• Moa Li

BF juni 2012

Jag fick en liten finne mitt i pannan igår, hihi.

• Moa Li

Hej

Vi ska få göra UL i vecka 14 och det det blir nu på tisdag. Längtar

• Moa Li

Längtar: Oroa dig inte. Jag tycker också att magen blivit mingre, men vi var på UL idag i början av v. 14 och bebisen sparkade och hjärtat slog. Alla prover var bra. oroa dig inte, det kommer gå fint.

Underbart att få se bebisen. Nu har jag lagt ut nyheten på facebook och hela världen har gett respons inom 5 minuter. Underbart att få vara gravid på riktigt. Ska berätta för chefen och jobbarkompisarna imorgon.

Kram Moa Li

• Moa Li

Emelie: Pratade precis med min svärmor och hos dem gör de bara ett ultraljud och det i v. 17. Vetkar vara så olika. Vi fick göra idag v. 14 och nästa i v. 20

• Moa Li

Berättade för elever på skolan idag att jag ska ha bebis lagom till skolavslutningen. Flera av dem hade redan gissat. Sa att jag börjar bli tjock om magen .. hehe. Är i vecka 14 och det syns verkligen. Jag trodde inte det skulle synas förrän efter jul eller i slutet av jan. Går in i 4 mån nu. Vi har fått se bebisen nu och jag känner mig lugn och tillfreds. Bra KUB-resultat och en liten krabat som sprattlade i magen. En spännande tid nu.

• Moa Li

Längtar86: De kan boka tid hos henne, även fast du inte ringer just henne. Är det så att du vill bli uppringd av just din BM så fixar de det när du blir uppringd. Glad Bra att slippa vänta i telefonkö.

• Moa Li
    Gravid BF - Lista Juni 2012 Gravid

1 - Norrlandstöus
    10 - AgnesGN
    11 - Moa Li
    11 - Längtar86
    11 - Skruttens mamma
    12 - SaraVictoria

... vi är tre på den 11 juni hittills Glad
  • Moa Li

Jag har fått massa bebiskläder från en kompis och de flesta är i stl 56. Varierade storlekar, och passar både tjej och kille. Jag gillar att blanda "mjukisjeans" som är lite grabbiga med lite gulligare tjejig tröja - till en tös. Jättemysigt att vika in kläderna i garderoben. Endel var verkligen pyttesmå och många jättefina små luvtröjor och byxor.

• Moa Li

Jag är lärare och eleverna slutar den 8:e och bebis är beräknad till den 11:e. Jag får väl se om jag kan jobba ända fram till sommarlovet, men hoppas på det. Har lite semester och kompdagar att ta ut i sluten, så kanske inte jobbar 100% i slutet. Hoppas bara jag klarar mig genom betygsättningarna :)

• Moa Li

Bumman, samma här, det blir en överraskning på bebisens födelsedag

• Moa Li

kollade instruktionsboken i bilen och det står att det ej ska sitta barnstol fram i vår bil. Antar att det har med airbag att göra och vet att man kan koppla ur den, men sidoairbags då? Vi har en renault megane kombi

• Moa Li
    Norrlandstöus skrev 2012-05-05 09:25:09 följande:
    Vad jobbigt för dig! :(

Ska till bm på måndag och jag funderar på att be om hinnsvepning i v 38 för mina fötter spricker snart av allt vatten., kan knappt gå och inget hjälper så få se vad hon säger.,,någon mer som samlar på soig litervis med vätska?  
    Här är en till som har svullna fötter och händer. Köpt ett par träskor, fast i tyg, på skopunkten för att kunna ha några skor alls. Har inte direkt ont och kan gå, men läskigt när det svullnar så pass mycket. Ska till barnmorskan på måndag. Försöker att dricka massor av vatten nu, för har läst att det kan bero på vätskebrist. Låter motsägelsefullt, men prova skadar ju inte. Jag är i v. 36 på tisdag

kram Moa Li
  • Moa Li

Norrlandstöus: Du ska se att bebisen kommer snart om värkarna är så passa täta nu Skrattande Håller tummar och tår för er.

heja heja

• Moa Li
    Mamma MB skrev 2012-06-20 13:54:28 följande:
    BF+11 idag och kom precis hem från  mitt sista besök hos bm.
    Inte mycket har hänt sen förra veckan, är öppen ca. 2cm nu och det är en liiten bit av tappen kvar sa hon. Gjorde också en till hinnsvepning som var smärtsam denna gången, förra gick rätt bra men denn kändes rejält!
    Om inget händer av sig självt nu så blir det igångsättning på måndag... Skönt att få ett sista datum även om det inte känns så roligt att bli igångsatt då man läst mycket om att det ändå kan sluta med kejsarsnitt. Men, jag kan inte göra så mycket åt det, läget är som det är. Huvudsaken är att bebisen mår bra.   
    Jag har också fått tid till måndag. BF 11 juni, men här händer inte heller mycket ... Bara några dagar kvar nu! Kanske blir en midsommarbebis iallafall ...
     kram Moa Li
  • Moa Li

Vi har precis varit på koll hos BM och hon trodde på bebis idag eller imorgon. Spännade nu. Heja heja alla vi som är på G!

Kram

Svar på tråden BF juni 2012