• SisenS

BF juni 2012

Stina 73 skrev 2012-06-05 16:03:57 följande:
    Jag har också bf på fredag spännande och se vem som blir först Glad
    Har också BF på fredag Glad
    Har dessvärre inte några förverkar eller känningar överhuvudtaget och "hon" (de säger att det är en flicka men det vet man ju aldrig) är spralligare än någonsin i magen min, är dock extremt laddad för en förlossning eftersom jag är så trött på att vara gravid (som jag antar att jag inte är ensam om), vill snosa bebis ju.

(Är relativt ny på fl, skriver inte så mycket när det gäller trådarna än men läst lite vad ni skrivit och så på de sista sidorna. Tänkte passa på att skriva ett inlägg innan det är för sent Glad. Det är väldigt kul och läsa hur det går för Er och önskar Er all lycka till iaf.) 

Må va en dum fråga men jag tänkte kolla det där med "hinnsvepning"?! Är det något man får be barnmorskan om, görs det bara i vissa landsting eller utav någon annan anledning? Har nämligen aldrig hört talas om det förrän jag läste det här.
  • SisenS
    fröken01 skrev 2012-06-05 20:27:50 följande:
    Förresten - på vår föräldragrupp sa de bestämt att rörelse och motion inte har någon verkan i början av förlossningen, det är inte förrän man är öppen några cm. Så man kan lika gärna vila.

Stämmer det tro?! Eller ska jag sätta igång och dammsuga eller något?

Tycker allas förlossning börjar med ett de putsar fönster, springer på stan eller klipper gräset...
    Jag har hört att det till och med kan dra ut på förlossningen om man rör sig för mycket. (Har inga bakgrundsbelägg för detta men jag kan nog hålla med från egna erfarenheter Flört)
  • SisenS
    Norrlandstöus skrev 2012-06-05 22:11:25 följande:
    Jag frågade min bm om dom brukade göra hinnsvepningar och hon sa att hon gjorde de om jag ville., men sen har jag en ganska speciell relation till min barnmorska för hon var nämligen min favoritlärare förut., ;)
    Jaha vad roligt Glad 
    Okej men då vet jag iaf alltid lär man sig något nytt, ska fråga min bm hur de gör här om jag nu nödvändigtvis
    måste gå dit en sista gång Flört 
  • SisenS
    April09juni12 skrev 2012-06-07 16:57:17 följande:
    6/6 kl 04.02 kom äntligen Moa till världen :)
    3 timmar tog det från vattnet gick tills hon va ute så det gick väldigt fort!
    Har precis kommit hem från BB å det känns helt underbart :)
    Grattis!! Vad härligt :)
  • SisenS
    PetraK skrev 2012-06-07 13:37:35 följande:
    Jag hämtade en TENS-apparat förra fredagen (hyr via hjälpmedelscentralen), har använt den när jag har haft molvärk och det kan jag verkligen rekommendera! Det gör inte ont alls, surrar lite lätt mot huden (på ett skönt vis) men man tänker inte så mycket på molandet då.
    Vad härligt :)
    Har inte alls varit sugen på att prova den då jag trott att den ska göra så ont, men nu har jag
    nog ändrat mig :)

Någon som har provat kvaddlar vid förlossning eller vet någon som gjort? Tycker det låter väldigt obehagligt men det kanske också är härligare än man tror :)
  • SisenS

Vad skönt att höra att de gör på annat vis idag ang. kvaddlarna och att det fungerar iaf för dig som provat det. Är nog lite för skraj för dem ändå, som du beskriver det Bumman79, är precis så jag ser på det tyvärr :P 
    Tur att de inte tagit bort lustgasen här iaf, det skulle jag inte klara mig utan :)

Norrlandstöus: Nej har aldrig hört eller sett, min kropp svämmar över av vatten och jag är så trött på dessa stickningar i bla. fötter och ben som oftast åt är lila/blå med vita prickar, men detta har jag aldrig varit med om. Ja, som du skrev får hoppas det försvinner sen.

• SisenS

+3 idag då...Var hos min bm och fick mig att en hinnsvepning. Trodde jag aldrig. Hon kände huvudet och grötade runt lite, det kom blodblandade flytningar så hon trodde att det inte var långt bort nu.
    Fast så tycker jag det låter varje gång jag är där ;) Och så har jag vart ute och rört på mig i en dryg timme efteråt som hon sa också. Då är det bara att vänta och se då, som vanligt Cool

• SisenS

Speedofsound: Ja verkligen :) Håller tummarna för dig att din BM gör det,  efteråt skänkte det lite mer hopp om att det snart är dags iaf men men det återstår att se som sagt :)

Vart beställde ni Belly Bandit ifrån?  Tyckte det var dyrt men det verkar klart vara värt det :)

• SisenS
    Chriis skrev 2012-06-11 15:46:51 följande:
    Känns det inte obehagligt / ont med hinnsvepning ?
    Inge värst ont, mest obehagligt. Men nu så här på kvällen känns det fortfarande att hon varit där inne och "svept runt". Får nog ingen mer denna vecka tyvärr. Ska på ultraljud till veckan om bebis vägrar komma så då får jag be om en ny får man se, om de inte tänkt sig något annat.

Norrlandstöus: Nej får verkligen hoppas att det inte försvinner nu ;)

Okej, härligt, ska kika lite mer på de där belly binder/bandit får jag se :) kommer ihåg att det inte va så skönt efter fl när magen blir så slapp och det känns som de inre organen åker karusell där inne ;)

• SisenS
    Norrlandstöus skrev 2012-06-11 19:51:47 följande:
    jag  har nu värkar var 7 minut och har haft regelbundet sen klockan 16.,  men jag vågar inte riktigt tro att det e på allvar,. ni som haft förvärkar, har dom varit regelbundna?
    Vad spännande !! Låter som det är på g på allvar iaf...Glad
  • SisenS
    Speedofsound skrev 2012-06-12 16:54:27 följande:
    Förresten, ni som gjort hinnsvepning. Hur mådde ni efteråt? Kan man köra bil själv och så?
    Det skulle gått alldeles utmärkt för mig iaf att köra bil :) men sedan är det väl väldigt individuellt. Hade som sagt inte värst ont, det var bara obehagligt efteråt.
  • SisenS
    Polarlantis skrev 2012-06-15 17:51:54 följande:
    Många kramar till er som kämpar på på övertid! Och det är inte lite jobbigt flera av er har, lider verkligen med er! HOPPAS SÅÅÅÅ att det blir lite fart, att ett mirakel sker och det sätter igång för er nuuu!!!

var hos BM idag, 6 dagar kvar till bf och det var inte så spännande...magen hade växt till sf 37,5 och ja, det var det hela. Pratade lite om vad som händer framöver OM det inte kommer igång, bra att få veta lite iaf. Andra trista saker händer i min närhet dock, pappa ligger på hjärtintensiven för kontroll, inte kul. Men han mådde bra när vi for hemmåt men man vet ju aldrig vad som sker. Dock skönt att han är där och dom håller koll. Kan vara så att det bäckat igen och han får sätta in en ny stent...får säkert inte veta ngt mer förrens efter helgen...  
    Nej vad hemskt, många styrkekramar till Er !! Vad skönt att han mådde bra när ni åkte därifrån åtminstone, som du skriver också är det iaf bra att han är bland kunniga människor som håller koll! 
  • SisenS

Stooort Grattis !! Vad härligt att det gick så bra och snabbt också  Solig

• SisenS

Bejb: Vilken fin bild, så vacker!

Norrlandstöus: Vad härligt för dig att det snart är över, håller tummarna för att det går bra :) 

• SisenS

Usch +10 idag, lite långtråkigt är det allt nu. Pratade med min BM idag iaf och hon berättade att min tapp var tydligen bara 0,5 cm förra veckan när hon gjorde hinnsvepningen och att hon tyckte fl borde satt igång vid det här laget men men. På lördag ska jag till fl på kontroll får se om det blir igångsättning då om bebis nu inte vill komma tidigare :) Känns som jag ser ljuset lite iaf :) 

Usch vad kämpigt många har det med förvärkar och så. Har haft sådan tur att jag "sluppit undan" det hittills. Jag lider med Er.

IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 03:07:28 följande:
    Här är Luca Hjärta
    Vilken sötnos!! :)

• SisenS

I onsdags 07:00 prick ville Stella äntligen komma ut (+12 var vi då). Hon vägde då 4100g och var 51cm lång, förlossningen gick väldigt bra och den gick hyfsat snabbt också samt att vi fick åka hem samma dag så det var skönt :)

GRATTIS GRATTIS till alla bebisar, vad roligt! Skål Det blev en liten "boom" till slut ;)

• SisenS
    Chriis skrev 2012-06-22 20:27:24 följande:
    Grattis till tösen!
    Taack! :)

Håller tummarna för bebisarna som är kvar, Heja på Er !! :D Låter som det är på g för en del iaf Solig
Svar på tråden BF juni 2012