• tm78

BF juni 2012

@ Molly85: Åh, nej! Gråter

• tm78

Jag har också varit sjukt svullen i magen en period, men nu har det lugnat sig lite. Idag fick jag lätt på mig mina vanliga byxor, som jag inte har kunnat använda de senaste två veckorna. Känner mig inte gravid alls längre, men det är väl inget att oroa sig för hoppas jag. Jag försöker att inte lägga krafter på att bekymra mig i alla fall, även om det är lättare sagt än gjort...
    Är i vecka 6+6 idag.

• tm78

Usch, idag är jag sååå bekymrad för att pyret har dött Rynkar på näsan
    Mina symptom (som varit nästan obefintliga hela tiden), har minskat sedan i fredags och idag känner jag typ ingenting. Tänker att det kanske är MA, men hoppas verkligen att jag har fel.

Någon annan som plötsligt har blivit näst intill symptomfri?

• tm78

Oj, akuttid? Usch, nu blev jag inte direkt mindre orolig... Måste nog ringa min läkare imorgon och prata lite.

• tm78

Ja, jag ringer direkt när de öppnar imorgon. Hoppas att jag kan få en tid ganska fort.

Lycka till imorgon Gullgrodan, jag håller tummarna för att du får se ett tickande hjärta!

• tm78

Gullgrodan, hur har det gått för dig idag? Har tänkt på dig hela dagen.

Jag ringde min fastläkare och fick komma in för att ta blodprov. Får inte svar förrän på onsdag, så jag vet egentligen inte mer idag än jag gjorde igår... Men jag fick massa lugnande besked, att det var vanligt och att jag inte skulle bekymra mig osv...

• tm78

Usch, vad jobbigt. Jag vet inte hur tidigt man "ska" kunna se något, men du kanske inte är så långt gången som du tror?

Hoppas att blodproven visar stigande hcg i alla fall. För oss båda.

• tm78

Första blodprovet visade hcg på 29000.
    Nu är det ytterligare några dagars väntan för att se om nästa blodprov visar stigande eller sjunkande värde...
    JOBBIGT! Men sköterska som jag pratade med idag var helt övertygad om att det inte var någon fara, så jag klamrar mig fast till det så länge.

Hur går det för dig Gullgrodan? Har du fått provsvar än? Håller tummarna!

• tm78

Jag kan inte ta nästa blodprov förrän på fredag, så jag får nog tidigast veta på måndag... Det kan nog bli en låååång helg ja! Tur att jag får besök av föräldrar + syster, då går tiden lite snabbare i alla fall.

• tm78

Gud vad skönt att höra gullgrodan! Förstår att du är lättad Glad

• tm78

Jag fick svar på mitt andra hcg-prov idag. Det hade stigit från 29000 till 32000 och det var väldigt bra sa sköterskan. Men jag trodde att hcg dubblades varannan/var tredje dag? Var inte detta en väldigt liten ökning i så fall?

• tm78

Jag kollade mitt hcg för att mina symptom försvann. Jag hade inte mycket symptom från början heller, men det lilla jag hade försvann. Jag var orolig att det var missfall på gång så jag ringde vårdcentralen och de sa att jag skulle komma dit och ta blodprov.

Men enligt blodproven så är allt bra, så jag får bara glädjas åt en enkel och symptomfri graviditet (än så länge i alla fall...). Glad

• tm78

Har varit på ultraljud idag, men det var ingen rolig upplevelse. Det fanns inget foster i livmodern, det satt i den ena äggledaren, så utomkvedshavandeskap alltså Gråter
    Imorgon ska jag opereras, och jag hoppas att de inte behöver ta bort hela äggledaren, men det är risk för det. Usch, är så ledsen Gråter

Lycka till vidare, alla ni andra.

• tm78

Jag har inte haft ont och inte haft någon blödning. Jag var på privat ultraljud för att jag var nyfiken, så det kom som en överraskning Rynkar på näsan

• tm78

Jag vet inte var jag ska börja... Det är helt sjukt!
    Idag när jag kom till sjukhuset (ett annat sjukhus än det jag var på igår) för operation, så börjar läkaren med att göra ultraljud. Hon säger att livmodern inte alls är tom, där finns ett embryo - men det lever inte. Hon räknade ut att embryot var 6+4, och jag skulle ju varit 9+4 så jag har alltså gått i tre veckor med ett dött embryo i kroppen utan att kroppen har fattat det...
    Det som igår kallades utomkvedshavandeskap, blev plötsligt ett "vanligt" missfall - och det känns på nåt sätt skönt. Jag slapp opereras och fick istället tabletter som ska framkalla missfallet så att kroppen kan gå vidare.

Men hur kan två gyn.läkare se så olika? Det känns skrämmande!

• tm78

Det var gulesäcken som satt i äggledaren enligt dagens läkarkontoll.
    Men jag vet ju inte vad jag ska lita på längre...

• tm78

Tack för all omtanke från alla, och en styrkekram till dig Gosetjejen. Just nu gör det ont i hjärtat, och det känns så orättvist. Men jag försöker tänka att det var en mening med det. Lättare sagt än gjort, och plötsliga gråtattacker kommer i vågor. Men hellre ett missfall än ett allvarligt sjukt barn.

Svar på tråden BF juni 2012