• jjuni

BF juni 2012

Hej :) grattis till alla plus!

Jag plussade för lite mer än en vecka sen (13/10) BF 25e juni.
    Här är den bara tsatziki som gäller. Stinker vitlök konstant men det är det värt! :)

• jjuni
    honduvet skrev 2011-10-24 14:31:33 följande:
    Åh har varit på Vul nu! Såg ett litet hjärta ticka... dock var jag bara i v. 7 (6+4) , jag som trodde det var vecka 9 (8+4) , men ack så fel man kan ha. Dock hänger jag inte med alls utefter mina egna beräkningar, men men. Jag får väl helt enkelt lita på tanten som gjorde ultraljudet och hennes beräkningar.
    Detta betyder dock att jag gick ner från ett läge till ett annat - att bli väldigt orolig! Helt plötsligt är jag bara i v. 7 och dekänns som om riskerna är alldeles mycket högre nu. Men jag ska försöka leva på som jag gjort hittills så kommer tiden förhoppningsvis gå lika fort som den gjort fram till nu, eller hur tjejer? :) då blir det BF 15 juni för mig istället! 
    Grattis till det lilla hjärtat! :)
    Hur kommer det sig att ni räknat olika? På vilket sätt har du räknat?
    Jag har själv inte kommit så långt än, går in i vecka 6 (5+1) imorn enligt den barnmorskan jag pratade med i telefon när jag bokade tid för inskrivning och hälsoinfo. Kollar man på nätet är det vissa sidor som räknar att jag är en vecka efter det, alltså går in i vecka 5 imorn (blä på dom). Förstår inte vad skillnaderna beror på? Man räknar väl att första veckan börjar på sista mensens första dag? Så räknade iaf BM jag pratade med när jag frågade.
    Därför är jag lite nyfis på hur du respektive barnmorskan har räknat. Jag tänker precis som du att man vill ju vara så långt gången som möjligt så att de här 12 första veckorna snart är över :)
  • jjuni

Då har jag gått fem hela veckor och går in i sjätte imorn :) Det låter bra att säga tycker jag :) Vill ICKE hoppa bakåt sen. Har inskrivning när jag är i vecka 10. När har ni inskrivning??

• jjuni
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 07:57:11 följande:
    Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.
    stort grattis!! och lycka till på vul :)
  • jjuni
    Lina MJ skrev 2011-10-25 23:09:56 följande:
    Uppsala. Skulle fått komma veckan innan men då är jag bortrest. Var bor du?
    Vi bor i Stockholm.
    Vi ska på hälsoinfo i grupp typ två veckor innan inskrivningen. Nån annan som ska det?
  • jjuni
    Polarlantis skrev 2011-10-26 07:56:39 följande:
    ...och nu är byxorna för små och man mår lite bakis... En vecka till VUL...kommer vara ett vrak nästa vecka. Tror ju att det är kört men hoppas ju ändå...så denna veckan ska jag njuta av att vara tjockis! v7 idag (6+0)
    Vad tror du är kört och varför?
  • jjuni
    JM8385 skrev 2011-10-26 08:00:59 följande:
    Vi ska också på info i grupp imorgon går in i vecka 7 imorn, sen är inskrivningen den 28/11 och då kommer jag vara i vecka 11, är inte det lite sent?? =/
    Jag har hälsoinfo den 11e och inskrivning den 22a, och då är jag i vecka 10 så det är ju typ lika som du. Verkar som om vissa får inskrivning tidigare på andra ställen, men vet flera som har inskrivning typ samma som oss också.
    Först var jag otålig och ville dit snabbt som attan men nu känner jag mig mest lugn och att det kommer gå snabbt tills dess. Allt kan ju hända tills dess men så väljer jag att inte tänka. Har varit orolig i typ två veckor men känner att det är bättre att ställa in sig på att njuta och vara lycklig så får man ta det jobbiga sen OM det skulle hända nåt. :)

Såg en tråd där de räknar ner till BF. Jag har börjat räkna ned tills det gått 12 veckor istället. Känns som om det går fortare då på nåt sätt. 48 dagar kvar :)
  • jjuni

Förresten, hur gör ni alla tjejer med kaffe?
    Dricker mycket? Dricker lite? Dricker allt? Dricker inget? :)

• jjuni
    Polarlantis skrev 2011-10-26 08:19:38 följande:
    Har haft ett MA i våras. Hade en ENORM värk i 5+5 och sedan rullade allt på fram till KUB då det visade sig att fostret dött ungefär i samma veva som min värk, kroppen hade försökt göra ett MF men inte lyckats. I förra veckan i 5+6 hade jag ONT igen, inte lika illa men rejält så jag fick sitta dubbelvikt tills det klingat av. Så jag har inte så mkt tro på att det lever längre. Symptomen är nu starkre med bakiskännsla och trånga brallor, men det hade jag förra gången också... Nästa onsdag går jag in i v 8 (7+0) och ska på vul då...bara att försöka tänka på annat fram till dess...svårt!
    Fru HH skrev 2011-10-26 08:04:29 följande:
    Hej alla,
    Plussade igår och har BF 30 juni :)

Hoppas det håller sig nu, fick MF 28 aug -11 så jag e gött nojjig nu :(

Ska ringa BM idag och boka tid för VUL samt inskrivning när jag gått in i v. 7
    Hoppas det går vägen nu! GRATTIS till pluss!!!
    Oj vad jobbigt, jag beklagar verkligen :(
    Vi får hoppas och hålla tummar, tår och allt som går att hållas att det inte är någon fara denna gång! Jag förstår verkligen att det måste vara svårt att tänka på något annat, men om du lyckas kommer tiden fram till VUL säkert gå mkt fortare. Och då får du förhoppningsvis veta att allt är bra!
  • jjuni

Hej tjejor!
    Jag gick under jorden ett tag och har inte skrivit nåt på nästan två veckor. Har varit så katastroftrött heela tiden plus haft tenta. Usch den här tröttheten är hemskt. Men jag lever gärna med den om den ger mig en lillfis :) fast borde kanske testa blutsaft! Imorn går jag in i vecka 8, whiii! Tycker tiden går hyffsat snabbt ändå :) Hur mår ni?

• jjuni
    Fru HH skrev 2011-11-07 14:59:35 följande:
    Ja, ge Blutsaften en chans :)
    Vet heller inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor och samtidigt sköta mitt jobb...
    Men det är ju för en god sak som du säger :) Det är värt varje sekund!

Jag gick in i v. 7 i fredags och börjar må mer och mer illa... Mer o mer trött.
    Hoppas att det är en övergångsperiod som går fort.

Jag tycker tiden går olidligt långsamt! Längtar sååå efter mitt VUL!

Skönt för dig att din tenta är klar i alla fall :) Grattis till det!

Är det första barnet för dig?
    Jag pluggar så jag behöver inte vara hemifrån varje dag så det är väl bra. Men får ju fortfarande ingenting gjort här hemma heller.
    Jag var ju i vecka 7 förra veckan och då kändes det som om allt blev värre. Katastroftrött och illamåendet började komma. Nu mår jag mer och mer illa för varje dag. Känner mig ständigt sjuk, som om man har feber och febervärk fast utan febern liksom.. Börjar få panik över att allt står still, har massor att plugga till nästa vecka.
    MEN nu har jag klagat färdigt. Det kunde vara mycket värre och jag mår knasigt för att jag har en lillfis i magen och det är ju jättehäftigt!

När ska du på VUL och varför?
    Jag funderar på att göra ett också bara för att få se nåt så att det hela känns mer verkligt :) Har en tid hos min gyn (privat) dagen innan inskrivningen hos MVC. Tänkte avboka den först men sen tänkte jag att jag skulle ha kvar den för att göra ett VUL :)

Tack till grattiset till min tenta :)
    Yes, det är mitt första barn *pirrigt* Är det första för dig också?
  • jjuni

Och angående armbanden som ni pratar om :)

Jag köpte såna innan jag blev gravid för jag blir så åksjuk på väg till skolan och de funkar verkligen! Min räddning. Men nu tar de inte bort allt illamående längre, men som ni säger så dämpar de i alla fall. Häftigt att det funkar :)

• jjuni

Bejb: jag har köpt en dunjacka med dragsko i midjan från boomerang innan jag blev gravid. Tror den kommer funka. Hinner kanske inte bli jättestor under vintern eftersom bebisen är beräknad till slutet av juni. Vårjacka med plats för magen måste nog dock inhandlas sen :)

Svar på tråden BF juni 2012