Inlägg från: LindafrånFinland |Visa alla inlägg
  • LindafrånFinland

BF juni 2012

Hej! Har BF 1.6.2012 enligt ultraljudet. 3.6 mödrarådgvningen. I Finland får man två ultaljud gratis. Första i ca. i v.12 andra i ca. v 20.
    Så jag har ett bakom och ett framför.
    Känner mig trött av denna graviditet. Hoppas bli piggare och orka träna igen och umgås me min partner.

• LindafrånFinland

Hur kom de sig att du fick ditt 3:dje barn prematur? Jag fick mitt första aoch ända barn i v 34+4. Fostervattnet kom och så kom förlossningen igång själv. Inget vet säkert varför. Så de finns risk för samma öde nu denna gång me sa läkaren. Och de kan hända när som helst sa hon. En dag i tagen, sa hon.

• LindafrånFinland
    bejb skrev 2012-04-18 12:13:14 följande:
    Jag trodde redan tidigare att vi kommit överens om att han är hemma från förlossningen och har pappaledigt och sedan semester,men han har så mycket på jobbet och känner sån press att hinna bygga så mycket som möjligt i sommar. Men det blir ju lite svårt med en nyfödd bebis och med en eventuellt säkert övertrött och utmattad mamma som behöver lite avlastning.
    Men ikväll ska vi på första familjeförberedande kursen så jag hoppas att det öppnar ögonen på honom och att han blir medveten om vad som väntar. Det är ju inte männen som går och bär på bebis heller 9månader så de är inte lika förberedda som mammor om vad som är på gång. Men jag hoppas han förstår själv hur viktig hans roll är och att han är minst lika viktig som mamman. Jag vill ju inte behöva börja gnälla på honom :(
    Ärligt talat behöver man inte pappans stöd i början.Dottern va prematur på sjukis i 2 veckor och jag körde dit och amma och sköta henne 4-5 ggr/dag. Efter att hon kom hem skrek hon kolikaktigt då hon var vaken i ett par-3 månader och allt klarade jag utan att pappan va pappaledig och t.o.m. borta kvällarna me hobby eller övertid. De går hur bra som helst för nyfödda sover största delen av dygnet. man behöver hjälp först efter att babyn fyllt 6 månader, tycker jag.
  • LindafrånFinland

Den här gången kommer inte pappan heller att vara hemma då babyn föds utan först i december. Han menar att de e för hektiskt på jobbet för att bli hemma. I juli har han förstås semester men då är ju babyn 1-2 månader gammal redan.
    De som den här gången kommer vara tungt e int att få babyn, för de e lätt jämfört med att sköta ett barn i ålder 6 månader uppåt som jag redan sa.
    Då har jag ju ingen lugn och blyg flicka utan en rörlig,aktiv, pratsam, positiv tjej på 2 år och 2-3 månader (när babyn föds) som kommer att vara gipsad från magen ner mot benet i minst 6 veckor efter en höftoperation (påkommande nu inom kort) som min STORA utmaning.
    Jag har funderat på att flytta till min pensionerade mamma under tid då dottern e i gips.

Och visst var jag besviken på pappan som inte tog sitt ansvar som pappa i början men de har jag förlåtit honom för länge sedan för han har insett att han gjorde fel som inte ville vara hemma hos oss och har skärpt sig och blivit en bra pappa. Men de tog längre tid än för andra. Han blev egentligen jämställd me mig först då flickan va 1,5 år för då började hon gruppfamiljedaghemmet och jag jobba på ett annat daghem/förskola. För då blev han att var ensam me henne efter jobbet ca. 4 h/vecka.

Svar på tråden BF juni 2012