• Pepita

BF juni 2012

Hej tjejer!

Hoppar in här med, hoppas det är ok.

{#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Pepita
    28 år Stockholm BF 4/6

Frökenfräken82
    29 år Växjö BF 5/6

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86
    25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6

• Pepita

Jag har inte heller haft särskilt mkt symptom. Har varierat från dag till dag. Symtomen kommer nog i sinom tid

• Pepita

Jag har oxå lite plagg här hemma som väntar. köpte de dock innan jag blev gravid. Har inte tänkt köpa något mer nu förrän ganska sent in i graviditeten.

Däremot kanske även jag skulle behöva köpa nå mamma kläder ganska snart om inte magen vill sluta vara så svullen. Mammakläder är det väldigt dåligt med. Jag försöker köpa sånt som funkar även när magen har vuxit till sig lite. Lite lösa tröjor, tunikor.... Sen när magen är väldigt stor så måste jag säkert köpa mammakläder även upptill men det tar vi då

• Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 19:17:35 följande:
    Jag är bara i vecka.6 och har så pass lite symtom... Orolig för missfall, men har ej haft nån blödning. Känner mig inte alls gravid. Antingen är det missfall eller en av de få som mår riktigt bra under graviditeten.
    tror inte du behöver oroa dig. Jag har inte heller särskilt mkt symtom. Tror det lätt blir så att de som har symtom skriver om dom och de som inte känner något inte skriver för att de känner att de inte har något att skriva.

Jag vet många som inte har haft mkt symtom  Hoppas du är mindre orolig idag. 
  • Pepita
    PetraK skrev 2011-10-08 07:24:55 följande:
    Jag tyckte att natten till igår var jobbig, med molvärk och det.
    I natt var jag i helvetet i fem minuter kan jag säga. Jag vaknade vid ett och hade SÅ jäkla ont. Jag gick upp och började rota runt efter alvedon. Sa till mannen (som satt uppe) att hjälpa mej. Hittar ingen alvedon. Allt jag kan tänka är att nu är det slut på den här graviditeten, vi måste in till akuten. Jag vankade av och an. Det var som mensvärk, fast värre (och jag har haft ganska ordentlig mensvärk), plus att det var en smärta som jag inte kunde säga var det satt. En molande, brännande smärta strax ovanför vänstra skinkan fast inuti typ.
    Jag funderade som sagt på mf, eller förstoppning, så jag satte mej på toan, inget alls, inte ens gaser, men då började det gå över, och sen vart det helt bra. Så kanske fem minuter allt som allt.
    Är det normalt att ha så här ont, så länge det inte blöder?
    Nu är det ju helg men jag tänkte ringa 1177 och fråga lite idag, och sen ringa min bm på måndag.

Efteråt kollade jag på min man och sa "jag vill inte föda det här barnet längre" haha :P. IDAG har jag nog glömt bort hur ont det egentligen gjorde, för idag tänker jag inte så :P:
    Usch, vad jobbigt för dig. Låter inte alls kul å få så ont Har du ringt än? vad sa dom?
Svar på tråden BF juni 2012