• bejb

BF juni 2012

usch vilken dålig dag! har känt illamående hela dagen.. frukosten gick bra men sen har jag inte velat äta så mycket.. har levt på 2 köttpiroger och lite frukt idag.. känner mig proppmätt och att det trycker på enda upp i halsen. borde ju få i mig lite nyttigare mat och lite mer,men det finns liksom ingen plats!
    och sjukt trött är jag.. känns som jag håller på bli sjuk :(

• bejb

Åh vilken natt! Som förra natten,,, ingen sömn alls. Har legat och mått illa istället :/
    Äter omeprazol 20mg mot halsbränna men läste om biverkningarna här nyss.. och tyckte det var många som stämde in på mig "plötsligt illamående" "sömnlöshet" "trötthet" och så har urinen varit väldigt mörk senaste tiden.. nån annan som har mörkare urin? BM sa senast att jag ska dricka mer vatten bara,men tycker inte det spelar någon roll.. hoppas inte det är farligt. Bebis verkar iallafall må bra.. busar på hela dagarna och nätterna med små vilostunder nu & då :)
    Idag tänkte jag börja fundera på bb väskan,vad som ska packas med o.s.v.  Har ni någon bra lista ni tänkte följa?

• bejb

Har varit på till BM idag

Vecka            31+1
    Vikt                +12kg(sen inskrivning)
    Blodtryck      125/75
    Hb                  111
    Sf mått           29
    Urin               såg bra ut
    Bebis Hjärta     145
    Rörelser       ++
    Bebis hade svängt sig med huvudet neråt.

Har haft mycket sura uppstötningar och ätit Omeprazol, det sa hon jag skulle sluta med och istället prova flytande Gaviscon. Hoppas det hjälper... kan ju inte sova på nätterna då det är så jobbigt! Och så rekommenderade hon saccosäck..? Att sova i om jag inte kan ligga och sova. Någon annan som provat det?
    Vet inte ens var man får tag på en saccosäck..
    Annars är det bra här idag, sov lite bättre inatt och bebis är busig och aktiv med sparkar och slag :)  Hoppas ni andra får må bra!

• bejb

jag har införskaffar 2 såna här: verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/6046/pl
    Storlek M och utan bygel,jättesköna! Hade också köpt från HM här tidigare men de är ju redan för små!! Så jag väntar tills bebis är här innan jag skaffar något mer då man inte har någon aning om hur mycket brösten tänkte växa ännu..

• bejb

Vill önska alla hönor & era små kycklingar en riktigt Glad Påsk! =)

• bejb

Har mått illa nu hela helgen, har klarat mig från att kräkas men igårkväll var det väldigt nära! Halsbrännan har tyvärr återvänt sen jag slutade ta omeprazol(som jag fick sura uppstötningar av) så nu vill jag bara att tiden ska gå fort och bebisen komma ut och slippa denna plåga =/ usch och fy vad illa jag mår!

• bejb

Jag skulle också behöva få i mig mera järn, har tagit Obsidan men jag får så hård mage så jag får förstoppning. Tog ett piller i fredags och hela helgen har jag haft problem med magen..

• bejb
    Speedofsound skrev 2012-04-11 12:43:43 följande:
    Tar också Niferex, stora men helt okej för magen!
    2:à dagen hemma med GP.. Jag bakar, packar, tvättar.. Jag gick även till garnbutiken för att jag ville lära mig att sticka, då är den stängd! Vad är det för sätt?! Jag är rastlös... :P
    Det borde jag kanske prova då.. har prövat Obsidan nu i två omgångar och samma sak hände bägge gångerna! Men jag försöker få i mig järn via kosten istället(så gott de går..) Kan inte utsätta mig för en till frivillig förstoppning.. ajaj!
    Visst är det skönt att få vara hem ändå? Att få bestämma själv hur dagen ser ut beroende på hur man mår :)
    Jag hade sovmorgon,tog en lång dusch och for till en väninna några timmar. Sen kom jag hem och började sy lite,laga mat och nu på kvällen har jag virkat ett par riktigt söta babyvantar. Imorgon blir det babysockor :)
  • bejb

Kiwi funkar inte för mig heller då jag får så lätt halsbränna. Jag som ÄÄLSKAR frukt men alla citrusfrukter, kiwi och andra "häftiga" frukter är NO NO för min deljust nu :/
    Men det blir desto mera äppel,päron,banan,paprika, och frusna bär istället :)

• bejb
    Speedofsound skrev 2012-04-11 21:12:18 följande:
    Jag brukar äta havregrynsgröt varje morgon med krossade linfrön i för att hålla igång magen. Päron och fikon är bra också :) åt medicin innan som stoppade upp magen så har vanan inne :P Paraffinolja fick jag också när det var som värst. Smakar röv men det gör bra för magen ;)

Alltså, jag har alltid jobbat inom restaurang så jag vet inte vad raster och avkoppling är typ :P har ite tillgång till någon bil den här veckan så jag kommer ingen stans..! Hade ju hoppats på garnbutiken :P Jag vill också sy, virka och sticka! Men jag har ingen symaskin heller. Imorgon ska jag göra ett nytt försök i butiken och se om de även har några böcker :) satt jämt och pysslade med mormor men jag kommer inte ihåg nåt! Det kanske sitter i ryggraden när man väl kommer igång :)
    kolla babyvatarna och babysockorna nere på sidan,supersöta! dessa har jag virkat nu och jag har inte heller handarbetat på säkert 15 år,ändå gick det väldigt lätt! min bebbes vantar & sockor blev helvita då jag inte hade nåt annat garn till hands :)

carinasvirkning.blogspot.com/search/label/Virkat%20till%20baby
Svar på tråden BF juni 2012