Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

BF juni 2012

fröken01 skrev 2012-03-26 19:40:11 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare - är i vecka 30. Har fått för mig att bebisen redan är fixerad och ligger med huvudet nedåt och trycker. Det rumlar liksom inte runt lika mycket, och det sparkar alltid på samma ställe, högt upp på bägge sidor. Känns lite lugnare i magen senaste veckan. Vad tror ni?
    Sist jag var hos BM kände hon om barnet hade fixerat sig å då var jag ändå bara i v 28....(27+2) så det är nog inte omöjligt i v 30 :).
  • Bumman79
    bejb skrev 2012-03-27 08:55:00 följande:
    hur ofta besöker ni er BM? jag har tid en gång i månaden.. men nu då man närmar sig slutspurten tycker jag det är väldigt sällan... det hinner ju hända så mycket mellan besöken..
    Hos oss går man oxå 1 gång per månad men från v 28 sa BM att vi nu skulle träffas varannan vecka...
  • Bumman79
    PetraK skrev 2012-03-28 08:59:17 följande:
    Men om man överklagar en andra gång så går det ju till förvaltningsrätten.
    Ne, nu har jag försökt allt jag orkar, fick bra svar den här gången, jag accepterar deras beslut, men tycker fortfarande att det är för hård bedömning.
    Men det får lösa sig med semesterdagar och fp-dagar, funkar det inte så långt så får jag be om en sjukskrivning.

Idag ska jag till barnmorskan :). Blir spännande att se vad järnvärdet ligger på, är så jäkla trött och matt så jag hoppas nästan det beror på järnvärdet och inte bara graviditeten, för då kan det i alla fall bli lite bättre :).
    Vad säger ni om graviditeten, är den som ni trodde eller är den lättare/jobbigare?
    Då lär ju jag oxå få avslag som jobbar i en mataffär :(. Fan vad de ska vara hårda då! Tråkigt....
  • Bumman79
    Norrlandstöus skrev 2012-03-30 16:41:57 följande:
    Varit in på förlossningen för andra gången den här veckan:( Har fått gravidklåda och nu måste jag lämna massa prov idag och ska in på tisdag och lämna fler., har jag riktig otur så måste dom sätta igång förlossningen i slutet på nästa vecka när provsvaren kommit., Har inte fått sovit ordentligt på flera nätter så är helt slut och idag på ultraljudet så orkade jag knappt titta på bebisen., känner mig som världens sämsta blivande mamma., Jag hade min mamma med mig eftersom sambon inte kunde fara från jobbet och hon vart överlycklig och tårögd och jag kände bara "okej ja men jag har redan sett dig den här veckan.." Behövde bara skriva av mig eftersom allt känns så otroligt jobbigt nu.,.
    Varför måste de sätta igång dig pga klåda? Jag har läst att det är vanligt med gravidklåda...
  • Bumman79
    Fick reda på idag att jag fick igenom 25% av gravidpenningen bara.
    Bla pga att min chef sagt till utredaren på f-kassan att det inte är tunga lyft i kassan.

Man lyfter ju några ton om dagen speciellt när kunderna bygger varuberg är det tungt eller när kunderna räcker varor direkt över disk som tunga blomjordssäckar, kattsandssäckar och toabalar mm.
    Å chefen hade sagt att jag knappt är i förbutiken och det stämmer ju för såfort hon fick reda på att jag var gravid så skar hon ner på förbutik/post timmarna rejält. Så smart hon var. Allt för att jag inte skulle få igenom gravidpenningen kan jag tänka mig. Grr ush vad irriterad jag e.

Är det lönt att ta ut 25% gravidpenning? Eller ställer det till det om jag skulle bli sjukskriven framöver pga foglossning eller andra krämpor? Någon som vet?
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-03 22:24:59 följande:
    Jag tror att det är lönt. Sjukskrivning går ju före grav.penning så det borde inte påverka. Men vilken konstig chef du har, vad vinner hon på att du inte får igenom penningen?
    Oki jo då kanske man borde ta det och försöka kämpa på resterande 75%. Känns som att hon alltid ska jävlas tex får jag alltid skitscheman trots att jag jobbat på samma företag i nästan 10 år. Alltid en massa sena kvällar. Det är visserligen lite så i butik men vissa får väldigt fördelaktiga scheman beroende på vilka som är personliga favoriter hos henne känns det som.
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-06 19:40:35 följande:
    Jag skulle känna mig urlöjlig om jag fick sitta i en grupp och flåsa tillsammans med andra :P
    Jag me...men man vet ju aldrig det kanske är bra ändå...men jag avstår. :P
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-07 11:13:14 följande:
    Har ni fått några andra problem än? Jag har blivit kroniskt täppt i näsan :P Jag har så känslig näsa också... Så fort jag snyter mig så blöder jag! Inget nässpray här inte.. Får nog leva med att andas på halvfart resten av tiden :P
    Jag har oxå mycket täppt näsa å ofta kommer det blod när jag snyter mig oxå...
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-07 22:30:47 följande:
    Det är väl bara att stå ut :) Vi köpte en jättesöt speldosa idag i form av en kanin, nu ligger den på min mage och spelar för bebisen! Nu börjar jag känna att jag faktiskt ska bli mamma på riktigt.. :)
    Häärligt håller med om att det är så roligt att köpa bebisgrejjer det blir mer verkligt då :).
  • Bumman79
    Norrlandstöus skrev 2012-04-10 13:39:33 följande:
    Vet inte om ni pratat om det tidigare men har ni tecknat nån gravidförsäkring?
    Jag har en för 1050:- via trygg-hansa...den täcker mer än den som är gratis så vi satsade på en sådan...
Svar på tråden BF juni 2012