Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

BF juni 2012

Hett ips från mig ang att hålla magen igång, ät kiwi! Funkar iite som linfrön. Krossade linfrön är tydligen giftigt och det ska man undvika sa min bm till mig, när jag tyckte jag hade en så bra idé om att äta det om magen stannade, så jag hoppar över det nu. Men hela ska vara ok tydligen...kan inte vara alltför farligt med tanke på att det inte står på alla NO NO listor...hmmm.. Men en till två kiwi om dagen och massor med vatten och så klart juice när man tar pillret så man tar upp maximalt med järn.

Chriis: vad låg ditt järn på nu?

EGO: hur varm kan man vara på nätterna egentligen?! PUST! Trots öppet fönster håller man ju på att rinna bort, tak och lov att man ska ha i juni, förhoppningsvis har väsrta värmen inte kommit ännu då!   

• Polarlantis
    Fru HH skrev 2012-04-16 16:32:48 följande:
    Jag och min man gick profylaxkurs i helgen!! Ni som inte gjort det, GÖR det!
    Fy tusan vilken underbar kurs! Värd varje öre, känner mig mycket mer förberedd inför den stora dagen dels med massa tips och knep för att fixa dagen med dem bästa förutsättningar.
    Men också för ens partners skull, min man känner verkligen att han är mer insatt nu och vet vad han kan/ska göra för att allt ska gå bättre för min del.

Vet till och med mer nu om vad som händer i kroppen vid en förlossning än vissa kollegor som fött 3 barn.

Så med hela mitt hjärta rekomendrar jag er denna kurs!
    Åh vad avis jag blir! Vår kurs var inte alls bra, helt menlös. Men jag har en bra vänninna med åratal av övning på andning bakom sig så jag ska gå privat hos henne, hihi!
  • Polarlantis

Hmm...låter lite som om han inte fattat att du mest kommer sitta med liten i knät dygnet runt och amma och inte hinna med något annat...Har han kanske inte helt landat i det ännu? Min sambo börjar först nu fatta att han nog kommer få göra allt ( i värsta fall, man KAN ju ha det lättare!) och att jag inte är att räkna med på ett par månader...Han blev mer med på banan vid föräldrautbildningen när dom sa samma saker som jag redan sagt... Hoppas det löser sig!!!

• Polarlantis

Ang läckage från brösten så läcker jag också, men bara på nätterna som jag märkt iaf.

EGO. tror att magen börjar sjunka liiiite iaf...hoppas, vill ha mina revben ifred Glad 

• Polarlantis

Jag är också jättelugn! Tä'nker mest...hur svårt kan det vara? Ut  kommer ju ungen på ngt vis och det som händer det händer, inte ngt jag kan påverka på något vis. Pratade med BM om detta och hon tyckte inte alls det var konstigt utan att jag skulle vila i min tro på att det kommer att gå bra och känna mig trygg. Mycket läskigare att åkja hem med en LITEN PLUTT som man ska klara av att ta hand om..DET är läskigt!!! Skrattande Ut får den gärna komma snart...

• Polarlantis
    Dancia skrev 2012-05-02 00:12:55 följande:
    Jag har packat en väska till bebisen (skötväskan) och ska packa en väska till mig och mannen. I bebisväskan har jag packat: 8 blöjor, ett litet paket våtservetter, 8 amningsinlägg, napp, 2 tunna små filtar, första setet kläder och 2 ombyten till. 1 extra mössa, en extra body som är kortärmad. En tunn overall, mer som en jumpsuit som man kan ha till hemfärden om det inte är allt för varmt. En överdragströja och till sist ska jag även packa ner en lite större tjockare filt i den andra väskan eftersom den inte får plats i skötväskan.
    Ungefär det jag packat också. har packat två pyjamasar, tyckte dom avr smidiga och enkla att kunna få på och så luftigare än "vanliga" kläder om det är jättevarmt. Så svårt för det kan ju vara både +5 och +35! men å andra sidan, ut till bilen och hem och in igen, SÅ svårt kan det ju inte vara Glad har inte packat till mig själv men listan är klar om ngt händer...

EGO. ONT ONT ONT i främre fogen efter gårdagen, knappt mobil. Någon som går på kryckor här som också har ont i fogen fram, hjälper det? har kryckor hemma...kanske kan testa...hmm...bälte funkar iaf inte. HOPPAS det blir lite bättre snart...
  • Polarlantis

Vi har två katter och två stora hundar som fäller kopiösa mängder päls. Katterna får sova i sängen men inte hundarna. Fick ett tips i en annan tråd att man kan använda ett kompostgaller över spjälsängen, för att vara helt säker på att det inte hoppar ner ngn katt på natten eller på dagen till den lille. Inte så tokigt! Jag oroar mig inte alls för päls, mer jobbigt när lillen börjar krypa och blir full med sand och päls, blir att städa hela tiden då...men det går ju också över! Ska nog dessutom skaffa ytterligare en vovve så då blir det väl ÄNNU värre, haha!

EGO: fogen är snällare idag, HURRA!  

• Polarlantis

Intressant med kuddefunderingarna...har inte vetat varken ut eller in men fick fatt på en liten ganska platt till vagnen och den tror jag vi kör på. Kompisen hade iaf kudde och hennes lilla är ett år nu så ngn måst eju sagt åt henne vad hon skulle köpa..hmm...jaja, det ger sig.

Någon mer som mår illa och känner sig mer och mer bakis? Blää! Har inte så mkt förvärkar vad jag vet, får molvärk från och till men inte ngt jobbigt ÄN... Dock får jag som tryck i kroppen, ofta om jag ligger ner, känns som om det trycker i lugnorna...eller hur ajg nu ska förklara det, rätt äckligt iaf och det håller i ett tag. Antar att det är kroppspulsådern som trycks ihop?! Kan numera bara sova på en sida, rygg går inte för då händer det jag just skrev, höver sida får bäbisen fnatt och sparkar mig som en galning så det är bara vänster kvar och aj så ont man får efter en hel nat.  

• Polarlantis
    RocketQueen skrev 2012-05-08 12:45:44 följande:
    Jag har nåt liknande, tycker nästan att jag har tappat lite känsel i huden allra längst upp på magen. Undrar om det är så att huden inte riktigt hängt med när magen växt?

Samma här, lätt bortdomnad längst upp och rejält öm samtidigt på ngt vis... Antar att huden tar mest stryk där också, all tyngden hängder ju därifrån liksom...Tror jag får mer ont också för att jag gärna håller er hand eller arm där, måste ju trycka ner plutten i magen ibland när den boxar för hårt på revbenen Glad
  • Polarlantis

Hej alla!
    Hur går det för er? Hur mår ni???
    Har 38 dagar kvar nu...men jag tror fullt och fast på att den kommer tidigare fortfarande... BM på onsadg, ska bli intressant och höra om den fixerat sig ännu...

Svar på tråden BF juni 2012