Inlägg från: afromama |Visa alla inlägg
  • afromama

BF juni 2012

hej
    jag plussade starkt (två streck) på BIM+1 idag.
    Lite oväntat , men planerat!

tror det blir runt 17 juni ,
    Mitt andra barn.

• afromama
    PetraK skrev 2011-10-10 14:35:48 följande:
    Honduvet: Det låter som du har en hel del symtom ändå :). Jag har ungefär samma som du. Har mått lite lite illa vid några tillfällen, men inget farligt, och det är lika normalt som att må superilla, man är inte mer eller mindre gravid :). Sen verkar symtomen variera från dag till dag också, jag tror inte du behöver oroa dej :).
    jag har varit med om 4 graviditeter  och inte mått illa en enda av dom , så det är precis som ni skriver , helt normalt det med! ingen har slutat i missfall.
  • afromama
    PetraK skrev 2011-10-10 17:56:53 följande:
    Precis. Sen behöver ju inte illamåendet komma förens lite senare heller... Kanske kommer med råge om ett par veckor ;). Hur gammal är ditt första barn?

Hm, förlåt om jag frågar, får inte ihop det riktigt :), det här blir ditt andra barn men du har fyra graviditeter bakom dej som inte slutat i mf?
    Min dotter är 5 1/ 2 år.
    Korrekt jag har vart gravid 4 gr. Man kan förlora barn på andra sätt än missfall. mer går jag inte in på i ett form som FL
  • afromama

DETTA är min 4:e grav. jag har 3 st bakom mig.

• afromama
    PetraK skrev 2011-10-10 18:12:45 följande:
    Okey, då är jag med. Ber om ursäkt om det var känsligt. Borde tänkt efter innan jag frågade.

Kul med ett syskon till din 5 1/2-åring :). Vilken vecka är du i?
    hej! ingen fara
    jag plussade idag så att jag tror jag är i v 5 bara..
    ahh äntligen ett syskon!

vilken v är du i??
  • afromama
    PetraK skrev 2011-10-10 18:51:57 följande:
    Härligt :)!
    Jag är i sjätte veckan (5+2 idag)
    Hur mår du då?
    jo jag måra bra , känner inte av så mkt , bara väldigt ömma bröst!
    hur måd du då? symptom??
  • afromama
    mslandofpromise skrev 2011-10-10 19:05:16 följande:
    afromamma, vi har samma BF
    aha va skoj!! 17 juni räknade jag ut hihi
    risken är att jag föder senare för med mitt första barn så gjorde de ul i vecka 9 för jag har rätt lång menscykel. Så BF blev förskjuten några dagar från vad man räknade ut i huvudet så att säga
    Få se hur dt blir denna gång
  • afromama

vilket fint namn din dotter född 06 har , Elin som jag! jättefint namn

IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-11 16:37:32 följande:
    Börjar nojja lite över att jag blivit gravid 4 1/2 mån efter att jag snittats :(. Tänkte inte ens på att det kunde vara farligt. Men efter att jag googlat runt lite så verkar det inte vara någon fara. Det finns en något ökad risk att livmoderväggen kan vara lite försvagad eller att moderkakan kan lossna vid en vaginal förlossning. Får prata med BM om det den 21:a när jag ska på inskrivning.
    Är det nån av er som hört någonting om det??? 
  • afromama

jisse vad alla härinne har symptom tidigt!

Det har jag aldrig haft i någon av mina grav. Jag är runt vecka 5 gissar jag på eftersom mensen skulle kommit sönd 9 okt. Det enda jag känner av är ömma bröst.

Magen är platt som vanligt och ja , jag är som vanligt hihi Inte svullen , inte illamående.. Kanske lite mer suugen på saker att äta oxå..

• afromama
    Anne Lisa skrev 2011-10-14 19:31:33 följande:
    Afromamma: jag tror att de som har symtom skriver om dem, men för oss som inte har så mycket symtom är det lite trist o skriva ; känner inget idag heller o inte idag heller eller nu heller :) Jag är i v.7 o har ömma bröst o det är typ allt, har mått oförskämt bra hittills!
    Då är vi två då
    Jag mår oxå oförskämt bra , man kanske ska vara glad för det!

Jag har varit rätt "ogravid" i början vid mina tidgare grav. oxå , sedan satte grym foglossning igång runt vecka 15 , då hade jag en lite bula på magen.
    Men detta med gaser o illamående o dyl har jag aldrig känt av.
  • afromama
    RocketQueen skrev 2011-10-14 19:52:58 följande:
    Jag tror mest att man vill gnälla av sig lite här eftersom man kanske vill hålla det hemligt ett tag till och då kan man inte berätta för folk i ens närhet hur man mår. Men egentligen tycker jag att det är lite mysigt att man verkligen känner att det händer nåt nytt i kroppen
    såklart
  • afromama
    Chriis skrev 2011-10-16 00:19:08 följande:
    hoppar in här! jag plussade imorse äntligen efter 6 månader från att jag slutade med p-piller. :)
    jag är 20 år! någon mer ung?

enligt libero.se ska bebben komma 22 juni 2012, vilket är väldigt komiskt för det är min 21-årsfödelsedag :p
    Jag är 32 år ung haha
    har en stor tös hemma och väntar mitt andra barn , mitten av juni.
  • afromama

enligt uträkningar på nätet har jag bf 17 juni , men får se om dt stämmer. Med mitt första barn blev dt lite förskjutet på ett xtra ul i vecka 9 för jag hade rätt oregelbunden mens.

Ung och ung , det beror på hur man känner sej jag känner mej rätt ung. Tråden är ju iaf till för all med BF juni och att man ska bli mamma , det är väl det som för oss alla här samman.

Körde ett mage-rumpa pass nu på förmiddagen , och jag pallade inte lika hårt som förut kanske pga grav  jag vet inte.

• afromama
    NMS skrev 2011-10-16 13:14:34 följande:
    Hej, en till som är beräknad till juni, 17:e enligt senaste mensen. Det är vårt 3:e barn, har två tjejer innan
    17e som jag
    GRATTIS till plusset!
  • afromama

mtt78 och gullgrodan!

Jag hoppas att det går bra för er och att era små pyren visst finns kvar därinne. Jag kan bara föreställa mej eran oro!
    återrapportera gärna!

• afromama

hej hopp

Jag mår som vanligt fortfarande , är nu i vecka 7, enda symptomen är väldigt ömma och tunga bröst. Annars inget. Platt mage , inte ens tillstymmels till svullnad , fast det är ärligt talat lite skönt tycker jag

Inskrivning 16 nov.
    Ja som sagt var , jag har inte så mkt att dela med mej av haha

• afromama
    Sanna86 skrev 2011-10-22 19:44:04 följande:
    Hej tjejer! Jag plussade idag efter att ha varit utan min kopparspiral i endast 18 dagar. Trodde min ägglossning precis gått över när jag tog ur spiralen så jag väntade mig inte alls att mensen skulle utebli. Men jätteglad är jag för att det gick så snabbt. (Måste ha gått på första försöket redan samma kväll som jag tog ur den).

Enligt mina beräkningar så bör bf vara runt 25/6 :)

Jag har en dotter från ett tidigare förhållande som är nyss fyllda 3 år. Min sambo är helt lyrisk nu över att han äntligen kommer att bli pappa på riktigt.

Hoppas jag får följa med er på resan mot att få träffa våra sommarbebisar :P
    Hej! Andra barnet för här oxå , har en 5åring hemma
  • afromama

jag som inte hade så många symptom....

Jag har under flera år till o från drabbats av rejäl magkatarr.

Som en blixt från en klar himmel slog den till i fredags...fyfan säger jag bara.
    Har läst att har man haft det tidigare blir det ännu värre vid en graviditet.
    Jag har mått skit sedan i fredags , köpte Omeprazol idag o tänkte knapra det. Ska även ta mej till min husläkare som vet om min mage....

Svar på tråden BF juni 2012