligen är i det tidigaste laget men det känns alltid lite tryggt att någon har lite koll på en. Egentligen så behöver man väl inte alls gå på Mvc men det är ju att föredra.

Nr5: Har du problem med sköldkörteln? Jag har haft det i ung. 5 år nu men senaste året har mina värden varit stabila och jag har mått bra. Har hört att man bör kolla det snabbt om man blir gravid men förra gången jag ringde för inskrivning (fick missfall i juli) så sa de att de skulle kolla det i samband med inskrivningen och att det inte var någon brådska, men jag vet inte, man kanske borde ta sig till vårdcentralen ändå...

• RocketQueen
    Nr 5 skrev 2011-09-28 17:09:19 följande:
    Soffifi: Jag har bara hört att man mår mer illa om man väntar en tjej, och jag har 2 killar och aldrig haft halsbränna.. Bara nyfiken..:) Men med första mådde jag illa en kort tid men jag hade lågt blodvärde med och svimmade..kanske inte så konstigt då.

Lillalyckan: Jag fick för många år sedan äta levaxin, minns inte av vilken anledning.. fortsatte inte ta dom. Min Mamma hade tydligen någon slags struma som liten..så därför ville de ta provet idag.
    Och om man behöver medicinering så är det viktigt att få det så tidigt som möjligt sa hon.
    Ring dit och prata med dom.
    Jag har ju ätit Levaxin i fyra år nu så jag kollar ju värdena någorlunda regelbundet. Tror det var därför de inte tyckte att det var någon brådska sist.

Men överlag tycker jag nästan att jag mår för bra, som om att det inte kan stämma att det faktiskt finns nån där inne liksom. Visserligen trött som ett as och i perioder så drar det väldigt mycket i tjejmagen, nästan så att det gör ont. Men jag mår nästan inte illa alls och brösten gör inte ont alls heller som sagt... Men jag kommer nog också att ta ett test till typ nästa vecka för att se om plusset blir starkare
  • RocketQueen

Jag mår rätt bra, är galet trött och kan somna i stort sett hur tidigt som helst på kvällarna (jobbar natt så i vanliga fall går jag och lägger mig vid 06, igår somnade jag vid 23...) har värk som mest liknar mensvärk till och från och mår lite illa, men inte så att det stör Efter tidigare missfall är  man lite nojjig och tar tacksamt emot alla symptom :p

• RocketQueen
    OHs mamma skrev 2011-10-02 19:02:43 följande:
    Oj...såg visst nu att denna tråd ligger under "Första barnet", då kanske jag inte har nåt här att göra....Foten i munnen
    Tror inte att det spelar någon roll, är rätt säker på att det finns fler här som har fler barn
    Välkommen
  • RocketQueen

Nu när vi börjar bli ett gäng, tror ni att det kanske är dags för nån BF-lista så man håller koll på vilka som hänger här? Eller vad tycker ni?

Svar på tråden BF juni 2012