• M karl

BF juni 2012

Jag har varit borta med jobbet nu några dagar och då bjöds det på vin. Själv smet jag till baren och bad om ett glas alkoholfritt vin. Samma glas, samma färg som övriga. Jag tror inte att någon misstänkte något. Vid bordet bad jag servitören också om alkoholfitt och det var inga problem. Jag tycker dessutom att det smakar helt okej, så jag hoppas att den lille stannar där inne nu 7,5månad till, så kan jag fortsätta på min alkoholfria bana.

I övrigt mår jag lite illa till och från, vet inte om det är graviditeten eller progesteronet som jag fortfarande tar. Dock långt kvar till VUL, inte förrän 26/10 är det dags.

• M karl

Jag har inte handlat något än, tänker vänta till efter v. 12. Just nu går tiden bara så långsamt fram till VUL.

• M karl

Idag går jag in i v.7 och denna vecka kan sammanfattas med "illamående". Ingen spya men mår konstant illa. Igår fick jag inte ens i mig min frukost. Värk har jag också i magen till och från, framför allt när jag ska resa mig ur sängen, soffan eller bilen, då kan det hugga till. Jag har 2,5v kvar till VUL nu, känns som en evighet.

Jag har inte kontaktat bm än ang inskrivning, vill vänta tills efter VUL för att se om det verkligen finns något där. Förra graviditeten visade på VUL att fostret dött, hoppas inte det blir så denna gång.

• M karl

Jag har också haft mensvärk känsla denna vecka. Tidigare har jag haft molvärk och lite hugg på sidorna i magen, men nu känns det som ren mensvärk. Är missfall på G eller vad innebär det?

• M karl

Jag är i v.7 (6+6) och jag har ikväll nu börjat blöda, så jag antar att mitt andra raka missfall är ett faktum. Är så ledsen...Gråter

• M karl

Inget blod har kommit idag. Usch vad kan det ha varit igår? Det var ju färskt blod dessutom.

Sist när jag fick missfall fick jag mörkbruna flytningar ungefär den tidpunkten embryoet dog, men det fick jag reda på i efterhand.
    Jag har inte kontaktat sjukvården, för det kändes inte som ett fall för akuten och jag vet redan vad bm på telefon skulle säga. Att det är så tidigt mm. Funderar på om jag ska ringa och boka VUL till veckan eller om jag ska vänta tills min egen VUL tid.

Det finns ju inte mycket jag kan göra för att rädda det om det inte går bra. Jag är inte lika rädd längre, som jag var igår kväll. Jag önskar av hela mitt hjärta att inget gick fel igår.

• M karl

Idag ska jag på VUL pga min blödning i fre. Jag hoppas få se ett hjärta denna gång.

• M karl
    PetraK skrev 2011-10-19 19:48:14 följande:
    Härligt Fipochi! Samma här :)! Vilken vecka är du i?
    Jag är i v. 8 och du?
  • M karl

Idag var jag på VUL igen och allt såg bra ut. Imorgon är det dags för inskrivning, spännande! Illamåendet fortsätter här (v. 8+4) men jag slipper spyor iaf.

• M karl
    Jag är i v.15 nu och jag har inte gått upp ett enda kilo än. Många andra verkar få dessa härliga gravidmagar ganska snabbt. Har 3v kvar till RUL. Ska man vara orolig att liten inte växer där inne?

Baby to be paket, hur får man ett sånt? Finns det fler företag som skänker bort saker till gravida?
  • M karl

Hej igen. Efter några veckor med oro att allt inte stod rätt till så var det en underbar känsla att på RUL i torsdags få se att vårt mirakel fortfarande lever. Nu kanske jag vågar hoppas och tro att det ska gå hela vägen. BF 1 juni.

• M karl
    Norrlandstöus skrev 2012-01-03 11:14:35 följande:
    Var på Rul igår och blev flyttat tre dagar bakåt så ska ha en liten pöjk den 1/6! är helt överlycklig <3
    Grattis, vi har också bf 1/6
Svar på tråden BF juni 2012