BF juni 2012
Har rul om en vecka, men som allt ser ut nu är jag beräknad den 19:e med 2:a barn :)
Har rul om en vecka, men som allt ser ut nu är jag beräknad den 19:e med 2:a barn :)
FruHH: jag håller med alla tår o fingrar jag kan för att allt går bra för er och att bebisen fortfrande mår bra!
Underbart! Grattis får man nog säga i ett sånt här läge! Skönt att allt såg bra ut! :)
Nu har jag varit på rul och det va en pigg o tillsynes helt frisk liten pojke! :D. Den 28 Juni (nytt BF datum) kommer kanske Sions lillebror :D
Nu har jag vart på rul, Sions lillebror beräknas födas den 28 Juni! Nu längtar vi efter vår lilleskrutt!
Hej! Jag hoppar in lite här :).
Kan ju säga att det gör sjukt ont, men helt klart värt det! Min förlossning tog 20 min, (vattnet gick i v.35) så hann inte med ngn bedövning, och trots den snabba förlossningen spracks jag inget o behövde inte sys :). Jag va liten när jag blev gravid (45 kg o 1,57 cm lång). Så läs inte bara skräck exemplen, det gjorde jag innan o va livrädd, men för mig gick det toppen! Håller tummarna på att bebis två kommer på BF (28:e Juni) o att jag hinner in till BB! :)
Mitt vatten gick i v.35 med min första son. Men på mig hick inte vattnet helt utan sipprade ut lite då och då. Men det gick inte att ta miste på om det va vattniga flyttningar eller vattnet som gick. Jag fick en konstig känsla i magen som jag vaknade av och ställde mig hastigt upp, då sa det plask och en del vatten kom ut :). Det va jag mycket glad över, för va så rädd att jag inte skulle fatta när det va dags. Men stressigt blev det iaf, vi kom in på förlossningen och 20 min senare var vår son född :).
Är det någon som vet om vattnet då kommer gå på nästa med? Om nån har sett ngn undersökning om det? Hade vart kul att veta om man har större chans att det på bebis två med? Bara 8 veckor kvar nu :D
Bebis två är nu fixerad, han va fixerad i v.35 o nu är jag i v.36+0 så snart är det nog dags! Så här länge har jag inte vart gravid innan, min son föddes i v.35!
Barnmorska sa att det va en väldigt stor bebis, så nu börjar jag bli nervös!! :)
Hej alla!
Idag föddes Lovin!
3880 g och 50 cm lång, en stor kille men en supersnabb förlossning!
Vattnet gick, vi satte oss i bilen 05.00 och åkte till förlossningen direkt, vi kom fram 06.00 och 06.03 föddes vår son :). Tre min inne på förlossningen, med bebis ett var vi bara inne 20 min. Ligger där nu och vi är superlyckliga :D
Nyman
Bumman79, jag klädde av min byxorna i huvudentrén för jag kände huvudet, min sambo sprang in, tog en säng och sprang till förlossningen, där la
Jag mig på sängen, krystade
En gång så kom huvudet ut och en gång till sedan så hade jag min bebis hos mig :D. Men det gick nästan lite för fort :),en hellre det än att ha ont i flera timmar! :).
Haha som turban va det inga andra där, men det va i huvudentrén för hela sjukhuset :P.
Grattis :). Alla som fått sina :)