BF juni 2012
Jag är gravid i v 15 men är hela tiden orolig för missfall och detta med att vara gravid känns väääldigt overkligt tycker jag. Men om allt går bra så är barnet beräknat att komma i juni :)
Jag är gravid i v 15 men är hela tiden orolig för missfall och detta med att vara gravid känns väääldigt overkligt tycker jag. Men om allt går bra så är barnet beräknat att komma i juni :)
Var hos barnmorskan idag i v 15 (14+3) och hon lyssnade efter hjärtljud...både jag, BM och killen tyckte att vi hörde något snabbt några ggr men inget säkert...hon kunde inte få fram några säkra hjärtljud. :(
Nu blir jag ännu mer orolig hade verkligen hoppats på att få höra det eftersom jag varit så orolig för missfall.
Men jag får vänta tills om 2 v då jag ska dit igen...och om 4 v är det ultraljud så det gäller väl att ha is i magen....
Hon sa iof att det är 50% chans att man hör i denna vecka å jag har mycket fett på magen som kan hindra ljuden....
Gud vad jag längtar tills ultraljudet om ca 3 veckor för det är inget kul att gå å känna sig icke-gravid. Är i v 16 å har känt mig "som vanligt" nu i flera veckor å magen ser bara fläskig ut så ingen gravidmage heller :(.
För 2 v sedan hörde inte bm några hjärtljud men idag i v 17 så hörde tom jag det :). Det dunkade på för fullt....jippie den lever :P.
Har ni andra full koll på föräldrapenning å sånt?
Jag tycker att det verkar vara en djungel det där med hur mycket man kan ta ut och vilken inkomst man får osv...hur får man koll på sånt genom att ringa f-kassan eller kan man boka tid där eller får man annan hjälp för att bäst lära sig allt man ska planera fram?