bejb skrev 2012-04-18 12:13:14 följande:
Jag trodde redan tidigare att vi kommit överens om att han är hemma från förlossningen och har pappaledigt och sedan semester,men han har så mycket på jobbet och känner sån press att hinna bygga så mycket som möjligt i sommar. Men det blir ju lite svårt med en nyfödd bebis och med en eventuellt säkert övertrött och utmattad mamma som behöver lite avlastning.
Men ikväll ska vi på första familjeförberedande kursen så jag hoppas att det öppnar ögonen på honom och att han blir medveten om vad som väntar. Det är ju inte männen som går och bär på bebis heller 9månader så de är inte lika förberedda som mammor om vad som är på gång. Men jag hoppas han förstår själv hur viktig hans roll är och att han är minst lika viktig som mamman. Jag vill ju inte behöva börja gnälla på honom :(
Ärligt talat behöver man inte pappans stöd i början.Dottern va prematur på sjukis i 2 veckor och jag körde dit och amma och sköta henne 4-5 ggr/dag. Efter att hon kom hem skrek hon kolikaktigt då hon var vaken i ett par-3 månader och allt klarade jag utan att pappan va pappaledig och t.o.m. borta kvällarna me hobby eller övertid. De går hur bra som helst för nyfödda sover största delen av dygnet. man behöver hjälp först efter att babyn fyllt 6 månader, tycker jag.