Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

BF juni 2012

Jag är i vecka 7 å min mage är extremt svullen, kan inte ha mina vanliga byxor så jag antar att de är normalt :)

• Elvis Mamma

RocketQueen: Dina ord å eran diskussion får mig att tänka på förlossningen med min son, precis när han kommit upp på min mage så sa ja till min sambo (lagom hög av lustgasen) Meen guud de va verkligen en bebis i min mage, en riktigt liten människa, helt otroligt haha jag hade så svårt att förstå att de verkligen va en bebis där inne å de ögonblicket vi först fick se honom var verkligen de mest magiska någonsin Lika är de nu andra gången, jag kan inte fatta att de faktiskt är en bebis där inne

• Elvis Mamma

Tycker alla får gå så ofta till BM. Jag har varit där en gång förutom inskrivningen å så har jag fått tre tider bokad för resten av graviditeten, kanske har att göra med att det är barn nummer 2 men det betyder ju inte att graviditeten är den samma :-/

• Elvis Mamma

Jag ammade 18 månader å hade bara amnings bh:ar med bygel, aldrig haft nån mjölkstockning så tror också att det är en myt men att bh:n sitter rätt å har rätt storlek är nog väldigt viktigt

• Elvis Mamma

Jag har extremt vattniga flytningar å har varit med om att de flera gånger runnit längs benen när ja duschat, bytt kläder å liknande, det är jätte vanligt å helt normalt enligt min BM å när vattnet väl går sen så märker man de för då kommer de rinna betydligt mycket mer Men misstänker man att de är vatten som läckt så ska man ta på en binda å är de vattnet så kommer de fortsätta läcka å bindan ska vara "full" efter en timme ca, då ska man ringa förlossningen. Ang. att läcka från brösten så har jag läckt massor sedan vecka 20, de va lika förra graviditeten

• Elvis Mamma

Zenoble: Tror inte att jag heller är en av dom, mitt vatten gick aldrig med sonen så det vore kul att uppleva de denna gången men antar att de inte kommer bli så Men håller med om att man absolut tror att man läcker ibland när de rinner på de viset

• Elvis Mamma

Vi har köpt ett vägghängt skötbord till sovrummet då badrummet är för litet, under har vi en byrå men bebisens kläder, hade skötbord i sovrummet till första barnet också å tycker de är super smidigt, är inget fan av att tvätta bajsiga bebisrumpor i handfatet som vissa tycker är bäst så vi har klarat oss bra utan att ha rinnande vatten vid skötbordet, behövs de så kan man alltid bära in bebisen till duschen men oftast räcker de ju bra med våtservetter vid blöjbyte å vill man inte köpa dom "färdiga" så kan man alltid blöta torra våtservetter, dutta på lite barnolja å förvara i en plastpåse vid skötbordet, sen har vi en blöjhink bredvid för att slippa lukten

• Elvis Mamma

Jag har en belly binder från carriwell, den är lika som belly bandit fast finns att köpa på baby proffsen, jag snittades igår morse å igår kväll tog jag på mig den, super skön å magen känns redan platt så kan varmt rekommendera en sån :)

Svar på tråden BF juni 2012