Inlägg från: April09juni12 |Visa alla inlägg
  • April09juni12

BF juni 2012

Min sons förskollärare väntade också tvillingar men blev inte beviljade GP och då jobbade hon på småbarnsavdelning. När jag väntade sonen så jobbade jag också på förskola och fick inte heller igenom GP tror det är väldigt svårt att få det när man jobbet på förskola tyvärr, varför vet jag inte för tungt är det ju med alla blöjbyten av och på klänning, i och ur stolar!

• April09juni12

Jag är sjukskriven nu och fram till GP (om GP nu går igenom?) sen tar jag nog semester dom sista 11 dagarna till BF!

• April09juni12

Min förlossning tog från första värken till min son va ute 9 timmar! Och det är den bästa dagen i mitt liv, nu i efterhand kan jag inte minnas att jag tyckte det gjorde så ont och va så jobbigt! Jag längre till denna förlossningen, det är den häftigaste upplevelsen en kvinna kan vara med om :) jag hoppas ni som är förlossnings rädda får den hjälp ni behöver och kan se fram emot denna fantastiska dag!

• April09juni12
    Varit hos bm idag och sf låg på 24 är i vecka 26! Sockret låg på 8,2 så det blir till att göra glykosbelastning på fredag :( fy säger jag bara vill inte få grav. Diabetes denna gången med!
    Hb låg bra så undra varför jag jämt har sån huvudvärk, trodde faktiskt jag skulle få börja äta järntabletter!
    Men kanske har med sockret att göra?!
  • April09juni12

Jag har samma problem bejb, och min bm sa att det va foglossning!
    Hon rekommenderade akupunktur så jag ska ringa sjukgymnastiken på måndag!

Och till något annat mindre kul, va på glukosbelastning idag och fick domen grav. Diabetes :(

• April09juni12

Jag har fått godkänt, jobbar som personlig assistent och lyfter brukaren, har inga hjälpmedel!
    Har varit heltids sjukskriven sen i november så hade inte hp gått igenom hade jag varit sjukskriven fram tills bf!

• April09juni12

Vill inte vara negativ men lita inte för mycket på bm när hon säger att det kan komma tidigare, va inne när jag väntade första barnet för blödning en vecka innan bf och vadå öppen 3 cm och läkaren sa att du garanterat har barn innan bf gick hem å sambon tog ledigt från jobbet å bara väntade på att det skulle dra igång men nej då gick över 3 dagar!
    Men håller tummar å tår att det drar igång iaf :)
    14 dagar till bf idag och känner INGENTING :( men snart är som små här :)

• April09juni12

Tänkte höra om det skulle vara intressant att starta en grupp med "Juni mammor 2012"  på facebook?
    Är så sällan här inne och hade varit kul att följas åt nu när bebisarna ska komma till världen :)
    Man kan ju givetvis vara kvar här också för dom som inte har FB så dom inte missar något!

• April09juni12

6/6 kl 04.02 kom äntligen Moa till världen :)
    3 timmar tog det från vattnet gick tills hon va ute så det gick väldigt fort!
    Har precis kommit hem från BB å det känns helt underbart :)

Svar på tråden BF juni 2012