Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

BF juni 2012

Inte kul att ligga på BB å oroa sig över ekonomin....jag har tom tänkt att jag hellre tar ut semester i juni iom att jag inte vet om den där f-kassan ger avslag eller ej...känns nästan tryggare...men man slösar ju på sin semester.

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-23 17:30:33 följande:
    Bumman; Jag var också med om det där, att de ville ha en komplettering. Men läkaren fixade en inom några dagar och sen gick det fort från fks håll. Så det behöver inte ta lång tid. Man kan ha tur också
    Jag är ju sjukskriven för foglossning men jag ringde bm idag å bad henne säga till läkaren att han skulle skriva till att jag fått dropp pga mitt dåliga järnvärde oxå å haft svimningskänslor/yrsel/huvudvärk/andfåddhet mm..så jag hoppas att det styrker att jag är hemma...
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-23 18:46:03 följande:
    Låter bra, hellre skriva för mycket än för lite. Jag var ju också sjukskriven för foglossning. Jag var även tvungen att be mitt jobb skicka in ett intyg på att de inte kunde ge mig andra arbetsuppgifter innan min sjukskrivning blev godkänd. Hoppas det löser sig för dig!
    Ja jag hoppas det...men man vet aldrig med f-kassan...
  • Bumman79
    Chriis skrev 2012-05-23 19:28:20 följande:
    Blev sjukskriven 100% för foglossning och har inte haft några problem alls med försäkringskassan
    Vilken tur :). Jag har 25% gravidpenning och 75% sjukskrivning varav jag inte vet om det sista går igenom...
  • Bumman79
    bejb skrev 2012-05-23 20:07:21 följande:
    Var till bm idag och allt såg bra ut! Med tanke på slemproppen som gått och då hon kände på magen trodde hon att jag inte behöver vänta så länge till. Hon gav en ny tid till nästa vecka men sa att jag lika bra kan vara på bb då :)
    Härligt :). För mig verkar ingenting hända ingenting lossnar från min kropp ;). Men jag är några veckor efter oxå tror jag...36+2 eller i v 37...
  • Bumman79

Grattis bejb till 10 poängaren :). Som ngn annan skrev känns det som att man kommer att sitta ensam å skriva i junitråden snart ;).

• Bumman79

Härligt att läsa om din förlossning Bejb skumt att du spydde sådär bara...

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-06-06 22:34:00 följande:
    Alltså, jag gjorde lite fotvård på mej själv nu ikväll (sprickor, aj aj!) och nu har jag ångest över att jag pressat på magen för hårt! Jag drog upp benet på det andra, med magen mellan benen osv, det som gick helt enkelt (ni vet kanske), men är ändå rädd att jag skadat bebisen på något vis. Satt ju inte kvar i någon position speciellt länge, men ändå... Har läst runt på nätet men hittar inget om att man kan skada sitt barn på det viset, så det är säkert ingen fara, men jag är nojig :(...
    Jag har oxå stått i konstiga ställningar å klippt tånaglarna filat fötterna och för någon månad sen målade jag tom tånaglarna men det var jobbigt....kände oxå att det tryckte mot magen men jag tror inte att det är någon fara ändå en liten stund...hoppas inte det iaf...bebben är ju inbäddad i livmodern och börjar väl sparka om den tycker att det är obehagligt. Det brukar min göra om jag ligger på vänster sida i sängen ganska ofta..kanske blir för trångt för den i magen eller något? :)
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-06-06 21:49:12 följande:
    Min bebis har inte fixerat sig ännu :/ Men det sa BM att det lika gärna kunde vara att den låg på sidan och då får den inte ner huvudet rätt i bäckenet. Får hoppas på att det är så. Hon ville att jag skulle göra lite "övningar" så att magen kommer neråt så bebis förhoppningsvis vänder sig med ryggen ut mot magen.
    Jag har det senaste fått lite mer förvärkar och mensvärk. Får se när det startar :)
    Min är inte heller fixerad..kanske är därför min BM inte tror att jag kommer att föda före BF? :P
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-06 20:52:29 följande:
    Jag känner också mer tryck neråt, får hoppas det betyder att det är på g. Jag har pterigen relativt starka .en oregelbundna värkar. Så trött på alla falska alarm!!
    Ush stackars dig känns som att du har haft mest förvärkar av alla junimammor typ...måste vara jobbigt själv har jag knappt märkt av sånt alls (nästan vill ha lite av den sorten.)
    Men så mycket värkar som du har haft så måste den ju komma snart det är säkert dags närsomhelst nu :).
    Jag har iof trott att du skulle ha fått din bebbe i flera veckor men hur länge som helst kan man väl inte ha så mycket värkar? Har du pratat med din barnmorska om saken? Eller förlossningen? Snart får de väl sätta igång dig i värsta fall för du ska ju inte behöva lida i evigheter....kram
Svar på tråden BF juni 2012