• bejb

BF juni 2012

Oj så gott jag sovit inatt och djupt! Jag vaknade kl 10 i morse (brukar annars vakna av bebis rörelser 7-8 tiden..) Låg kvar i sängen och vänta att lill*n skulle vakna,men nepp! Ingenting! Steg upp och åt frukost och inte den minsta rörelse.. började aktivera mig lite och drack 2 glas iskallt vatten.. ½ h senare kände jag lite sparkar men h*n verkar ha en lugnare dag idag. Fy vad man blir nervös/orolig .. har lill*n bara en lite lugnare dag och vilar eller är det något fel? Annars är det en ganska livlig liten krabat som bor i min mage.
    Ska se vad det är för aktivitet under eftermiddagen och kvällen,men borde man åka in och kolla så allt är ok???

• bejb

Tror nog inte jag behöver oroa mig :) Genast efter jag skrev inlägget blev det party i magen med en massa stök! :) Så det var nog bara lilla älsklingen som var lite trött och ville spela mamma ett sprätt! :)
    Idag har jag fått gjort så mycket. Har lagat mat i mängd o massor att frysa in så är det bara att plocka fram sen då bebisen kommit och man inte alls orkar fundera på matlagning :) det blev pajer,såser,lasagne makaronilåda..
    imorgon blir det bakdag :) ska laga mockarutor och morotskaka och eventuellt muffins.
    Imorgonkväll ska vi åka o hälsa på till BB från familjeförberedandekursen ..ska bli så kul!

• bejb

vi har också 2 katter,grymt sällskapssjuka famnkatter. men våra är både inne och utekatter,men till natten vill de alltid komma och sova med oss. ibland orkar vi bara inte så då stänger vi dörren och efter lite gnäll blir det tyst o de hittar en annan sovplats. så jag tror nog det går bra för oss. bara de inte blir alltför svartsjuka :)
    kan ni inte skaffa/laga såndär nätdörr till altanen då? då slipper ju inte kissarna ut och ni kan ha upp och vädra på samma gång(och så slipper ni ju alla myggor och flugor också)
    vi har också rättså mycket katthår här och där.. men det är som min bm sa.. man ska inte ha det för sterilt heller! bara bra med lite bobbor så inte barnet blir överkänsligt mot allting. klart att man ska städa och hålla rent,men det behöver ju inte betyda att man behöver ha bort varje spår av att en katt också bor där.

• bejb

Någon annan som börjat ha förvärkar??
    Jag har nu i 3 dagar haft från och till värk i nedre delen av ryggen och en molande värk över magen/höfterna. Typ mensvärkliknande värk. Har känt av det från och till under dagen och ibland har det faktiskt tagit ganska ont.
    Är alltså i vecka 35+3 nu.. ska till bm igen på måndag så då ska jag fråga henne vad hon tror.. Sen på tisdag ska vi på ultra och kolla hur lill*n har växt och vad vi kan vänta oss för storlek till förlossningen. Igår var vi också till bb och hälsade på. Jag känner mig såå lugn och de var så trevliga o vänliga där. Ser så fram emot förlossningen!

• bejb
    Chriis skrev 2012-05-04 22:05:01 följande:
    Bejb: har ni också en liten bebis? Var på ultraljud idag och vägde bara 1,7 kg och ska även på ett extra ultraljud i vecka 37. Är nu i vecka 33
    Vi har ingen aning om vad det är för storlek på plutten,så därför ska vi åka på ultra på tisdag så vi får en uppfattning om de. Senaste ultra var i vecka 17 och går in i vecka 37 på tisdag så det borde ju ha ändrats ganska så mycket :)) De vill gärna göra ett ultra på bb innan förlossningen sätter igång på riktigt så man är förberedd på hur babyn ligger,storlek och tillväxt hur den mår osv.
  • bejb

Fy f*n vilken natt! Gick och la mig en 1-tiden och var jättetrött.. tänkte "inatt sover jag nog bra då jag är såhär trött.." Jag har nästan legat vaken hela natten,har hft sura uppstötningar och en gång började jag kräkas riktigt :/ Tar Gaviscon varje kväll innan jag går och lägger mig men tydligen hjälpte det inte igår.. somnade en 5 tiden och vaknade 8 och då hade jag så ont i magen och ryggen så de gick inte att ligga ner längre :/
    Ska på en liten loppisrunda nu men den blir nog inte så långvarig för idag blir det nog vilodag!

• bejb

Har haft mensvärk nu flera dagar! Ajaj. Igår blev det panadol o värmedyna på soffan hela kvällen

• bejb

Har varit till bm nu och allt såg riktigt bra ut! fina hjärtljud och värden på både mamma och bebis :)
    Jag har haft så ont i magen och ryggen nu i helgen och det sa hon nog är förvärkar. Sålänge jag klarar av dom och de inte blir regelbundna är det ingen fara,men tycker det är svårt som förstföderska att veta vad som är normalt och inte..
    Imorgon är det dags för ultra Hjärta mamma och pappa ser såå fram emot att se lilla älsklingen!! :) vill ej veta könet så hoppas det inte avslöjas! åh vad jag längtar efter lill*n nu!!

• bejb

vi har inte alls köpt någon kudde. alla ger det rådet att INTE använda kudde åt spädbarn så jag tror vi lyssnar på de som vet!

• bejb

hemkommen från ultraljudet! ååh så roligt att se lilla bebisen nu igen! 16veckor sen sist! allting såg bra ut i magen och enligt ultra stämmer bf 5.6 ganska så exakt. nu beräknades att bebis väger omkring 2800 g och h*n låg med huvudet neråt och var väldigt busig och sprattlig.
    fick också ligga ner och de tog ctg kurvan som också så riktigt bra ut,fina hjärtljud och allt tyder på att det är en frisk liten krabat i min mage. så nu är det bara att vänta och se. fick rådet att nu ska jag bara ta hand om mig själv och göra sånt jag tycker om och njuta innan man har någon annan att sköta om 24/7  :)
    så nu blir det kaffe+ glass i solskenet på terassen och sticka lite babysockor :P

Svar på tråden BF juni 2012