Inlägg från: Skånetös80 |Visa alla inlägg
  • Skånetös80

BF juni 2012

Hej på er!!

Jag hoppar in i denna tråd då jag plusade i morse, kan fortfarande inte riktigt förstå det men både jag och min sambo går som på rosa moln  Glad

Min mens skulle kommit den 23/9 men jag klarade av att hålla mig ifrån att testa tills igår då jag testade på en sticka från minipris-tester man var väldigt osäker på om det var 2 streck eller inte. Så igår köpte vi ett CB digital och i morse var det ett klart och tydligt GRAVID!!!!

Vi är så otroligt lyckliga, vi har gått utredning under våren/sommaren/hösten eftersom jag har väldigt oregelbunden mens, fick beskedet att jag förmodligen inte har egen ägglossning och var på G att starta behandling med pergotime. Så pluset idag var mer än välkommet!!!

Kul att följas åt här och dela med sig av sina tankar och känslor inför den första graviditeten {#emotions_dlg.flower}

• Skånetös80

Vad kul att vi blivit så många, jag har varit bortrest hela helgen och har därför inte kunnat skriva något. Men jag lovar att läsa ikapp alla inlägg senare :)

Det jag mest känner av är trötthet, extrem molande värk i nedre delen av magen på nätterna (fler än jag som känner av det??) och så ömma bröst. Än så länge inget illamående och jag hoppas verkligen att jag slipper det också.

Jag har också fyllt i BF-listan, hoppas ni andra fyller i efter hand också.

Ha en bra dag och njut av er graviditet, jag kommer på mig själv att flera gånger per dag sitta med ett leende på läpparna och bara känna mig så himla lycklig. Kanske låter konstigt men jag ser fram emot när magen börjar synas och man får ha fina mammakläder på sig. Idag är jag i v 5+4 och det syns inte speciellt mycket (mer än på kvällarna då magen svullnar upp rätt mycket).

Glad

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

lillalyckan 
    26 år Stockholm BF 2/6

• Skånetös80

Hej!

Här där jag bor verkar de ha långa köer till inskrivningen, när jag ringde i fredags hade de en tid den 11/10 men då kan jag tyvärr inte och då var nästa lediga tid den 7 november!!!! Känns väldigt länge att behöva vänta ända till dess men jag ska försöka gilla läget och inte stressa upp mig. Vi kommer dessutom att göra första ultraljudet INNAN vi blir inskrivna, den 3/11 är det dags och jag längtar verkligen, vill se det lilla som växer där inne för att verkligen kunna förstå och ta till mig att detta är på riktigt.

Hur funkar det där ni bor med inskrivning och ultraljud m.m.? Är det någon som har börjat fundera på KUB: göra eller inte göra? 

• Skånetös80

längtar86: jag ringde till Kvinnohälsan direkt i fredags när vi Plusat och fick då tid både för inskrivning och ultraljud, vet dock inte vad det är för typ av ultraljud. Dessutom kommer jag förmodligen inte ha gått så långt i graviditeten då så jag kommer ev. att få komma tillbaka en gång till efter nån vecka så att man kan se allt. Jag har nämligen 45 dagars menstruationscykel men hon på kvinnohälsan räknade på mig på 28 dagar vilket innebär att de tror att jag är längre gången än jag är, enligt min egen uträkning är jag på vecka 5+3 idag och kommer vara i v10 när det är dags för Ultraljud. Vad är Storken? Har du bott i Linköping länge? Såg att ni skulle flytta till hus, vad härligt. Var har ni köpt hus då? Vi bor i lägenhet mitt i stan och kommer förmodligen också behöva flytta eftersom vi bor i en liten 2:a...men vi är lite osäkra på att köpa något nu så vi ska nog försöka hitta en större lägenhet...får hoppas att det inte är alltför svårt. Lycka till när du ringer till Storken!!!

Lillalyckan: okej, jag tror att det lutar åt att vi också kommer göra KUB-test. Men det är nog viktigt att man redan innan dess har diskuterat vad man vill göra ifall det visar sig att man får "dåliga" siffror. Jag vill inte göra fostervattensprov eftersom risken för missfall är ganska hög då så jag hoppas såklart på att man får okej siffror på KUB-testet.

Just nu känner jag absolut ingenting av min graviditet, känner som någon skrev tidigare i tråden: jag kanske måste testa en gång till så att jag inte bara har inbillat mig att jag är gravid :) Glad

• Skånetös80

Oj, nu har det kommit hit fler i tråden, kul att följas åt i den långa väntan vi har framför oss. Vill att följande veckor ska gå snabbt så vi får berätta för nära och kära, så svårt att hålla tyst men vi ska avvakta till vecka 12 i alla fall innan vi berättar.

Idag har jag haft en sån dag då jag tvivlar väldigt mycket på om jag verkligen är gravid, har inte känt nånting alls mer än lite ömma bröst. Dessutom har jag inte mått illa nån gång och det känns väldigt konstigt, känns annars som att mer eller mindre alla mår illa när de är gravida. Gör man då inte det blir man såklart orolig att något är fel. Hur är det för er andra, mår ni illa?

Längtar86: förstår att du inte vill avslöja för mycket om dig själv här, jag känner samma sak. Man vill ju inte att folk ska hitta denna tråd och upptäcka att man ska ha barn innan man själv har berättat det.  Själv har jag bott i Linköping i drygt 3 år. Vi kan ju lära känna varandra senare när vi har avslöjat för alla vi känner. Härligt att de verkade trevliga på Storken, jag hade faktiskt inte hört talas om dem. Spännande med ultraljud, tror att det är först då man förstår att det är på riktigt och att man har en liten inom sig.

• Skånetös80

God morgon Solig
    I natt har jag faktiskt sovit gott, inte vaknat med den molande värken i magen så det var skönt, är tyvärr trött ändå:(.

Är det någon av er som går på gym? Jag har länge tänkt köpa gymkort men olika saker har kommit emellan men nu tänker jag att det vore bra att börja styrketräna lite, framför allt rygg och bål. Är det någon som har något tips?

När det gäller gravidförsäkring har jag inte ens tänkt så långt men är det gratis är det ju dumt att INTE skaffa, får googla runt och jämföra lite vad de innehåller osv. Men de som är gratis är kanske väldigt lika, någon som vet?

Jag längtar så himla mycket till 3/11 då vi ska göra ultraljud, vill så gärna se att det verkligen är något som växer där inne för emellanåt kan jag börja tvivla och tänka att det bara är inbillning....tur att det "bara" är 1 månad kvar. 

• Skånetös80

Vi ska vänta många veckor till innan vi berättar för nära och kära, den 3/11 ska vi på ultraljud och är då i vecka 9-10 tror jag, så nån vecka därefter tror jag att vi ska berätta, vi ska försöka få till det så att vi kan berätta det öga-mot-öga för våra familjer (lite svårt när de inte bor på samma ställe som vi) men det kommer att finnas ett tillfälle då vi nog får till det. Sen berättar vi för vänner eftersom vi träffar dem. Varken jag eller min sambo vill berätta för tidigt OM allt inte går som det ska innan vecka 12, kommer bli en jobbig väntan men vi får glädjas tillsammans han och jag istället.

längtar86: vad är det för gynundersökning du ska på i oktober? Är det på Storken eller? Vi ska inte göra nån gynundersökning på MVH tror jag utan det blir direkt ultraljud den 3/11 och sen inskrivning den 7/11. 

Svar på tråden BF juni 2012