• PetraK

BF juni 2012

Okey, då är jag med. Ber om ursäkt om det var känsligt. Borde tänkt efter innan jag frågade.

Kul med ett syskon till din 5 1/2-åring :). Vilken vecka är du i?

• PetraK

Härligt :)!
    Jag är i sjätte veckan (5+2 idag)
    Hur mår du då?

• PetraK

Norrlandstuös: Fy fasen va dålig stil! Jag skulle bli rosenrasande på min kusin!!

Vi ska på undersökning och förhoppningsvis vul nästa onsdag, sen ska vi till min familj i slutet på veckan där, och då kommer vi berätta (om allt såg bra ut), och så berättar vi för mannens mamma och bror på söndagen, pappan och den andra brorsan kommer han få ringa till istället förmodligen, känns lite tråkigt.
    Om vi inte tar en roadtrip förståss :). Det ska bli så skönt att få berätta :)

I natt har jag haft ont i magen (mensvärkskänsla) igen, börjar fundera på om det är att jag står och går hela tiden på jobbet, konkar drickor och andra halvtunga saker. Försöker ändå undvika att konka för mycket men det är bara efter jobbkvällarna jag fått ont... Var inte som i lördags natt i alla fall, och det gick över rätt fort...

• PetraK

Fipochi: ja molvärken är som mensvärk. Tror inte det är missfall på g, tror det är växtvärk och att tarmarna strular lite.

Afromama: jag mår också bra, molvärk på nätterna till och från, ömma bröst, värk i svanken, trött, lite illamående korta stunder då och då. Men inget illa. Det hör ju till :)

• PetraK

Jag fick också missfall förra gången så jag är lite orolig med, men det är tydligen lika stor chans att det blir en lyckad grav även om man haft ett missfall. Så vi får hoppas på det bästa :). Ändå vill man inte "fira" för mkt än...

• PetraK

Ja det är så jag förstått det också. Och molvärk har jag alltid sagt när det molat lite mensvärksliknande... Har haft hugg när jag reser på mej eller nyser, och att det drar i ljumskarna lite också... Hon som jag pratade med på 1177 sa att det är för tidigt för växtvärk, men men... Tror mina tarmar spökar också...

• PetraK

Usch jag känner mej totalt ogravid idag, ömma bröst och trött rygg men inte så mkt mer... Tycker inte magen är så svullen, men det läste jag ju att det kan gå ner efter ett tag... Blir nojig ändå... Men det brukar vara mer på kvällen så vi får väl se...

• PetraK

Precis! Man får väl tänka att det är fullständigt normalt att det går upp och ner, man mår inte bättre av att grämma sig över ngt man inte kan göra något åt... Men det är svåååårt! 1 vecka och 1 dag kvar tills jag EVENTUELLT får göra vul!

• PetraK

Bejb: Jag tycker inte att jag är så uppstressad, men vissa dagar är det klart man är mer orolig eftersom det har skitit sig förr. Sen blir det (dumt nog) värre av att vara på FL ibland, för då känner man efter ännu mer.
    Jag vill liksom ligga steget före OM det skulle bli mf, då tror jag hellre det värsta för att kanske bli positivt överraskad...
    Och sen använder i alla fall jag FL för att kunna skriva vad man tänker och känner just för att kunna bli lugnad, och förhoppningsvis lugna ibland också :).

Träligt med ditt illamående, äter du Postafen eller något?
    Är illamåendet innan frukost alltid? Typiskt morgonillamående?
    Jag mår illa men bara när jag har ätit, blir liksom äcklad av det jag ätit även om det var gott...

• PetraK

Bejb: skönt att få berätta för någon :)! Jag ska förhoppningsvis berätta för min familj nästa vecka :) längtar efter att se minen på min 4-åriga systerdotter, hon längtar sååå efter syskon eller en kusin :).

Svar på tråden BF juni 2012