Inlägg från: Mamma MB |Visa alla inlägg
  • Mamma MB

BF juni 2012

Speedofsound skrev 2012-02-13 17:12:28 följande:
    Mamma MB: jo, om du behöver jobba på snedden så är det nog så att ryggen blir snedbelastad. Kan du variera så att det inte alltid blir åt samma håll?
    Jag försöker tänka på min hållning och sånt varje dag på jobbet. Annars är jag paj när jag kommer hem :(

Jo jag försöker variera sida så mycket som möjligt. Men inte alltid att det passar. 
    Det blir svårare och svårare varje dag tycker jag på jobbet, på så sätt märker jag ganska tydligt att magen blir allt större för varje dag som går också. Men så länge det endast beror på att magen är i vägen får jag nog va ganska glad. Har inte känt av någon foglossning alls eller andra krämpor.. Mitt pyre är väldigt snäll mot mig!
  • Mamma MB

Jag får jätteofta kramp i vaderna och ibland bara i tårna.. när jag har stödstrumpor på mig kan jag inte bli av med krampen på vanligt sätt (alltså ställa mig upp och stampa på foten tills det släpper), då måste jag slita av mig stödstrumpan först och sedan börja stampa.. hehe.. det är som om strumpan klämmer åt allting.
    Jag har stödstrumpor på mig dagligen på jobbet numera, jätteskönt! Innan jag hade det märkte jag att mina fötter svullnade lite på kvällarna vilket inte va så snyggt. Och det ska tydligen hjälpa mot åderbrock också så då har jag det gärna på mig även om det är riktigt osexigt =)

• Mamma MB

Jag har varit väldigt rädd för förlossningar innan jag blev gravid (väntar mitt första så jag har aldrig varit med om någon förut). Min svägerska som har fött 3 barn och är väldigt rädd och klen av sig berättade för mig att förlossningen är det mest fantastiska och häftigaste man kan vara med om i livet, det bästa med hela graviditeten. Man imponeras av vad kroppen faktiskt klarar av. 
    Sen den dagen hon sa så har jag lugnat ner mig lite grann. Jag är inte alls lika orolig och rädd längre. Men sjukt nervös dock. Men jag vet att det kommer gå bra, om hon klarar det som är rätt så vek så kommer jag också klara det.

• Mamma MB

Var hos bm igår äntligen.. Nu känns det som om det börjar hända lite här.
    Är i v.25 och har ett passande sf på 25. Fick lyssna på pyrets hjärtslag och det va sådan underbar känsla!
    Har fått en massa tider till bm nu med, nästa gång blir det till att kolla glukosbelastningen. Det verkar ju mindre kul...

• Mamma MB

Måste gå kolla med er andra om en sak
    Igår när jag skulle resa mig från min stol på jobbet högg det  plötsligt till och började strama och dra på vänster sida, precis under magen, vid ljumsken. Kunde knappt gå... Det släppte inte på hela kvällen utan jag fick ligga i soffan resten av kvällen. Idag kan jag ana en liten stramande känsla på samma ställe men inte som igår.
    Jag har upplevt att det stramat tidigare men då har det släppt nästan direkt.
    Någon som upplevt detta också, vad kan det vara? Ligamenten? Foglossning?
    Bebis sparkar och rör sig som vanligt vilket känns skönt.

• Mamma MB

Skönt och höra att fler har upplevt det, då verkar det vara ganska normalt. Nu under dagen har det släpp nästan helt men är ändå lite försiktig så jag inte reser mig för fort tillexempel.

Matlusten har aldrig varit så stor som den är nu, framförallt på morgonen.. då äter jag som en häst.
    Är lite orolig över hur det ska gå på glukosbelasningstestet nästa vecka då jag inte får äta på nästan 12h...

• Mamma MB

Jag kan också märka av att bebis har lite trångt. Helt plötsligt känner man att den har vridit på sig och det känns lite som om h*n trycker långsamt med typ foten eller handen på en punkt. Det blir liksom stenhårt på en punkt fast det en än långsam rörelse utåt.. fattar ni? Häftigt!! Och ibland är sparkarna så tydliga och kommer så plötsligt så man nästan hoppar till och blir skrämd haha!

• Mamma MB

Jag är i v.30 nu och jag kommer gå varannan vecka nu fram till mitten av maj, sen har vi inte bokat in fler tider (då är jag väl i v.37 ungefär) sen kanske det blir varje vecka. Varför det är så ofta vet jag inte, är förstföderska men alla mina värden har varit jättebra hittills. Men jag går gärna dit och lyssnar på bebis hjärta, så mysigt.
    På onsdag ska vi hämta vår barnvagn som har kommit, vad overkligt det kommer kännas. Och den kommer bara stå där hemma och vänta...

• Mamma MB
    bejb skrev 2012-04-02 18:18:50 följande:
    usch vilken dålig dag! har känt illamående hela dagen.. frukosten gick bra men sen har jag inte velat äta så mycket.. har levt på 2 köttpiroger och lite frukt idag.. känner mig proppmätt och att det trycker på enda upp i halsen. borde ju få i mig lite nyttigare mat och lite mer,men det finns liksom ingen plats!
    och sjukt trött är jag.. känns som jag håller på bli sjuk :(
    Känner verkligen igen mig!! Haft en fruktansvärd halsbränna blandat med illamående så matlusten var inte så stor igår. Frukosten gick bra här med men sen va det tvärstopp. Trötthet och känslan av att nästan gå väg att bli sjuk hos mig med.. Hoppas det vänder snart!
  • Mamma MB
    bejb skrev 2012-04-18 09:10:36 följande:
    Åh vad jag är arg på min sambo. Här tidigare hade vi pratat om att han tänkte ta pappaledigt då bebisen kommer och sen fortsätta med sommarsemestern direkt efter pappaledigt. Nu igår kväll innan vi skulle somna klämmer han ur sig att han kommer ta semestern först senare och bara ta en vecka ledigt i samband med förlossningen.. "jag kan ju ändå inte göra något första tiden.." var hans kommentar. Vi ska ju bygga ett nytt garage här i sommar och han tänkte ju använda ledigheten åt att bygga garage istället.
    Jag blev så arg och besviken och förvånad faktiskt..? Visst.. han kan inte amma men han kan ju göra allt annat ändå. Och man vet ju inte i vilket skick man är i själv heller efter förlossningen. Jag sa åt honom att jag hoppas han ändrar sig och att jag är mycket besviken på honom. Han får ju själv också lida då han missar så mycket av första tiden med bebisen...
    Hur ska era karlar göra?
    Usch vad jag blev deppig nu.... och vädret gör inte saken bättre.. här har kommit 5-10cm snö inatt!!!!! Jag blir galen på detta antarktisklimat! Vi hade tänkt åka till Ikea i helgen..men de får vi väl glömma nu igen(har fått ställa in pga dåligt väder nu 3ggr)
    Förstår att du blev besviken, hade jag också blivit. Min man tänker ta semester i anslutning till BF, han kommer alltså vara hemma de första 10 dagarna som han får och sen ha sin semester direkt på, men kanske behöver åka och jobba en vecka mellan beroende på när barnet kommer. Han har ett sånt jobb där han måste bli klar med vissa uppdrag eller arbeten inom en viss tid.
    Än så länge har han inte tänkt nåt annat...
Svar på tråden BF juni 2012