Inlägg från: Mamma MB |Visa alla inlägg
  • Mamma MB

BF juni 2012

Hoppar in i denna tråden. Plussade igår morse och kan fortfarande inte smälta detta. Många tankar och känslor på samma gång, glädje, rädsla, nervositet... Såklart är vi överlyckliga!
    Om jag räknat rätt så är BF 9/6... Men jag har knappt några symtom alls förutom att jag är hungrig nästan hela tiden och min mage är väldigt svullen, brösten kanske har växt något också.. men jag börjar bli lite orolig. Har ni mycket symtom?

• Mamma MB
    Molly85 skrev 2011-10-07 09:21:21 följande:
    Jag är i v4+6 nu och de enda symtomen jag har nu är trötthet och huvudvärk.
    Annars känner jag mig precis som vanligt. Känns inte ens som att jag är gravid! Får nog ta ytterligare ett test (utöver de 8 jag redan tagit) för att vara på den säkra sidan! Flört

Då är vi lika långt gågna, idag är jag 4+7 (säger man så?)..
    Men har heller inte så mycket symtom, endast lite svullen mage och hungrig.
  • Mamma MB
    PetraK skrev 2011-10-07 12:27:02 följande:
    5+0 är du i då maanbe :)

Jag är också i vecka 4+6 idag. Efter nattens molande går jag och känner efter alldeles för mkt, studsar för att se att brösten verkligen gör lika ont som innan (inte så säker på det) och tycker inte att jag känner mej så svullen... Och inte är jag trött, men jag drack i och för sig en halv kopp kaffe för ett par timmar sen. Usch, inte bra att tänka för mkt.

Tror symtomen är extremt individuella, och kommer vid olika tidpunkter... Jag tänker dock också ta ett test för att se att styrkan håller i sig.
    Ok, 5+0.. spännande Glad
    Ja, jag håller också på "testar" brösten, hehe.. trycker lite o så. Får för mig att dom har växt lite iallafall.
    Är det din första graviditet? Det är min och jag känner mig helt förvirrad. Jag har inte bestämt mig om jag ska boka in ett första möte hos barnmorskan eller inte. Hur tänker du?
  • Mamma MB

Jag bokade tid till bm igår, ska dit om 2 v. Är då i v.7

Men jag är fortfarande väldigt orolig över att jag inte har så många symtom. De enda jag har är att brösten har växt sjukt mycket men de ömmar inte alls och sen är jag sjukt hungrig nästan hela tiden. Igår kväll efter att vi vart på musikal va vi tvungen att svänga in på Statoil och köpa mig en korv för det va akut hunger, haha.. har aldrig hänt innan.

• Mamma MB
    Dullidutt skrev 2011-10-08 14:22:12 följande:
    Enligt det här gravidverktyget vecka för vecka här på FL ska man kontakta BM i vacka 6, men jag tröttnade när det bara var telefonsvarare med olika knapptryckningar som alternativ. Varför ska det vara så bökigt att komma fram till dem?

Jag håller helt med dig! Jag höll på och strunta i att boka tid först eftersom det första stället jag ringde till avvisade mig, dit var jag inte välkommen. Varför förstod jag inte riktigt men "receptionisten" sa bara att barnmorskan de hade där sysslade inte med sånna besök.. Jaha, sa jag och fick ringa vidare... Men eftersom detta är min första graviditet så känns det som om man vill träffa en bm tidigt
  • Mamma MB
    Polarlantis skrev 2011-10-11 13:09:51 följande:
    Får man hoppa in? BF 19 juni...men ett MA i bagaget är detta svårt att vara helt lycklig över men bara 3 v till vul, HOPPAS det går vägen!!!
    Mår för övrigt kanon, inte så trött, lite ont i brösten så klart..ja, det var nog det hela Glad

Grattis till plusset! Håller tummarna att det går bra denna gången.
    Själv är det min första graviditet och vet inte riktigt hur man ska må. Är i v. 5+3 och har än så länge bara fått större bröst och mer hunger.
  • Mamma MB
    Polarlantis skrev 2011-10-11 13:50:01 följande:
    Det händer oftast inte så mkt i början, men om ngn vecka kanske byxorna börjar bli för små, jag svällde iaf fort upp. Fick lite finnar och så och fett hår...baksidan av det hela Flört Är mat, må bra och rör på dig så mycket du kan Glad

Min mage har svullnat upp mycket också, glömde skriva det. Och nu på em har den börjat bubbla nåt så fruktansvärt. Precis så gör det alltid dagen innan jag ska få mens. Undra vad det beror på.. man blir lite nojig över allt som händer..
  • Mamma MB

Inatt och nu på morgonen har jag haft mycket gaser i magen och gjort nr.2 ett flertal gånger Skäms.
    Och en förskylning på det gjorde ju inte saken lättare. Är orolig nästan varje gång jag går på toan för att se blod på pappret. När ska den oron släppa?

• Mamma MB
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 18:38:27 följande:
    Min hcg ändrades från 2900 till 4000 det var bra sa min sköterska också...

Vart kollar man sitt hcg och varför gör ni det?
  • Mamma MB
    Speedofsound skrev 2011-10-31 18:40:15 följande:
    Jag hade nästan inga problem alls fram tills mitten av förra veckan. Då började jag må illa konstant och kunde inte äta någon tillagad mat. Mest fil, mackor och frukt. Men jag hoppas verkligen att ni slipper sånt! :)

Känner igen mig i det du skrev. Förra veckan va hemsk för mig, kunde inte nåt förutom lite fil och salta kex. Jag kunde inte ens vara i köket eller öppna kylskåpet... men köpte Prostafen och nu mår jag bättre.
Svar på tråden BF juni 2012