Inlägg från: MammaMian |Visa alla inlägg
  • MammaMian

BF juni 2012

Gaviscon smakar handkräm MEN fungerar utmärkt mot den hemska halsbrännan. Blää...jag har halsbränna så att jag får hosta och nästan kräks ibland. Måste ju bli världens hårigaste barn det här om man ska tro det som brukar sägas...;P

Jag har BF 26/6. Har mitt tredje BM-besök nu på onsdag (inskrivning i v 8 inräknat).
    Foglossning och halsbränna som med ettan. Sämre blodvärde denna gång dock av ng anledning. Mitt S-ferritin (grunddepån) var 59 vilket min BM sa att det var på gränsen till att de skulle sagt att jag inte behöver äta extra järn, men i v 18 blev jag tvungen att börja äta järntabletter/blutsaft eftersom jag blev så påverkad av att ha lågt blodvärde. Nu hade jag visserligen bara 107 men brukar ligga mellan 130-140 annars.

• MammaMian

zenoble och EeemeeelieA: "magknipet" låter misstänkt likt sammandragningar. Livmodern tränar sig. Jag har lika. Kommer nu och då, börjar som magknipsaktigt och sen blir jag illamående och livmodern stenhård, men det går över efter en stunds vila och profylaxandning. Mina kommer ofta när jag stressar för mkt.

• MammaMian

fröken01: jobbigt! Jag hade nog ringt till förlossningen själv. Skada kan det väl inte göra iaf att försöka göra ngt på egen hand. Speciellt som barnet inte växt på så länge och du har ett förhöjt blodtryck. Våga fråga!

Träffade MIN BM sista gången för en vecka sen, får en annan nu på slutet. Har BF 26/6. Dumma semester. Jag gillade BM jag hade nu. Dock framskrider min graviditet som den ska och trots att jag gått upp 20 kilo och dragit på mig mkt vätska så ligger blodtrycket som vanligt (130/70).

Hade förvärkar hela dagen i söndags, men det gick över. Ngn som vet om förvärkar betyder att den kommer snart eller om kroppenn bara retas? Gick över tiden med nr 1, nio dagar. Som andragångsföderska är det väl rätt vanligt med förvärkar tror jag mig hört?

• MammaMian
    Speedofsound skrev 2012-06-12 16:54:27 följande:
    Förresten, ni som gjort hinnsvepning. Hur mådde ni efteråt? Kan man köra bil själv och så?
    BM kollade hur mkt jag var öppen när jag var på UL i v 41 + 1 med förtsa barnet. Det gjorde skitont tyckte jag, mkt värre än förlossningsvärkarna (det satte igång 12 timmar senare). Undrar vad den BM gjorde med mig?
    En kompis till mig säger samma sak; att det gjorde väldigt ont. Men det är väl individuellt antar jag.
    Hoppas att det sätter igång av sig själv den här gången. Inga vassa barnmorskefingrar i min snippa innan dess tack. Tungan ute
Svar på tråden BF juni 2012