• bejb

BF juni 2012

det känns som jag har en liten tjej i magen,men det vet vi inte. imorgon ska vi dock på ultra! jag ser sååååååååååå fram emot det!!!! =)
    huvudsaken att lillpluppen mår bra där inne och utvecklas normalt!
    har känt lite mindre rörelser denna veckan,men igår tog h*n igen det! djiises vilken aktivitet,haha!! kändes helt overkligt! sambon spelade lite hög musik och det fick tydligen fart på den lilla.. intresset för musik verkar gå i arv!! senare på kvällen satt jag och sjöng och lyssnade på lugna favoriter..och lillan var med och stampade takten :))
    jättemysigt!!

• bejb

Nu har vi varit på ultra och sett vår lilleskutt igen! =) Dock ville h*n inte visa om den e kille eller tjej. Men allt såg bra ut annars och utvecklingen såg väldigt bra ut! Enligt ultra blir bf kanske nån dag tidigare,men ska till bm nästa måndag så då ska vi kolla om det ändrar datum eller om det står fast på 5:e.
    Har känt kullerbyttor och sparkar hela dagen, vid  ultrat blev det fart på och h*n har hållit samma fart sen dess,hehe :P
    Oj va skönt då man än en gång fått bekräftat att den lill* mår bra =) =) =)

• bejb

STOORT GRATTIS till tvillingarna i magen!!

Jag tycker också att jag börjat drömma mycket på nätterna,mest mardrömmar dock.. :/ Har ibland "panik" då jag vaknar,men efter en stund är det så skönt då man vaknat till och påminns om verkligheten igen och ser och känner bulan på magen =)

Undrar också om det är sammandragningar jag haft? De senaste dagarna har det ibland känts som om jag har mensvärk då det plötsligt kan komma en "kramp" och man känner hur det stramar till. Börjar bli lite tungt på jobbet också för tillfället att lyfta och böja sig. Och denna vecka+ nästa vecka är det även jag som kör ut bröd från bageriet så det är mycket lyft och kånkande.. ganska jobbigt också nu då det är så halt och kallt.

Är det annars nån annan som haft problem att slippa in på familjelivs sidor? Har inte kunnat logga in på 2 dagar,utan bara kommit "Sidan kan inte visas.."

Hoppas ni alla mår bra! Och njuuter av era små <3

• bejb

har haft en lugn dag idag.. lill*n har varit så försiktig nu i flera dagar så man blir ju nästan lite orolig.. andra dagar igen är det full aktivitet från morgon till kväll..
    ska pröva sjunga lite..då brukar det bli fart på i magen! hoppas det!

• bejb

inatt vaknade jag dock av att det var grym aktivitet i magen!! =) hehe h*n gjorde såna cirkuskonster att jag vaknade av det t.o.m. så allt är väl bara som det ska!
    ska till bm igen på måndag å då får jag lyssna på lilla hjärtat igen!

• bejb

Har också köpt vagn i helgen! En nästan oanvänd emmaljunga edge duo -10. Och den var verkligen lite använd, man såg inte ens på däcken att de varit utomhus. Så nu har vi en av dom största och dyraste grejorna undan! :)
    Känns bra! Lite kläder har jag köpt,men endast sånt som jag absolut velat köpa för det var så sött. Tror vi kommer få gaanska så mycket av vänner och bekanta och här i finland har också alla mammor rätt till moderskapsförpackning från folkpensionsanstalten fpa.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/010403100821MP
    och där finns redan det mesta man behöver ha i början. Kanske några par byxor extra och någon body behövs,men jag tar ingen stress med det.
    Förra helgen var jag också på loppis och sökte sängkläder till spjälsängen, hittade ett påslakan som såg helt oanvänd ut för ynka 1euro och några större påslakan för barnsängar,men dom tänkte jag sy om så de passar till spjälsängen.. började igår..och det blev hur bra som helst! Så där slapp vi också väldigt billigt undan. För köper man allt nytt blir det fort mycket pengar.

Hoppas ni alla mår bra! Jag känner ja har en bättre period nu igen, vaknade av en tydlig spark från bebbe (låg med handen ovanpå täcket på magen) och kände 3 tydliga sparkar :))) Idag ska jag också till bm på besök och få lyssna på <3

• bejb

igår då jag var till bm kolla hon hb och det var 119. Annars brukar jag ha väldigt lågt men nu när jag är gravid är det högre :) Och före graviditeten var det 145 så högt har jag aldrig haft tidigare! :)

• bejb

har drabbats av kraftiga graviditetshormoner och hör och häpna.. börjar sy!! jag som annars inte bryr mig om sånt,men nu är det hur kul som helst. har redan sytt flera påslakan och lakan set åt bebis :)
    finns det någon här som e bra på handarbete och har något bra/lätt mönster på en virkad babyfilt?
    eller anvisning till ett lapptäcke?

• bejb

misslyckad självporträtt/magbild
    v. 22+5

ignorera mitt rufsiga hår :)
  • bejb
    bejb skrev 2012-01-29 15:25:09 följande:
    misslyckad självporträtt/magbild
    v. 22+5

ignorera mitt rufsiga hår :)
    v. 21+5 förstås!! :)
Svar på tråden BF juni 2012