Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

BF juni 2012

Hej!
    Hoppas gärna in här! Var på RUL idag och fick den 4 juni som BF. En helt perfekt lite flicka fick vi se! Så glad!

BF - Lista Juni 2012 
    Gravid
    1 - Norrlandstöus 
    3 - zenoble 
    4 -
    Javisst
    4 - 
    EmeelieeA
    - lillalyckan 
    7 - tesen 
    7 - MammaEmelie
    10 -  AgnesGN 
    10 - 
    Kameleonten
    11 - Moa Li 
    11 - Längtar86 
    11 - Skruttens mamma 
    14 - SaraVictoria 
    14 - ElinIda
    15 - Lindalusen
    19-  Polarlantis

• Javisst

Vilken tråkig upplevelse, MammaEmelie! Förstår att du är upprörd!

Tänkte bara tipsa er som bor i Stockholmsområdet och som forfarane har ultraljud framför er att Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen är ett superbra ställe! Jag var där på ultraljud i vecka 14 och nu på RUL vecka 20 och de är så himla gulliga hela bunten och tar sig god tid att titta och svara på frågor. När vi var där i vecka 14 så ville vi egentligen bara se så lillan levde (har flera missfall bakom mig) men vi fick titta i över en halvtimme och räkna tår och fingrar etc. När man ska göra RUL så får man skicka sin remiss var man vill så det är bara att be er BM om ni vill dit. Ett ställe jag varmt kan rekomendera! {#emotions_dlg.flower}

Första barnet BF 4 juni 2012
  • Javisst

Ang. mitt tidigare inlägg, en litet tillägg ang Ultraljudsbarnmorskorna: Man kan även få en DVD på några minuter inspelad under ultraljudet mot en kostnad på 300:-  

• Javisst

Stort grattis till alla lyckade RUL! Jag började känna väldigt difust flladder i vecka 17, sedan har det bara ökat. Nu känner jag buffar och sparkar flera gånger om dagen Men jag var på gruppträff hos BM för en vecka sedan med andra tjejor som har bf maj/juni och de allra flesta kände inget - så det är helt nornalt att inte käanna något ännu. Efter vecka 25 bör man känna sin lille, berättade BM. Så snaaart är det er tur!

• Javisst

Bejb, jag har ofta sendrag på natten och har haft sedan många veckor tillbaka. Kan göra skitont. Det mest effektiva, enligt mig, är att upp och stå på foten och gärna ta spjärn mot en vägg (alltså tån i väggen och hälen på golvet). Emellanåt hjälper det att bara "flexa" foten. Om du har en säng med hög fotgavel kan du även trycka mot den!

Jag vaknar på natten av detta, ibland flera gånger, men framförallt precis när klockan ringer och man ska upp- riktigt flyger upp i sängen Tror jag omedvetet spänner vaden när jag sträcker på mig.

Har vi någon bildtråd?

Gravid vecka 25, bf 4 juni.
  • Javisst

Jag har sökt gp (50 %) men inte fått något svar ännu. Skickade in för två veckor sedan så det lär dröja ett tag innan jag får besked. Om det går igenom gäller de f.o.m 4 april. Går det inte igenom går jag nog ner i tid till minst till 75% för jag tror inte jag orkar jobba heltid mycket längre med mitt fysiska jobb.

Gravid vecka 27, bf 4 juni.
  • Javisst

Speedofs. - stackare! Jag hade influensa för två veckor sedan (jag som aaaaldrig blir sjuk) och fick en hemsk hosta och en himla massa sammandragningar pga det. Med din rygg förstår jag att det är ännu värre!

Gravid vecka 28, bf 4 juni.
  • Javisst

Jag var på inskrivning v 13 sedan lyssnade vi på hjärtat v 17 (extrabesök vi fick pga upprepade mf), därefter har jag varit där v 25, 27 (extrakontroll för att följa upp dåligt järnvärde), 28 och 30. Ska från och med nu gå varannan vecka, är förstföderska.

• Javisst

Mamma MB, så länge din sambo reser med så tror jag inte det är någon fara

Gravid vecka 38, bf 4 juni.
  • Javisst
    fröken01 skrev 2012-05-29 14:48:36 följande:
    Är det bara jag som inte har några känningar alls??? BF 8 juni.

Grejar och fixar och donar, känner mig nästan som vanligt förutom lite ryggvärk och dålig sömn.

Jag har inga känningar alls, känner mig pigg och fräsch och håller igång hela dagarna

BF på måndag, 4 juni.
    Gravid vecka 40, bf 4 juni.
  • Javisst
    fröken01 skrev 2012-06-08 07:14:43 följande:
    BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!

Jag är på BF+4 och jag har inte heller några känningar och tror precis som du att jag kommer få vara gravid för alltid...
    BF 4 juni 2012
Svar på tråden BF juni 2012