Inlägg från: Mysgrodan |Visa alla inlägg
  • Mysgrodan

BF juni 2012

Fru HH skrev 2011-10-26 21:21:48 följande:
    Längtar till jag ska på VUL!!!
    Jag har ont i brösten och dem är stooora! Blir hungrig sjukt fort och är trött.
    Annars mår jag bra :)
    Vi har BF samma dag!! =)
     Jag hade ett missfall i Juli i V 13 men fostret var dött sen V 7. Hoppas det går vägen denna gång. Mina syptom är lite ömma bröst och lite molvärk. Har även haft lite halsbränna. Dock så har jag mindre symptom än förra graviditeten om jag inte minns fel. Man blir ju lätt nojig när man haft missfall. Tror inte jag kommer att kunna njuta av detta förän jag gjort ett ultraljud. Jag ska på provtagning den 16/10 och inskrivning 26/10. Inga VUL om jag inte blöder. Hon skulle däremot testa min HCG nivå vilket dom tydligen inte gör i vanliga fall.

När ska du på dina besök och får du göra ett tidigt VUL? Hur gammal är du?
  • Mysgrodan
    linb skrev 2011-10-27 10:23:54 följande:
    Hej!

Jag har också, enligt fl och olika appars uträckning blivit beräknad till den 30 juni. Jag mår relativt bra, har dock i över en vecka som väcker mig på nätterna och som förhindrar dagen lite. Forhoppningsvis ger den med sig lite för var dag som går. Sedan är jag konstant hungrig, äter cirka varannan timme för annars blir jag illamående och svimfärdig, försöker dock ta en frukt eller liknande då man inte vill gå upp i vikt som tusan :P Hur mår du själv? Har du känt av något ännu? Vad det en planerad graviditet? Jo försten, fryser som en tok gör jag också. Helgen ska bestå av shopping av tjocka koftor :)

Kram 
    Kul me en till med BF den 30 juni!
  • Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-10-28 06:46:37 följande:
    Fy va jobbigt att få MF såpass sent, jag fick iaf mitt i v. 6 förra gången.
    Nog för att det känns i hjärtat ändå, men ju längre man gå desto mer lever man sig in i rollen.
    Jag hoppas verkligen att båda våra frön ska stanna kvar hos oss {#emotions_dlg.flower}

Jag har nog mer känningar denna gång än förra, men så fort det stramar till i men blir man ju skit nojig :(

Eftersom jag haft MF innan bokade dem automatiskt in ett VUL.
    Tror det är för att man ska kunna känna sig lite mer avslappnad till v. 12.
    Så säg att du vill ha ett, det är nog inga problem.

Jag ska på inskrivning och VUL 15 nov.
    Känns som en evighet, jag bara hoppas på att inga blödningar dyker upp!

Får jag fråga vad HCG nivå är?

Jag är 26, och du?
    Jag försökte verkligen få ett tidigt VUL men dom sa nej, bara om jag börjar blöda =( Jag får snällt vänta till typ V18-20 vilket känns som en evighet!!
    HCG är gravidhormonet. Om det är på en normal nivå så borde bebisen utvecklas normalt. Man kan bara mäta det i början av graviditeten.

Jag är 28 =)

Har börjat känna av halsbränna och i natt var jag tvungen upp och kissa 2 gånger!! Det måste vara ett bra tecken =) Jag håller tummarna för att vi får varsin bebbe i slutet på Juni! =)
  • Mysgrodan
    Norrlandstöus skrev 2011-10-28 12:04:11 följande:
    du kan ju säga att du har haft ont på ena sidan för då måste dom´göra ett vul för att utesluta utomhavandeskap..;)
    Tack för tipset! Är inte så bra på att ljuga men ska nog göra ett försök ;)
  • Mysgrodan
    Norrlandstöus skrev 2011-10-28 12:04:11 följande:
    du kan ju säga att du har haft ont på ena sidan för då måste dom´göra ett vul för att utesluta utomhavandeskap..;)
    Men hur ont ska jag säga att jag har haft då? Är det några andra symptom som är vanliga för utomhavandeskap?
  • Mysgrodan

Jag är i V 6 nu och har molvärk till och från men bara på vänster sida? Är det verkligen normalt? I går stack det dessutom till riktigt rejält i vänster sidan, kan ha varit nån muskel som spökade för jag har en del träningsvärk i samma region men klart man blir orolig! Hur definierar ni molvärk och har ni det mer liksidigt?

• Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-11-01 15:10:30 följande:
    Jag har haft molvärk ett tag nu, inte mkt dock utan bara lite grann.
    Som en svag svag mensvärk.
    Kanske känns mer på ena än andra sidan beroende på vart den lille satt sig?
    hmm...får hoppas det är helt normalt. Nån fler som har molvärk får gärna svara, snälla Skäms
  • Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-11-01 15:13:16 följande:
    Usch, hade ju MF 28 aug, och det e inte lätt nu vill jag lova.
    Går och oroar mig HELA tiden  Gråter
    Tror att varje lite känsel är ett tecken på MF, fått lite färgförändring på pappret vid 2st toabesök.
    Ett i lördags och ett idag, jätte jätte jäääääte lite.
    Då tror jag direkt att MF är på gång... Fast jag är TOK gravid med alla mina symptom...

Usch va jobbigt detta är, ska på VUL 15 nov, känns som en evighet...
    Jag vet hur det känns! Alla jag vet som har haft missfall har dessutom haft 2 stycken så jag går bara och väntar på mitt andra missfall. Men jag hoppas som du att alla symptom (som jag inte hade förra gången) är ett gott tecken! Skrattande

Men det är jättesvårt att glädjas åt sin graviditetefter ett missfall! Kommer inte att bli lugn förän jag fått göra mitt UL som väl förmodligen blir efter jul nån gång, du har tur som får göra ett VUL iaf! Glad

Kände mig oxå så ortroligt lurad förra gången då jag gick till V 13 innan jag började blöda och fick då göra ett VUL som visade att fostret dött redan i V7. Alla dessa veckor då jag gick på moln utan att veta. Ska jag få ett missfall till så hoppas jag att det visar sig snabbt så jag slipper bli lurad igen.

Jag håller iaf tummarna för oss!! Det ska nog gå vägen och gör det inte det så fortsätter vi att kämpa!! Skrattande
  • Mysgrodan

Jag är inte rädd för molvärk. Det jag oroar mig om är att dom flesta verkar ha en typ av mensvärk light men det jag känner är BARA på vänster sida, mer som ägglossningsvärk. Min fundering var om det finns fler som bara har molvärk på en sida?

Jag försöker tänka positivt! Tack för alla pepp! Skrattande

• Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-11-02 07:09:45 följande:
    Ja, jag behövde inte ens säga till själv om ett VUL.
    Så det känns väldigt härligt! Längtar!

Visst är det svårt! Jag försöker verkligen tänka positivt, och stundvis går det jätte bra.
    Men andra stunder går det inte alls, då blir jag livrädd :(

Fy fasen! Tom v. 13?? usch va tråkigt!
    Ja, snacka om att känna sig lurad! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte ska hända dig igen {#emotions_dlg.flower}
    Ja, visst är det märkligt att kroppen inte säger ett ord på så många veckor! Den kunde ju ha gett mig en vink iaf Glad

Nä, nu försöker vi tänka positivt!! Klart vi ska få bebis! Solig

Ska nog hitta på nåt konstigt symptom så jag får ett VUL kring V 8-9. Känns fel att ljuga men jag VILL veta om det tickar ett hjärta denna gången.
Svar på tråden BF juni 2012