Inlägg från: Hoppet86 |Visa alla inlägg
  • Hoppet86

BF juni 2012

Här är en till som ska ha barn i juni 2012! :)

Plussade igår, efter 14 månaders längtan! Är i vecka 5 (4+1) idag. Ringde till barnmorskan idag, ska in på hälsokontroll på måndag (10/10).

Kan inte fatta att det äntligen var vår tur nu!!

• Hoppet86
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Frökenfräken82
    29 år Växjö BF 5/6

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86
    25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6
  • Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-03 19:06:35 följande:
    Grattis hoppet86! Kul att det äntligen tog sig :)! Visst är det svårt att fatta att man ska få en liten :)!
    Tack längtar86! Ja, känns så himla overkligt! Som vi har längtat efter denna dag, och nu när den äntligen är här så vågar man knappt tro på det.. Men 3 tester, 3 positiva, måste ju bara betyda en sak! ;)

Blev inte så värst glad efter att första testet, trodde mest på ett spökstreck. Så gjorde ett till med en annan typ av test, som givetvis också var positivt... Då bröt jag ihop inne på toagolvet, kunde inte sluta lipa och skratta på ett bra tag! Underbar känsla!

Har ni försökt länge, längtar86?
  • Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-04 05:02:02 följande:
    Hoppet86: Det tog sig på femte försöket för mej. Det är lustigt, för förut har jag alltid trott att man skulle bli helt förstörd (positivt alltså) när man fick det där pluset, men efter några månaders försök så var varken jag eller mannen helt förstörda när pluset kom. JÄTTEglada, men vi var lugna, och kramades massor. Men jag trodde vi skulle hoppa omkring och tjoa om ni förstår vad jag menar ;). Hur reagerade ni?

Jag börjar också fundera på om det inte vore mysigt att få veta könet, dels av den anledningen du säger lillalyckan, och sen för att vi har två barnrum i nya huset, ett rosa och ett blått (folk får tycka vad dom vill om det, jag fick aldrig vara typiskt tjejig när jag var liten :P) och det vore ju skönt att kunna börja inreda "rätt" rum... Samtidigt vill jag verkligen ha överraskningen. Min man vill absolut INTE kolla kön! Sååå det kommer nog få bli en överraskning ändå :P.

Vi blev helt förstörda av lycka. Jag bröt ihop inne på toagolvet, skrattade hysteriskt och grät och vartannat.. Ringde maken som var ute och jagade, han trodde att någon dött eftersom jag var så hysterisk, när han fattade vad som hänt blev han fruktansvärt lycklig. Vi hade gett upp hoppet, efter alla dessa försök. Dessutom har jag tvingats äta hormontabletter i 11 månader för att överhuvudtaget bara få mensen. Så nu var första månaden utan tabletterna, och sen var det dags för utredning nästa månad. Så vi var så inställda på att det skulle bli utredning nu i oktober, att vi inte räknade med något positivt resultat. Så det blev väldigt chockartat för oss!

Gjorde ett nytt test igårkväll, och det var fortfarande positivt men mycket svagare. Eftersom jag vakande natten mellan söndag och måndag med en väldig magknip i tjejmagen så är jag givetvis orolig nu att lyckan ska tas ifrån oss.. Ska testa imorn igen, på morgonurinen. Är det ett starkt plus då så ska jag sluta oroa mig, och njuta av att det faktiskt är vår tur nu!

• Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-04 20:13:24 följande:
    Jag gick ner till affären för jag var sugen på något gott, visste inte vad men godis trodde jag. Synade godishyllan och resten av affären, när jag kom ut hade jag med mej citron, apelsin, satsumas, morötter och dipp :O haha!

Var med om nästan samma sak häromkvällen. Blev sugen på choklad, som jag visste finns i kylen. Tänkte att jag skulle ta en kopp the och lite choklad. Men när jag öppnade kylen såg vindruvorna mycket godare ut. Så det blev vindruvor och the istället… haha

• Hoppet86
    zenoble skrev 2011-10-04 08:45:41 följande:
    åh vilken härlig känsla det måste varit, verkligen! :) brukar ju ofta släppa när man "gett upp" det lite och slappnar av mer och inte tänker för mycket.
    Hormonnivåerna går upp och ner hela tiden, jag testade också svagare häromdagen. Tror inte du behöver oroa dig. Som sagt, det är eran tur nu.
    Just idag är jag stark , just idag mår jag bra. Jag har väntat så länge på just den här dan Solig

Ja, det var en ofattbart underbar känsla! Vi lever fortfarande som på små moln, kan inte riktigt fatta… Gjorde ett nytt test i morse, och det var väldigt starkt plus. Så nu känner jag mig inte orolig längre, ser bara fram emot vad som komma skall! Längtar efter en stor fin mage nu! Haha

Min stora oro just nu är en avdelningsresa som vi ska göra med jobbet denna veckan, torsdag – fredag, dvs avresa imorgon. En stor del av resan är vin, från torsdag lunch fram till småtimmarna. Vet inte hur jag ska förklara bort mig riktigt, kan ju inte skylla på att jag ska köra precis…. Och eftersom jag bara är i v5 vill jag inte att de ska veta/misstänka nåt riktigt än..  Någon som har förslag??

• Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-05 10:04:26 följande:
    Zenoble: Jag tycker kaffet smakar skit, men jag behöver lite för att vara lite piggare på jobbet och så, så jag tvingar i mej en halv kopp om dan ungefär :P.

Ne jag tycker också det känns som att tidigt gravida gör det mycket, om man läser runt här på fl. Jag har en telefontid med dom om fem minuter så då ska jag fråga lite vad som kommer att hända...

Smakar det skit nu när du är gravid, eller tycker du inte om kaffe i vanliga fall heller? Jag dricker alltid flera koppar om dagen vanligtvis, men nu denna veckan tycker jag att det smakar skit, blir väldigt illamående av det. Kroppen är konstig! ;)

• Hoppet86
    Molly85 skrev 2011-10-05 11:03:17 följande:
    När min syster var gravid så var dom ute med jobbet och drack vin, hon drack ju alltid så för att dom andra inte skulle misstänka något så låtsades hon dricka ur sitt glas och hennes chef (som visste om graviditeten) drack även ur hennes glas när ingen såg.
    Annars kan du ju alltid skylla på att du går på antibiotika! Tungan ute

Har en fundering på att berätta det för en kollega, som jag kommit nära här på jobbet, be henne om hjälp… Annars får det nog bli någon antibiotika-historia….. Flört

• Hoppet86
    OHs mamma skrev 2011-10-05 18:28:42 följande:
    Inatt blev det inte mycket sömn. Jag hade riktigt ont i magen, kändes som alla inälvorna hade gymnastik eller nåt. Mådde även illa och kunde inte hitta nån skön position att ligga i.

Nu när jag har kommit hem från jobbet och börjar slappna av så känner jag mig spänd och öm i magen och den gör ont. Hoppas det bara är bebisen som växer till sig!

Fogarna känns till och från under dagen också

Jag har börjat fundera på syskonvagn och gravidkudde. Skulle mer än gärna skaffa en gravidkudde men på Babyproffsen var den riktigt dyr, 600 kr!
    Jag har samma problem, vaknade för någon natt sen av att jag hade sjukt ont i magen. Visste knappt vart jag skulle ta vägen. Men rätt var det var så fösvann det igen (efter ca 1h) och jag kunde somna om. Men har mer eller mindre konstant kraftig mensvärk som strålar ut i bäckenet, typ. Tar det som att det är "växtvärk" i livmodern. Var orolig i början av veckan, men eftersom grav. testet blir starkare för varje dag och det faktiskt lättare lite när jag vilar så känner jag mig ganska lugn nu..

Dock är jag sjuk trött! Så trött att jag få en fruktansvärd huvudvärk och nästan lite yr. Var tvungen att gå och lägga mig klockan 8 igårkväll. Aldrig vart med om något liknande! Känner mig lite piggare idag, men bara lite... Hur är det med er andra?

Skruttens mamma: vad är en gravidkudde?
  • Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-08 07:24:55 följande:
    Jag tyckte att natten till igår var jobbig, med molvärk och det.
    I natt var jag i helvetet i fem minuter kan jag säga. Jag vaknade vid ett och hade SÅ jäkla ont. Jag gick upp och började rota runt efter alvedon. Sa till mannen (som satt uppe) att hjälpa mej. Hittar ingen alvedon. Allt jag kan tänka är att nu är det slut på den här graviditeten, vi måste in till akuten. Jag vankade av och an. Det var som mensvärk, fast värre (och jag har haft ganska ordentlig mensvärk), plus att det var en smärta som jag inte kunde säga var det satt. En molande, brännande smärta strax ovanför vänstra skinkan fast inuti typ.
    Jag funderade som sagt på mf, eller förstoppning, så jag satte mej på toan, inget alls, inte ens gaser, men då började det gå över, och sen vart det helt bra. Så kanske fem minuter allt som allt.
    Är det normalt att ha så här ont, så länge det inte blöder?
    Nu är det ju helg men jag tänkte ringa 1177 och fråga lite idag, och sen ringa min bm på måndag.

Efteråt kollade jag på min man och sa "jag vill inte föda det här barnet längre" haha :P. IDAG har jag nog glömt bort hur ont det egentligen gjorde, för idag tänker jag inte så :P:
    Låter som samma värk som jag får emellanåt. Vaknar mitt i natten av att det gör så jäkla ont, som mensvärk x100, typ. Vet knappt vad jag ska ta vägen. Hade en sån i natt, och en nu på förmiddagen... :( Eftersom jag har haft problem med mensvärk innan, fått äta receptbelagda värktabletter under mensen, så hoppas jag att detta bara är växtvärk i livmodern! Men känns konstigt, för värken strålar ut i höfterna/bäckenet... 

Ska till bm på måndag för hälsokontroll, så får väl se vad hon säger då. Men skirv gärna vad de säger på 1177.. ! 
  • Hoppet86

Är i v 4+6 idag, och på kvällarna är jag så grymt svullen om magen! Ser säkert ut att vara gravid i 4e månaden eller nåt, är det normalt? Inte ska man väl behöva börja köpa mammakläder redan ??  

Har fått ett väldigt positivt gravidsymtom har jag märkt, tycker inte om sötsaker längre! Mår illa av allt sött, bara jag ser eller känner lukten av det. Jag som är en sån gottegris! Älskar choklad! Hoppas detta håller i sig, för det är ju faktiskt nåt bra... ;)

• Hoppet86

Ett tag sen jag var inne sist..

Är nu i v7 och jag är så fruktansvärt trött!! …och konstant hungrig, men kan inte äta så mycket åt gången. Mår inte illa alls, bara sötsaker som jag inte klarar av. Sen har vi denhär magen. Har så fruktansvärt ont emellanåt, är värst på eftermiddagen/kvällen/natten.. Är väl tarmarna som möbleras om… ;) För det känns inte som molvärk, mer som tarmbesvär.

Sen har jag växt med! Mina bröst är betydligt större, men framförallt min mage! Kommer inte i mina byxor längre……. Och jag är bara i v7! Normalt?! Min mamma skrattade åt mig häromdagen, för hon såg direkt att magen växt/svullnat avsevärt när jag kom innanför dörren hos mina föräldrar.. Så frågan är hur länge man kan hålla detta hemligt nu ? I helgen blir det iaf till att köpa mammabyxor…  

Svar på tråden BF juni 2012