Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

BF juni 2012

Någon mer som har rättså rejält ont ovanför blygdbenet? Alltså toköm mage? Är som ett blåmärke både på in och utsida känns det som, inte skönt alls! Några tankar?

Imorgon är det RUL och till skilnad från alla er som bara ser fram emot det med glädje så är jag helt panikslagen och vill inte alls gå dit, är så rädd för att det ska vara ngt fel! USH! Ska bli skönt att få det överstökat!  

• Polarlantis

YEY! RUL gick som en dans! Så nu är livet så mycket lugnare!! Dags att kolla försäkring snart...

• Polarlantis

Kan bara instämma i overklighetsdiskussionerna  Helknasigt...det är verkligen svårt att fatta vad som ska hända ochhur det kommer att bli...spänning i vardagen på hög nivå! Skrattande Sambon har ännu svårare än jag tror jag...men nu känner han iaf Gregor där inne! Jag var på extramöte hos BM och fick lyssna på hjärtljuden, häfitgt, sambon blev så avis, hihi! Men om 2v så är det ju dags för första mätningen så då får han ju höra också.

När ska ni börja på föräldrautbildningar och så? I mars ska vi på första delen, ska bli kul faktiskt. Vi letar lite vagn nu och jag börjar fundera på om det inte är dags att börja kolla lite kläder och så...hmmm...Har dock total ekonomisk panik just nu med ena bilen på verkstad och dom verkar inte kunna hitta felet, ny bil har vi INTE råd med Rynkar på näsan 

• Polarlantis
    zenoble skrev 2012-02-25 21:57:16 följande:
    Jag har också fått något sådant men vet inte vad det är, den värsta smärtan är långt ner i ryggen och ner i skinkorna. Haft det extremt sedan igår. När jag vänder mig på natten i sömnen vaknar jag av värsta huggande smärtan. Hur ska man kunna jobba med det här? Fy :(
    Hett tips från min sjukgymnast, som hjälpt mig masor. Om du står rätt upp och ner framför ett bord och har kanske 40 cm till bordet. Sätt händerna på bordet och böj fram magen mot bordet, alltså svankar allt du kan och hänger på armarna. Detta gör att diskarna mellan kotorna, som hamnat i kläm och ger den där huggande smärtan, hamnar tillbaka i sitt utgångsläge. Upprepa 67 ggr och ett par ggr/dag. Men bara om det känns bra alltså! Men på mig funkade det KANON! Nu gör jag det bara lite när jag känner att et är på g igen och så vips slipper jag den smärtan iaf! Fogarna tar inte stryk av det och så har man "bara" det bekymmret kvar!
    Sök sjukgymnast på vårdcentralen, det är det värt! Lycka till!
  • Polarlantis
    Speedofsound skrev 2012-02-27 14:08:43 följande:
    67 ggr?! Det har jag inte tid med ;) haha
    Fniss, menade så klart 6-7, hahaha!
  • Polarlantis
    zenoble skrev 2012-02-27 18:38:07 följande:
    Åh tack så mycket det ska jag verkligen testa! Vissa kvällar är ju hemska.. Ja kanske man ska gå till sjukgymnast, men jag tänker att det blir bättre när man slutar jobba, men det kanske det inte blir ändå! :p
    Tänkte att de tvar bättre att vara lite förebyggande, att få lite saker att göra själv och tänka på så att det inte blir för illa. Den övningen hjälpte iaf mig massor. Men har ju ont ändå hela tiden typ, men jag tänker att jaja, det kan vara värre och så får jag gå mina prommisar med hundarna lite saktare och ligga med värmedyna på kvällen. Det är väldigt skönt och verkar också hjälpa. För mig funkar rörelse ganska så bra, om jag sprider ut det och INTE damsuger, det får sambon göra för då får jag asont!
  • Polarlantis

Någon som har tips på kul nätsidor för att hitta kläder, filtar, prylar....? Sugen på att surfa runt lite ju!

• Polarlantis
    zenoble skrev 2012-02-28 15:52:31 följande:
    Jobbar du på dagarna också? ja jag är glad att jag inte har konstant ont än så länge.. Men när veckan närmar sig slutet brukar det bli som värst :( 5veckor kvar att jobba

Japp, men sitter på kontor och dessutom bara 2 dagar i veckan så det är ok, har dock 1h restid till jobbet så det kanvara lite slitigt. MEn räknar med att jobba maj ut...hoppas jag! Skönt att du bara har 5v kvar nu!!

Bumman79: jag hänger helst här, där man får svar. Om man inte sitter hela dagarna på dom andra trådarna hänger man ju inte med riktigt...det är så många med där.

Norrlandstöus: vi ska börja med första delen om 3v och jag tror nog att vi ligger ganska långt fram i tiden jämfört med resten i gruppen...men jag är ju så oroad för att den lille ska komma för tidigt så det är väl lika bra!   
  • Polarlantis

Varit ute och fick kuta efter hundarna som skulle kolla älgspår, ingen bra idé. Blir att sitta still resten av dagen för ajajaj vad ont jag fick i magen och nu har jag en massa sammandragningar...men hundarna är iaf nöjda! Är bara så sjukt sötsugen att ajg smäller AV! Ska nog baka...eller ngt...SNART!

• Polarlantis

Jag drömmer också massor! Men mycket tevliga saker. Blir många bebisdrömmar också! Inatt var jag på rea och skulle titta lite. Där kunde man köpa en lite sådan där mobil att ha i vagnen ni vet...av hartasssar! Jösses, vart får man allt ifrån???

Någon som har tips på bra ställe att köpa sängkläder till spjälsängen? Vill helst få fatt på ngt som inte är fullt med skumma kemikalier...

Vet också att det finns en del startpaket man kan få gratis, någon som har koll på vart och hur man gör?   

Svar på tråden BF juni 2012