• Tesssi

    BF juni 2012

    Plussade igår, efter första försöket!

    BF 6 juni tror jag.

    Jag känner redan av illamående, trötthet, dålig kondis och molvärk. Undrar var det här ska sluta.
    Bara jag och blivande maken som vet än så länge, men jag skulle också vilja berätta för hela världen!!

  • Tesssi
    Norrlandstöus skrev 2011-09-30 12:38:22 följande:

    jag pratade med barnmorskan idag och ska få komma på inskrivning redan på måndag., Ska åka till turkiet en vecka den 17 okt och nu ororar jag ihjäl mig att det ska bli nått problem då.. förövrigt mår jag jätte dåligt:( ont imagen och illamåående hela tiden.. jobbigt när man jobbar med gamla att konstant må illa.. måste ofta gå ut och ta luft för att det ska lugna sig.. men någon som har erfarenhet om att resa utomlands i tidigt stadie?


    Det undrar jag också. Vi åker på 4 veckors semester den 21 oktober.
  • Tesssi
    Soffifi skrev 2011-10-01 13:39:31 följande:
    Jag reste när jag var i vecka 16, inga problem. Det enda man får tänka på är att gravida inte får sitta vid nödutgången på flyget. Men kolla alla regler på flygbolagets hemsida och er egen försäkring. Men som regel är det mer riskabelt att resa i slutet på graviditeten än i början. 
    Jag flög iofs i vecka 36 också utan problem, så det är nog lite individuellt.

     
    Tack för ditt svar. Då kan jag slappna av lite.
  • Tesssi

    Var bor alla och hur gammal är ni? *nyfiken*

    Jag är 30 år, borde hinna fylla 31 år innan Mini tittar ut. Jag och min blivande man bor i Västerås.

  • Tesssi

    Kul att vi börjar bli ett gäng! {#emotions_dlg.flower}

    Mina symptom går också lite i vågor. Jag hoppas att vi inte behöver vara oroliga mtt78.
    Det är svårt att slappna av och inte vara orolig tycker jag, trots att jag inte har något MF bakom mig. 

  • Tesssi

    Oj, vad ni skriver.

    Jag har också svårt att komma till ro på kvällen, dessutom vaknar jag vid kl.3-4 och ha svårt att somna om. Känns som man behöver all sömn man kan få just nu.

    Mitt illamående började för ca 1 vecka sedan, men då trodde jag att det var stressmage, i och med att jag vet med mig att jag har känslig mage, men så var det ju inte! Jag är i v.4+5 idag.

    Jag känner som dig Skånetös80, sitter och ler med jämna mellanrum.

  • Tesssi
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

    Skånetös80 31 år Linköping BF 1/6

    lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

    Tessi 30 år Västerås BF 6/6
  • Tesssi
    RocketQueen skrev 2011-10-03 10:28:07 följande:
    Idag har jag ringt och bokat tid för inskrivning! Så först är det hälsosamtal imorgon bitti och sen inskrivning första november, spännande, nu känns det lite mer på riktigt

    Jag har mitt första besök hos BM (hälsosamtalet) nästa måndag. Visst känns det lite mer på riktigt när man faktiskt har tid hos BM.

    Den "vanliga inskrivningen får vi ta när vi kommer tillbaka från semestern i slutet av november.
  • Tesssi

    Jag är också svullen om magen idag och dödstrött just nu. Hur orkar ni hålla  er vakna när ni ska jobba? Just nu känns det som jag sitter och halvsover...

  • Tesssi

    Hur har ni tänkt angående gravidförsäkring?
    Vill ni veta könet innan BF?
    Min sambo vill gärna veta barnets kön innan BF, så vi kanske bör boka in ett separat kön-UL, för jag vet inte vad policyn är i Västmanland ang. om BM berättar könet eller ej.

  • Tesssi

    Jo, vi har också tänkt teckna gravidförsäkring, jag skulle gärna ha den extra delen av försäkringen också. Tecknar man den redan nu, eller måste man vänta?

  • Tesssi

    God morgon!

    Hur mår ni idag?

    Jag är inte heller sugen på sötsaker. Brukar vara väldigt svårt att stå emot choklad, men nu känns det som det kvittar om jag äter det. Men jag vet inte riktigt vad jag är sugen på istället...

  • Tesssi

    Jag vill också se mini i magen! Undrar om det finns någonstans man kan boka VUL här i västmanland?

  • Tesssi

    Jag har också börjat kika på mammakläder, men bara på nätet än så länge. Skulle vilja kika på vagn också så småningom, vi vill gärna ha kvar vår Audi A3 sportback om det finns någon vagn som passar.

    De första bebiskläderna handlar jag nog i NYC när vi kommer dit.

    Jag äter också ACO Kvinna, tänkte fortsätta med det hela graviditeten.

  • Tesssi
    Ice Age skrev 2011-10-05 20:09:59 följande:
    testat positivt idag(ja jag testade sent inte vågat...) beräknad 5 juni.
    Hade planerat börja testa i november så det var litegran av en suprice nu. Har inte direkt några symptom. Lite lätt molvärk, mer kissnödig än vanligt annars inget alls...
    Tajmingen är rätt taskig men oj så välkommet ändå 
    Välkommen!
  • Tesssi

    På min arbetsplats som är ett kontor har vi ingen direkt klädkod utan jag kan använda de kläder jag vill, i stort sett. Köpte ett par nya strumpbyxor med mjuk linning häromdagen, men jag vet inte om det hade varit bäst att köpa gravidstrumpbyxor på en gång för det känns som de sitter ganska hårt i midjan redan...

    Idag har jag mycket molvärk och är trött, men humöret är precis som vanligt.

  • Tesssi

    Vi har precis fått reda på att makens föräldrar tänker köpa en vagn åt oss. Så nu kan vi beställa en ny Bugaboo Cameleon istället för att köpa en begagnad. Jag har underbara svärföräldrar! {#emotions_dlg.flower}

    Vad ska man välja för färg?

  • Tesssi

    Vi funderar på mörkblå bas och svart top, eller mörkgrå bas och blå top. Det är så svårt. (Jag gillar brun/sand också, men min man tycker att det blir för ljust)

Svar på tråden BF juni 2012