Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

BF juni 2012

Hoppar gärna med in här. Hoppas det är okey. Man går just nu bara och väntar på att bebis ska titta ut. Det är så seeegt. Har heller inga direkta känningar förutom lite molande "mensvärk".
    Jag har också BF på måndag den 4 juni.

• Pluttan

Funderar på kvaddlar vid förlossningen. Pratade lite om det med min bm. Hon sa att det injeserades på ett annat sett än förr och därför skulle det kännas mindre obehagligt. Det skulle visst bara sticka till som ett getingstick och sedan ingen smärta. Kan vara värt att prova.

• Pluttan
    fröken01 skrev 2012-06-08 07:14:43 följande:
    BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!
    Bara lugn. Här är en till som har gått över tiden med fyra dagar. Hade bf i måndags den 4 juni. Jag har inte heller särskilt mycket känningar.
  • Pluttan
    MammaMian skrev 2012-06-12 13:32:35 följande:

Hade förvärkar hela dagen i söndags, men det gick över. Ngn som vet om förvärkar betyder att den kommer snart eller om kroppenn bara retas? Gick över tiden med nr 1, nio dagar. Som andragångsföderska är det väl rätt vanligt med förvärkar tror jag mig hört?
    Var inne på fl idag pga minskade fosterrörelser. Men med ctg-maskinen så blev det full rulle.
    Hade tur att träffa på min bm där inne. Så jag frågade henne om hon ville göra en undersökning och en hinnsvepning på mig. Vilket hon gjorde. Då sa hon att jag redan var öppen 3 cm. Hon menade på att vid både förvärkar och molande mensvärk ( vilket faktiskt är lite förvärkar det med) så mognade tappen mer och mer. Känns ju mycket uppiggande att få höra.Solig
  • Pluttan

Jag har ungefär 1,5 cm av tappen kvar om jag minns rätt.Glad

Just nu har jag smärtande mensvärkar som går ut i ryggen. Hoppas att det gett resultat med hinnsvepningen. så det inte bara är falsklarm.

• Pluttan
    Speedofsound skrev 2012-06-12 22:32:39 följande:
    Hm, hoppas att min BM är väldigt snäll mot mig då! :P Det är nog väldigt individuellt hur det känns kan jag tänka mig. Får vänta och se helt enkelt! :)
    Jag tyckte inte det gjorde ont direkt. Men kändes mycket obehagligt. Då höll hon ändå på en stund . Hon sa att jag fick säga ifrån om det blev för jobbigt. Men jag ville ju ha ut något av det. Hon sa själv att hon inte kände sig så snäll.

Efteråt kände jag inte något. Men ca 5 timmar senare fick jag mycket kraftig mensvärk.
  • Pluttan
    Speedofsound skrev 2012-06-14 17:24:57 följande:
    Gud vad gnällig jag var innan jag läste det där! Jag ska inte gnälla mer ;) Var inne hos BM idag och det är 2 cm av tappen kvar så hon kunde inte ens utföra en hinnsvepning. Hon sa att jag inte kunde räkna med bebis de närmsta dagarna iaf. Tyckte så synd om mig själv att jag gick ch köpte 1 kg lösgodis.. Men som sagt jag ska inte gnälla mer sen jag läst ditt Norrlandstöus! Känner verkligen med dig :/
    Mitt sista datum för igångsättning är 6:e juli, dagen innan min bror gifter sig :( Det är det som gör mig mest stressad, vill ju verkligen inte missa det :(
    Vad tråkigt för dig.
    Min bm kunde göra en hinnsvepning trots att det var ungefär 1,5 cm kvar av tappen. Men det var mycket mjukt också sa hon. Kanske berodde det på det. Hon sa att hon fick dra fram tappen lite och så höll hon så en liten stund. Mycket obehagligt men väl värt mödan.
    Hoppas du får din hinnsvepning utförd snart.
    När har du bf Speedofsound?
  • Pluttan
    Chriis skrev 2012-06-24 10:31:09 följande:
    Tror att slemmproppen gick imorse, eller nån del av den, är dock inte helt hundra. Såg genomskinligt ut och väldigt slemmigt. Vad tror ni?
    Visst låter det som slemproppen. Min såg också ut så fast hade lite rödrosa trådar i sig.

fröken01;: Det tror jag nog är okey om ni anmäler i efterhand. Ni kan ju knappast vara de enda som har glömt det. Visst lever man som i en bubbla första tiden. Tycker min bubbla fortfarande är kvar ändå födde jag förra fredagen den 15 e.Guld i mun
  • Pluttan
    bejb skrev 2014-04-01 11:57:07 följande:

Här har det varit tyst länge! Hur ser det ut för er idag? Har era killar/tjejer fått några småsyskon ännu? :)

I juli i år föddes min dotters lillasyster :)
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡
Svar på tråden BF juni 2012