Inlägg från: NinnaBus |Visa alla inlägg
  • NinnaBus

BF juni 2012

AgnesGN: Dubbelt grattis

Sammandragningar, jo här med...
    Magen blir stenhård... Blir "tyngre" att andas medan de håller på...
    Kommer främst om jag rört på mig mycket eller lyfter mycket.
    Jobbar på förskola så det blir ju en del lyft och man rör sig mycket under dagen...
    Har även haft en del på kvällarna i vila...
    Ska ta upp det med min BM på måndag när jag ändå ska dit på kontroll...
    Brukar oftast inte göra ont, men de är obehagliga.

• NinnaBus

Inventerat bebiskläderna och insett att vi har i princip inget kvar i stl 56...
    Har lånat ut det mesta till mina syskon... En del har hunnit bli lite urtvättat och resten vet jag inte hos vem det befinner sig just nu...
    Så det får nog fyllas på lite...
    Men skulle få låna lite av syrran också som fick en pojk i somras...

Stl 50 har vi en hel del kvar i. De kläderna har varit små till syskonbarnen så de har vi kvar allt i...
    Vårt andra barn föddes lite tidigt så han var bara 45 cm lång... Då var tom 50 stort....

Skulle vilja ha tag på lite färgglada bebiskläder som inte kostar skjortan bara för att det råkar sitta nåt märke på dem... Är så trött på allt ljusblått pluttinuttigt... Vill ha lite starkare glada färger också...

• NinnaBus
    Kameleonten skrev 2012-01-22 00:19:13 följande:
    Jag vill också ha färgglada kläder och gärna i starka färger, inte bara bleka pasteller och grådaskiga kläder. Blev så glad när vi hittade det på rea idag. 25-30 kr plagget och det blev bland annat gröna, gula, röda och marinblå kläder. Sen blev det lite som inte var på rea också.
    Åhh... Nu blev jag genast sugen på att ut och leta i affärerna
    Får ta och kika lite nästa helg. Måste ändå iväg till stan då och leta födelsedagspresenter till största pojken....
    Har 7 mil till stan och affärer...
    Där vi bor finns bara en liten mataffär, bensinmack och en pizzeria...
  • NinnaBus

Köpte syrrans vagn när hon skulle sälja den... En emmaljunga någonting... Inte en susning om vad det är för modell...
    Den vagn vi hade innan köpte vi begagnad till vårt första barn... Den var en smula sliten nu om man säger så...
    Vagnen vi köpte av syrran var jättefin.
    Har väl ett par år på nacken den med, men... Betydligt mycket finare än vår gamla vagn

Var till barnmorskan idag. Lyssnade på hjärtat m.m. Mysigt.
    Stressade som en tok dit och det första hon gjorde var att kolla blodtrycket.
    Tänkte att det lär väl ha skjutit i höjden av morgonens stress, men icke...
    110/60 så det var som det brukar vara...

Funderar på när de kollar hb nästa gång, för det kollade hon inte idag. Hon bara påpekade att man brukar kolla det om man är väldigt trött men tyckte inte det var behov av att kolla det idag även om jag är konstant trött.
    De går tydligen efter något nytt prov på järnvärdet och det hade varit så jättebra sist att man inte behövde kolla något nu... (?) Det var ju typ 10 veckor sen drygt sen jag var där sist och det provet togs... Hmmm...
    Men ska dit igen om ca 3 veckor...

21v i lördags

• NinnaBus
    bejb skrev 2012-01-24 18:49:17 följande:
    har drabbats av kraftiga graviditetshormoner och hör och häpna.. börjar sy!! jag som annars inte bryr mig om sånt,men nu är det hur kul som helst. har redan sytt flera påslakan och lakan set åt bebis :)
    finns det någon här som e bra på handarbete och har något bra/lätt mönster på en virkad babyfilt?
    eller anvisning till ett lapptäcke?
    Brukar gå att hitta gratismönster på nätet...
    Googla eller kolla på t.ex drops sida...

drops design
    Välj baby i huvudkategorin och skriv filt i sökrutan.
    Man får sedan klicka på rutan med sv. flaggan för att komma in på beskrivningen och gå längst ned på sidan... Finns massor av mönster att välja på...
    Antingen googlar du på drops eller så har du adressen här...

www.garnstudio.com/index-se.php
  • NinnaBus

Suckar lite lätt...
    Haft mer sammandragningar ett par dagar nu...
    Igår och idag har det inte behövts mycket alls för att de ska komma. Räckt med att stå och gå en stund...
    Blir mindre om jag vilar...
    Så nu vet jag inte hur jag ska göra med jobbet imorgon...
    Jobbar på förskola, så det går ju inte direkt att ta det lugnt där...
    Får se hur det känns frammåt kvällen...
    Suck... Behövde bara få klaga lite...

• NinnaBus

Pratade med henne om det när jag var där i måndags... Men då hade jag inte haft så mycket sammandragningar som det varit nu de senaste dagarna...

Ska in på ett till UL om några veckor och min BM tyckte att jag skulle ta upp det med läkaren på spec. mödravården så de kan passa på att mäta tappen via UL när jag ändå är där... Hon sa att det är vanligt att man får mer sammandragningar desto fler barn man fått och att det bara är ca 5% som får sammandragningar som påverkar tappen. Men självklart bör man kolla för säkerhets skull om det blir mycket sammandragningar...

Men fortsätter det så här får jag nog ringa dem imorgon och höra vad de tycker att jag ska göra...

Hade aldrig så här med de två första... Och så blir man väl lite mer nojjig med tanke på att 2:an kom 6½v för tidigt...

Ska slappa på soffan resten av dagen så får vi se hur det känns frammåt kvällen...

• NinnaBus

Får söka grav.peng från 3:e april så det kommer jag antagligen att göra...
    Får jag inte igenom det även efter en ev överklagan så har vi tillräckligt med dagar kvar för de stora barnen att ta ut. Så på något sätt blir det antagligen ledigt...

Hoppas på att kunna jobba tills dess i alla fall... Fogarna trasslar + sammandragningar, så vi får se hur länge det går...

• NinnaBus
    Bumman79 skrev 2012-02-12 11:52:56 följande:
    Jag har samma ibland känns det som att bebisen ligger PÅ blåsan :P.
    Hahaha... Ja. Samma här...
    Känns som den lägger sig på blåsan med flit ibland
    Och sparkar... eller boxar... Den kanske tror att det är en boxningsboll/fotboll...
Svar på tråden BF juni 2012