• bejb

BF juni 2012

Själv jobbar jag på ett bageri här nära hemknutarna, 80%. Blir spännande att se hur länge jag kan jobba.. med tanke på att det är ganska opassliga arbetsuppgifter ibland, kör också ut bröd med bilen.. så det är ganska mycket tunga lyft och spring hit och dit.  Men det går så länge de går!

• bejb

ja det är jobbigt att stiga upp så tidigt.. jag  börjar 7 varje dag,förutom fredagar..då börjar jag l 4.00,och väckning 3.00

• bejb

Oh va jag är lycklig nu!! Vi har varit på första UL idag!
    Allt såg bra ut och lill*n i magen var en riktig vilding som inte ville ligga still heller! :)
    Men allting var bra! Och här tidigare hade vi räknat att jag var i vecka 12+0, men enligt UL nu så är jag i vecka 12+5,så det blev framflyttat några dagar! :)
    Det var en sån otrolig känsla att ligga där och se sin lilla bebis sprattla i magen..blev så verkligt på en gång.. både gubben och jag blev alldeles tårögda! Och så fick vi också foto på vårt lilla <3
    ooh så kär jag blev nu!! =) =)

• bejb

sofifi> jag bor ju i finland och här har alla som vill rätt att åka på både tidigt ultraljud(v.11-13) och senare (v.18-20) GRATIS. så jag ville ja förstås ta vara på möjligheten och fara och kolla så allt såg bra ut!

• bejb

lillalyckan> samma för oss. i början låg h*n så lugnt och stilla och han mätte och kollade så allt såg bra ut, sen då det blev dags för fotografering blev den alldeles vild! hehe.. släktas lite på mamma,som inte heller tycker om att vara på bild! :)

• bejb
    PetraK skrev 2011-11-27 20:30:03 följande:
    Hur går det för er allihopa?
    Jag går inte i vecka 13 imorrn, känns härligt :). Oroar mej till och från för att bebisen inte ska leva men på onsdag ska jag på ul (kub-test) så då får vi veta :). Längtar!!
    Här går det bra, hade en liten svacka i förra veckan å fick plötsligt migrän(som jag inte haft sen jag blev gravid,men lidit av tidigare) och började spy och mådde så illa, kombinerat med morgonillamåendet. Men nu känns det bättre igen!
    Går in i vecka 14 imorgon och min mage börjar nog bli riktigt "putig". Ska på julfest till helgen och prova lite klänningar ur garderoben igår och det var endast en jag fick på mig och den döljer verkligen inte magen :) Så jag behöver väl inte säga nånting då jag gör entre på festen ;) heheh
    Förra veckan var vi både på ultra och till bm.. fick höra på hjärtljuden och allt såg jättebra ut! Bebisen utvecklas bra och mår gött!
    Hur är det med er två då? :)
  • bejb
    PetraK skrev 2011-11-30 14:04:52 följande:
    Okey, skönt det :). Det går nog fort! Det har Det har det gjort hittills!

Våran lillfis var 61,5 mm lång, sparkade, och hjärtat slog. Allt såg bra ut :). Vecka 12+2 idag (som väntat) och BF 11 juni :).
    Nu är det officiellt! Så sjukt!! Och skönt!!
    Visst är det en härlig känsla då man ser den lill* på ultraljudet! Vill "träffas" igen!! :) Vet inte hur jag ska kunna vänta till 17 januari då det är dags igen!
    Våra bebbar utvecklas i nästan samma takt då,då vi var på ultra i v 12+0 var bebben 63,2mm lång. Enligt ultra skulle jag då varit i vecka 12+6,men BM sa att vi håller fast med 5.6 tills jag varit på nästa ultraljud och man ser bättre när det blir bf.
    Tiden bara rusar iväg och jag räknade att lagom tills jag fyller år i januari har jag ju redan gått nästan halva tiden!! Hjälp vad tiden går fort egentligen.. veckorna bara ruusar!!
    Nu är det dags att åka och jobba och sen tänkte jag bara ta de lugnt idag.. har varit en vecka med mycket program så jag behöver verkligen vila inför imorgon då jag har väckning kl 3.00 :/

Ha en bra dag!! :)
  • bejb

Går in i vecka 15 nu idag och idag är en bättre dag :) Ska festa till det med en riktigt hemmalagad "hotellfrukost" =) Vet inte om jag inbillar mig men det känns som det värsta illamåendet börjar vara borta,men jag hoppas verkligen det! =)
    Hur mår ni andra?

• bejb

har ni börjat känna av några rörelser från era små gryn ännu? jag är nu i v 15+5 och ibland kan det kännas som det "sprattlar till",men vet inte om jag inbillar mig =)

Svar på tråden BF juni 2012