Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

BF juni 2012

Får man hoppa in? BF 19 juni...men ett MA i bagaget är detta svårt att vara helt lycklig över men bara 3 v till vul, HOPPAS det går vägen!!!
    Mår för övrigt kanon, inte så trött, lite ont i brösten så klart..ja, det var nog det hela Glad

• Polarlantis
    Mamma MB skrev 2011-10-11 13:22:41 följande:
    Grattis till plusset! Håller tummarna att det går bra denna gången.
    Själv är det min första graviditet och vet inte riktigt hur man ska må. Är i v. 5+3 och har än så länge bara fått större bröst och mer hunger.
    Det händer oftast inte så mkt i början, men om ngn vecka kanske byxorna börjar bli för små, jag svällde iaf fort upp. Fick lite finnar och så och fett hår...baksidan av det hela Flört Är mat, må bra och rör på dig så mycket du kan Glad
  • Polarlantis
    Mamma MB skrev 2011-10-11 16:33:12 följande:
    Min mage har svullnat upp mycket också, glömde skriva det. Och nu på em har den börjat bubbla nåt så fruktansvärt. Precis så gör det alltid dagen innan jag ska få mens. Undra vad det beror på.. man blir lite nojig över allt som händer..
    Tarmarna jobbar saktare nu, det är därför man blir som en ballong och ser gravid ut utan att det faktiskt är den riktiga magen :)
    PetraK skrev 2011-10-11 18:54:36 följande:
    Precis! Man får väl tänka att det är fullständigt normalt att det går upp och ner, man mår inte bättre av att grämma sig över ngt man inte kan göra något åt... Men det är svåååårt! 1 vecka och 1 dag kvar tills jag EVENTUELLT får göra vul!
    Det går upp och ner...och mer än att registrera det kan man inte göra! Jag var hur gravid som heslt när jag fick mitt MA konstaterat, så det är bara att hänga med och hoppas på det bästa! Det finns ingenting man kan göra ändå :)
    bejb skrev 2011-10-12 05:21:39 följande:
    det bästa ni kan göra är att försök sluta att oroa er! jag känner också ibland "är detta normalt" "nej nu skiter de sig." osv. men man stressar bara upp sig själv i onödan om man går och tänker att det blir missfall hela tiden. jag försöker att ta en dag i taget o att inte stressa upp mig om det inte behövs.

men fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag mår illa!!
    Det är inte så lätt...men om man skriver av sig lite här så är det lättare sen. URK för att må illa, stackare!
  • Polarlantis
    Gullgrodan skrev 2011-10-17 16:25:57 följande:
    hinnsäck men inget i, antingen för tidigt att se eller ma. fick ta blodprov idag o ons för att se om hcgn i blodet ökar. asså inte fått veta så mkt mer än innan, tyvärr. Känns tungt. Är ändå i v8 imorn.
    Ush, det är så jobbigt sånt här! Bra att dom tog blodprov på en gång, då ser man ju säkert hur det ligger till. Håller alla tummar för dig!!!!!!!!!
    M karl skrev 2011-10-19 08:27:24 följande:
    Idag ska jag på VUL pga min blödning i fre. Jag hoppas få se ett hjärta denna gång.
    Lycka tll i massor!!!!!!!!!!!!!!!

EGO: tja...inte mkt händer här...Gick in i v6 idag! Mår bra och väldigt lite gravidkännsla...brösten ömmar dock och lite värk från och till har jag. Två veckor till vul...innan dess försöker jag hålla mig så kall jag kan...går sådär!

• Polarlantis
    Gullgrodan skrev 2011-10-20 09:05:50 följande:
    Värdena (hcg) hade ökat från 2900 till 4000 och det tyckte hon var bra, ska dit på VUL igen på ons 26 8.50. Jag är lite lättad måste jag säga, inte helt negativt besked i alla fall.
    Så härligt att höra! Håller alla tummarna och hoppas på att det bara ökar och att du snart får se litet tickande hjärta!
  • Polarlantis
    RocketQueen skrev 2011-10-22 19:35:15 följande:
    Det är det enda ultraljud man får automatiskt. Vill du ha något tidigare så är det antingen boka privat eller kub-test som gäller. Men kub-testet ska man göra av rätt anledningar, inte bara för att man vill se bebisen.

Det går ju bra att boka ett vul privat också, bara att ringa Glad
  • Polarlantis

Lycka tilll HONDUVET med VUL! Inte obehagligt eller något, det är bara svalt liksom. Kommer gå fint!

Välkomna alla nya plussare!  

Första lilla slängen av att må bakis idag...intressant...kan vara för lite mat och för mkt te också men det som var gott att äta var chips (äter ALDRIG det men hade kvar från tjejkväll, tur!) och vatten med citron i, mums!  

• Polarlantis

BM räknar fullgångna veckor, här på FL så räknar man påbörjade så det blir lite rörigt :)

HONDUVET: GRATTIS till VUL!!! 

• Polarlantis

...och nu är byxorna för små och man mår lite bakis... En vecka till VUL...kommer vara ett vrak nästa vecka. Tror ju att det är kört men hoppas ju ändå...så denna veckan ska jag njuta av att vara tjockis! v7 idag (6+0)

Svar på tråden BF juni 2012