Inlägg från: Anne Lisa |Visa alla inlägg
  • Anne Lisa

BF juni 2012

Hej alla!

Grattis till alla plus!
    Jag fick mitt efterlängtade plus idag på bim+4. Det är nu fem månader sedan jag fick missfall så jag är också lite nojjig! (lillalyckan). Men denna gång ska det gå bra! 

Jag är så ruskigt glad att jag knappt vet vad jag ska skriva! Får återkomma med något mer konstruktivt imorgon!

Kram till alla

• Anne Lisa

God morgon!

Härligt att vakna och veta, japp jag är gravid! Längtar86: Jobbigt att du inte kunde somna :( Hoppas att det går över snabbt eller att det var just i natt, kanske söndagsångest?

De ställde just in mitt tåg till jobbet 06.18 och hänvisar till nästa avgång en timme senare. Så surt! Men jag sitter i alla fall med en kopp kaffe på stationen nu och har det helt ok.

• Anne Lisa

Längtar86: ok, då kanske du får ta dig en siesta idag också. Hur mår du nu när du varit uppe en stund?

Lillalyckan: får kolla i eftermiddag! Hur mår du idag?

• Anne Lisa

Hur gör man för att lägga till sig på listan?

• Anne Lisa
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa 27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6
  • Anne Lisa

Oj oj så mycket jag vill kommentera! Men jag hade tänkt skriva om en annan sak.

Jag funderar på hur jag ska göra med mitt jobb... Jag har ett vik fram till jul, med god chans till förlängnig. Jag trivs dock inte alls på min arbetsplats. Men hur ska jag kunna tacka nej förlängning. Ingen kommer att anställa en kvinna i fjärde månaden. Samtidigt vill man ju må bra och vara harmonisk när man är väntar barn och det är jag ju verkligen inte på nuvarande jobb. Ahhh! Stressar mig att tänka på det. Vad skulle ni gjort?

Hoppas att ni mår bra allihop!

• Anne Lisa

Ninni85: jag funderar på om jag kan ta det på just det viset, med en klackspark. Jag kunde inte det idag tyvärr, men jag kanske ska ge det någon månad till innan jag på allvar börjar söka nytt.

Hur mår du idag Ninni? Allt bra?

• Anne Lisa

Lillalyckan: precis så tänker jag med. Det är inte tolv veckor av oro som väntar utan 20 år, ha ha. Vad har vi gett oss in på?
    Jag har också ett missfall bakom mig och då oroar man sig kanske lite extra? Tror att jag gör det i alla fall, vill så gärna att det ska gå vägen denna gång.

Fick just reda på att ännu en kollega väntar barn. Nu är det alltså tre på jobbet som ska ha smått, och så jag då fast det vet ingen om. Stackars chef

• Anne Lisa

Har molvärk, ömma bröst och är framförallt såå trött. Sitter o nickar till på väg till jobb trots att jag tog en powernap efter lunch. Kan det alltså bero på järnbrist? Andra tips för att bli pigg utan kaffe?

• Anne Lisa
    PetraK skrev 2011-10-07 08:55:36 följande:
    Hade sjukt mycket molvärk i natt. Var övertygad om att mensen skulle komma :(.
    Det är så jobbigt att inte veta vad som är normalt och ej :(.
    Jag var (ursäkta) lite gasig i magen, så det kanske var det som spelade in också, men jag var riktigt orolig där ett tag :(.
    Jag också! Jag vaknade i natt av att det gjorde ont, kändes inte kul alls. Blev ledsen och rädd och väckte min sambo. Tänkte att nu är det missfall igen. Men jag somnade tillslut om och nu idag känns det bättre och ingen missfärgning i flytningarna. 
    Jag tror att vi kan känna av växtvärken väldigt olika vi gravida. Vissa känner inget och så läste jag på en annan tråd om någon som haft ont hela graviditeten. 
    Vi får bara hålla tummarna, leva sunt och leva så vanligt/normalt som möjligt.

• Anne Lisa

Irre86: Ja, jag bor i Malmö och ska, om allt går bra, få en liten runt 6 juni. Är det första graviditeten för dig?

• Anne Lisa

Patricia 86: jag tror inte att du behöver göra något. Nu när du har skrivit ett inlägg borde tråden ligga under Forum > Mina favoriter. Välkommen!

• Anne Lisa

Afromamma: jag tror att de som har symtom skriver om dem, men för oss som inte har så mycket symtom är det lite trist o skriva ; känner inget idag heller o inte idag heller eller nu heller :) Jag är i v.7 o har ömma bröst o det är typ allt, har mått oförskämt bra hittills!

• Anne Lisa
    M karl skrev 2011-10-14 20:36:09 följande:
    Jag är i v.7 (6+6) och jag har ikväll nu börjat blöda, så jag antar att mitt andra raka missfall är ett faktum. Är så ledsen...Gråter
    Hur mår du och hur har det gått? Håller självklart tummarna för att det inte är ett missfall!

Massor med styrkekramar till dig 
Svar på tråden BF juni 2012