Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

BF juni 2012

jjuni skrev 2011-10-26 07:58:54 följande:
    Vad tror du är kört och varför?
    Har haft ett MA i våras. Hade en ENORM värk i 5+5 och sedan rullade allt på fram till KUB då det visade sig att fostret dött ungefär i samma veva som min värk, kroppen hade försökt göra ett MF men inte lyckats. I förra veckan i 5+6 hade jag ONT igen, inte lika illa men rejält så jag fick sitta dubbelvikt tills det klingat av. Så jag har inte så mkt tro på att det lever längre. Symptomen är nu starkre med bakiskännsla och trånga brallor, men det hade jag förra gången också... Nästa onsdag går jag in i v 8 (7+0) och ska på vul då...bara att försöka tänka på annat fram till dess...svårt!
    Fru HH skrev 2011-10-26 08:04:29 följande:
    Hej alla,
    Plussade igår och har BF 30 juni :)

Hoppas det håller sig nu, fick MF 28 aug -11 så jag e gött nojjig nu :(

Ska ringa BM idag och boka tid för VUL samt inskrivning när jag gått in i v. 7
    Hoppas det går vägen nu! GRATTIS till pluss!!!
  • Polarlantis
    Norrlandstöus skrev 2011-10-31 10:35:08 följande:
    någon som vet när man börjar kunna känna sparkar och hickningar?
    Runt rul, skulle tro v 18 tidigast
  • Polarlantis

YEY! Vul gick bra, tickelitickande hjärta där inne! WOW!

Mår också sunkigt alla nu och mår illa på nätterna och drömmer som en galning, NÄR får man sova????  Ska köpa armbanden också och testa, kompisen hade bra nytta av dom iaf.  

• Polarlantis
    tm78 skrev 2011-11-03 12:56:56 följande:
    Jag vet inte var jag ska börja... Det är helt sjukt!
    Idag när jag kom till sjukhuset (ett annat sjukhus än det jag var på igår) för operation, så börjar läkaren med att göra ultraljud. Hon säger att livmodern inte alls är tom, där finns ett embryo - men det lever inte. Hon räknade ut att embryot var 6+4, och jag skulle ju varit 9+4 så jag har alltså gått i tre veckor med ett dött embryo i kroppen utan att kroppen har fattat det...
    Det som igår kallades utomkvedshavandeskap, blev plötsligt ett "vanligt" missfall - och det känns på nåt sätt skönt. Jag slapp opereras och fick istället tabletter som ska framkalla missfallet så att kroppen kan gå vidare.

Men hur kan två gyn.läkare se så olika? Det känns skrämmande!
    SKUMT! Hoppas dom kollade din äggledare ordentligt också så det inte sitter en där också nu då??!! MA är hemskt, har själv varit igenom det. Beklagar verkligen och låt detta ta sin lilla tid, för det gör det. Stor kram!!
  • Polarlantis
    jojjo8407 skrev 2011-11-08 10:02:45 följande:
    Hej! jag måste få hoppa in här om det är ok?
    Jag är i vecka 7 nu och mår också mer och mer illa, jag trode inte att det skulle drabba mig och jag förstår dig till 100% när du undrar hur man ska klara av jobbet samtidigt.
    Klara av och klara av...tycker jag inte gör någonting alls! Känner mig helt väldelös härbakom skrivbordet! Hjärnan som gröt och mår sunk och vill bara hem...
  • Polarlantis
    Fru HH skrev 2011-11-08 13:38:10 följande:
    Fy, jag me! Uscha mig. Men det är ju för en positiv anledning iaf.

idag köpte jag Må-illa armband.
    Ska prova dem resten av dagen för o se hur dem fungerar.
    Hoppas dem hjälper!
    Måste också köpa det, blir imorgon. Mår urk, ibland kommer det liksom så fort också!
  • Polarlantis
    PetraK skrev 2011-11-11 12:44:41 följande:
    Idag har jag gjort ultraljud :). 27,5 mm är bebisen. Vecka 9+4 är jag i och allt såg bra ut :). BF 11 juni :). Sååå glad :)!
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Polarlantis
    PetraK skrev 2011-11-27 20:30:03 följande:
    Hur går det för er allihopa?
    Jag går inte i vecka 13 imorrn, känns härligt :). Oroar mej till och från för att bebisen inte ska leva men på onsdag ska jag på ul (kub-test) så då får vi veta :). Längtar!!
    STORT lycka till med KUB! Går säkert som en dans! Jag ska på UL (ej kub) på torsdag och är lika nojig som du dock Flört
  • Polarlantis
    PetraK skrev 2011-11-30 14:04:52 följande:
    Okey, skönt det :). Det går nog fort! Det har Det har det gjort hittills!

Våran lillfis var 61,5 mm lång, sparkade, och hjärtat slog. Allt såg bra ut :). Vecka 12+2 idag (som väntat) och BF 11 juni :).
    Nu är det officiellt! Så sjukt!! Och skönt!!
    GRATTIS I MASSOR!!!!!Skrattande
  • Polarlantis
    PetraK skrev 2011-12-06 18:35:28 följande:
    IdaElin0406: jag mår precis som du :).
    Men jag har blivit nojig, tycker inte att magen är så svullen, upptill (runt naveln är den det) men inte nere vid livmodern, oroar mej lite :S. Vet inte ens varför. Känns kanske som magen blivit mindre igen och det är därför, men jag har ingen aning egentligen... Usch, dumma tankar :/
    Bara tarmarna som lugnat ner sig ite, oroa dig inte. Livmodern kommre ju inte upp ur bäckenet förens runt v12-14, det går saaakta :)
Svar på tråden BF juni 2012