Inlägg från: Soffifi |Visa alla inlägg
  • Soffifi

BF juni 2012

Hejsan!

Sitter alldeles nyplussad och har inte ens hunnit berätta för min man än.. BF 1 juni, senaste mens 26 augusti. 

Barn nummer 2 för oss.

Följas åt?

//Sofia 

• Soffifi

Tack Therese!

Konstigt nog känner jag mig lika pirrig och förväntansfull som första gången. Vet iofs lite mer vad som väntar nu.

Jag tror att det bästa är att FÖRSÖKA att inte oroa sig för att något ska gå fel. Det är ändå fler som det går bra för. :)

Har du frågor är det bara att ställa dem, svarar så gott jag kan utifrån min synvinkel.

• Soffifi

Hej alla!

Nr 5: Blev lite nyfiken, finns det något som säger att det blir olika om man har halsbränna eller illamående?

För mig blir detta barn nr 2 och jag är 30 år, snart 31.. ;)

Har inte ringt mvc än, känns så tidigt. Känner inte något behov heller än så länge. När är det man MÅSTE in?

• Soffifi
    Tesssi skrev 2011-09-30 15:10:09 följande:
    Det undrar jag också. Vi åker på 4 veckors semester den 21 oktober.
    Jag reste när jag var i vecka 16, inga problem. Det enda man får tänka på är att gravida inte får sitta vid nödutgången på flyget. Men kolla alla regler på flygbolagets hemsida och er egen försäkring. Men som regel är det mer riskabelt att resa i slutet på graviditeten än i början. 
    Jag flög iofs i vecka 36 också utan problem, så det är nog lite individuellt.

• Soffifi

Skriver in mig själv i BF-listan också. Har inte sett den innan, ny?

{#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6 

• Soffifi

Fixade lite till och la in EmeelieeA som hade fallit bort.

{#emotions_dlg.flower}BF{#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80

31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 
    20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 
    33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 
    26 år Stockholm BF 2/6

Zenoble
    21 år BF 2/6

Tre blir fyra
    25 år Falköping  BF 3/6

Tessan3010 
    31år Jämshög BF 4/6 

Pepita 
    28 år Stockholm BF 4/6

Kattli 
    22 år Stockholm BF 4/6

Frökenfräken82

29 år Växjö BF 5/6

Tessi

30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa

27år Malmö BF 6/6

Bejb 
    25 år Finland BF 7/6

EmeelieeA 21 år Uppsala BF 8/6

Molly85 
    26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86

25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6

• Soffifi
    bejb skrev 2011-10-10 13:48:57 följande:
    nån om har bra tips mot morgonillamående?
    hjälp.. med denhär farten vet alla om min situation innan veckan är slut.
    mådde såå illa idag då jag kom till jobbet,och jobbar på bageri där det
    finns en massa bullar,sockrigt och luktar så flottigt och blää! blir "mätt"
    bara jag andas..
    Ingefärskarameller var det enda som hjälpte mig förra gången, annars finns ju åksjukeband. Seabands heter de tror jag.
  • Soffifi

Ni som varit på VUL, är det nån särskild anledning eller rutin?
    Jag minns att jag fick VUL förra grav men då hade jag noll koll på min mens så tror det var därför.
    Den här gången visste jag exakta datum.

• Soffifi
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-04 09:02:01 följande:
    Vaknat, ätit frukost, kräkts upp frukost...mhhh härligt att vara gravid. Igår tyckte jag att jag började må bättre men imorse bara vände det sig i magen. Hatar å spy. Vecka 9 idag och har läst att det skall vara den veckan man mår som värst. Hoppas det börjar vända sen.
    Har ju en liten bebis hemma på 5 mån. Inte lätt att känna sig såhär och samtidigt bära på en kinkig bebis.
    Men som alla  skriver, vad e lite spyor när man väntar ett nytt liv. Antar att han/hon växer på som satan eftersom jag mår såhär. Inga tvivel på det. Nästan inga bruna flytningar kvar, kom lite i morse men hoppas att dom snart e borta.
    Ha en jätte skön fredag alla fina mammor .Skål (mineralvatten i mitt fall)
    Jag gick precis in i vecka 11 igår och nu börjar jag må bra. Så var det min förra grav också, håller tummarna för att det är så för dig med. 
    Jag åkte X2000 baklänges Gbg-Sthlm och tillbaka när jag var i det där mest illamående stadiet. Not fun.. ;) 
  • Soffifi
    bejb skrev 2011-11-22 14:40:53 följande:
    Oh va jag är lycklig nu!! Vi har varit på första UL idag!
    Allt såg bra ut och lill*n i magen var en riktig vilding som inte ville ligga still heller! :)
    Men allting var bra! Och här tidigare hade vi räknat att jag var i vecka 12+0, men enligt UL nu så är jag i vecka 12+5,så det blev framflyttat några dagar! :)
    Det var en sån otrolig känsla att ligga där och se sin lilla bebis sprattla i magen..blev så verkligt på en gång.. både gubben och jag blev alldeles tårögda! Och så fick vi också foto på vårt lilla <3
    ooh så kär jag blev nu!! =) =)
    Å, varför fick ni göra UL redan? Jag vill också se men får ingen tid förrän i januari.. :(

Någon annan som har sammandragningar redan förresten? Jag är i v. 12+5. 
  • Soffifi
    bejb skrev 2011-11-23 04:59:43 följande:
    sofifi> jag bor ju i finland och här har alla som vill rätt att åka på både tidigt ultraljud(v.11-13) och senare (v.18-20) GRATIS. så jag ville ja förstås ta vara på möjligheten och fara och kolla så allt såg bra ut!
    Då förstår jag. :) Hade gjort samma, vill så gärna kolla redan nu..
  • Soffifi
    zenoble skrev 2011-11-24 10:52:09 följande:
    jag har känt av sammandragningar redan, känns tidigt! ändå så jobbar jag inte nu, är mammaledig. Har du så det gör ont? jag känner mer att det är obehaglig känsla..
    Nej, oftast gör det inte ont. Har fått lite hugg ibland som gjort ont men oftast är det "bara" obehagligt. Ska försöka få mitt UL tidigarelagt, är ju i vecka 16 kring den 8 dec.
  • Soffifi

Å, vad tråkigt!

Ringde till BMM nu och ville få min RUL lite tidigare. Tydligen gör man det inte före vecka 18+0 här. Hur är det där ni andra bor? 

Tycker det känns sjukt långt.. 

• Soffifi
    M karl skrev 2011-12-08 19:18:41 följande:
    Jag är i v.15 nu och jag har inte gått upp ett enda kilo än. Många andra verkar få dessa härliga gravidmagar ganska snabbt. Har 3v kvar till RUL. Ska man vara orolig att liten inte växer där inne?

Baby to be paket, hur får man ett sånt? Finns det fler företag som skänker bort saker till gravida?
    Du kan få en babybox från Barnens Hus/Babyproffsen beroende på vilket som är närmast. Sen är det ju Apoteksgruppen som lillalyckan länkat till. Från Libero får man en påse på BB, behövs inte beställas. Hittade också på Allt för föräldrar. Bli medlem där och registrera din graviditet så skickar de hem lite grejer. Kostar inget att bli medlem.

www.babybox.se/
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet 
  • Soffifi
    bejb skrev 2011-12-18 08:30:26 följande:
    har ni börjat känna av några rörelser från era små gryn ännu? jag är nu i v 15+5 och ibland kan det kännas som det "sprattlar till",men vet inte om jag inbillar mig =)
    Jag kände en del rörelser för några veckor sedan men efter några kraftiga, långa sammandragningar för två veckor sedan har det stillat sig. Har varit jätteorolig för det så på onsdag ska jag få komma till läkare och se att allt är ok. Är i vecka 16+4 nu, andra barnet.
    s85 skrev 2011-12-14 17:26:39 följande:
    Lämnar tyvärr gruppen pga MA i v12 Gråter
     Känner med dig. Nu kanske du inte går in och läser här men om du gör det och orkar berätta lite skulle jag gärna vilja veta lite om symptomen innan..

• Soffifi
    Norrlandstöus skrev 2011-12-23 10:53:42 följande:
    nu har min kommit igång och kickar mamma ordentligt., så härligt! när sambon kommer hem och pratar med magen så blir det full rulle,. rul om 9 dagar och tiden står stilla!

GOD JUL PÅ ER ALLA:DTomte  
    Oj, vad tidigt! Särskilt om det är första barnet. Skönt att få känna att det finns liv därinne. :) 

God jul till dig med, och alla andra därute! 
  • Soffifi
    Norrlandstöus skrev 2011-12-23 17:46:42 följande:
    är i vecka 18 så så tidigt är det väl inte..eller? det e så härligt iaf:D
    Jag är i vecka 17+2 nu med andra barnet och känner ytterst små rörelser. Läkaren jag träffade i onsdags tyckte att det var väldigt tidigt när jag sa att jag redan känt lite rörelser. 
    Men känner du på utsidan också? 
Svar på tråden BF juni 2012