Inlägg från: EmeelieeA |Visa alla inlägg
  • EmeelieeA

BF juni 2012

Jag ska på inskrivning på onsdag och tänker att det borde väl inte vara så svårt o tjata till sig ett ultraljud?
    Vill ju se så att den lever o inte ligger död där inne i magen!
    Sen väntade min mamma tvillingar för 2 år sen men fick missfall på den ena. Så skulle ju vara lite kul att veta om man själv har fått tvillingar eller om det är en liten plutt. Vill ju inte gärna vänta 8 veckor till då det första ultraljudet egentligen är! 

• EmeelieeA
    bejb skrev 2011-11-20 09:06:27 följande:
    lite nyfiken på vad ni andra jobbar med/studerar? :)
    Jag jobbar på luncherna på en fullsatt restaurang som servitris på dagarna 11-14:30. Står även i kassan lite om det behövs.
    Ska börja testa jobba kvällar också så då blir det ganska långa pass.. Men hoppas på att man ska orka stå så länge! Har lite problem med ryggen sen innan. 
  • EmeelieeA

Mitt rul blir seeeent! Typ 2 dagar innan jag går in i v 20! Brist på tider kanske...

• EmeelieeA

Jag går in i v 15 om 2 dagar o var o hämtade ut mitt baby to be paket hos apoteksgruppen! (Jag berättar vad som är i om någon mot någon förmodan inte skulle vilja veta vad som är i!)

Fick en silikonsked, 2 nappar för nyfödda, ett start-bad-kit med tvål, badskum o något smörj samt en badleksak som var en rosa flodhäst! Sen var det nå prover på omega 3&6 tabletter. Ett paket tugummi o 3 nummer av tidningen föräldrar och barn.
    Tror det var allt.
    Innehållet brukar ju variera i boxarna så det var lite kul att inte få samma som kompisen! 

Men det fick ju en o längta äääääännu mera! Har inte rul förs 10 januari! Då är jag bara 2-3 dagar från v.20 så känns som det är sent! 

• EmeelieeA

Jag är i v16 o är mitt första barn o jag kan ibland känna som en buff, inte så ofta dock. Känner mig också osäker på om det är bebis eller inte, men det är i alla fall neråt i trakterna. Svårt när man inte "vet" hur det ska kännas!

• EmeelieeA

Längtar86: jag har också ont i huvudet! Ganska ofta den där pulserande känslan som inte värktabletter biter på!

• EmeelieeA

Dags för rul i morgon bitti, är i 18+5 då. Ska bli så spännande! Väntar med o skriva in mig i listan tills dess!

• EmeelieeA
    Var på RUL i morse, vart flyttad till 19+1 idag i stället för 18+5. Så nytt BF är 4 juni :)
    Allt såg bra ut kroppsmässigt o den lille var 19 cm lång ungefär.
    Den låg o knep med benen o ville inte visa kön! Typiskt! Hon tyckte sig se något sticka ut men ångrade sig o trodde att det kanske var navelsträngen. Så jag får vänta med kön!
    Hon gick och hämtade en annan kvinna när de höll på och mätte i huvudet, tydligen så var det något mått som inte stämde o jag fick en tid till läkare på tisdag om en vecka.. Känns jätte läskigt o skrämande.
    Hoppas att det beror på att den låg långt bak och långt ner så det inte är nått som är fel i hjärnan.
    Bara o bita ihop o vänta en vecka! 

Gravid BF - Lista Juni 2012 Gravid
    1 - Norrlandstöus 
    3 - zenoble 
    4 -
    EmeelieeA
    - lillalyckan 
    7 - tesen 
    7 - MammaEmelie
    10 - AgnesGN 
    11 - Moa Li 
    11 - Längtar86 
    11 - Skruttens mamma 
    14 - SaraVictoria 
    15 - Lindalusen
    19-  Polarlantis
  • EmeelieeA
    OHs mamma skrev 2012-01-15 19:22:25 följande:
    RUL om två dagar, jag längtar!!
    Jag hade rul förra tisdagen men bebisen låg konstigt så det var något mått i huvudet som inte stämde, så fick ny tid på tisdag igen, och jag längtar minst lika mycket som förra tisdagen! Det är en speciell känsla!
    Hoppas på att de ska kunna se kön på tisdag, förra veckan låg bebisen o knep med benen! 
  • EmeelieeA
    OHs mamma skrev 2012-01-15 19:31:25 följande:
    Hoppas det går bra för er! Vi hoppas också på att få se könet!
    Har du någon önskan om kön? :) 
Svar på tråden BF juni 2012