Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

BF juni 2012

zenoble skrev 2012-05-14 08:15:21 följande:
    Går in i v.38 idag, 20 dagar kvar! Hoppas den lille vill komma denna vecka, samma som jag fick sonen :) jag känner vääldigt tydligt att den är fixerat som den varit sen v.32 men nu känns det som h*n sjunkit ännu längre ner då det hugger och molar mycket när den är vaken. Trött på att vara tjockis nu!! Hur är det med er andra?
    Hoppas hoppas hoppas!!! Ska skicka massor med peppande tankar till bebisen så den vill ut Skrattande

Här är det ett huggande och molande också och speciellt då den rör sig! Efter sambons massage i förrgår känndes det som om den försökte trycka ut huvudet! Skum känsla! Mer mensvärk nu för tiden också...men jag har ju som sagt 38 dagar kvar så jag får väl vänta liiiite till...vill gärna hinna sanera huset en vända innan, haha!
  • Polarlantis
    Speedofsound skrev 2012-05-14 11:57:53 följande:
    Jag har 31 dagar kvar, börjar också tröttna på att vara tjockis. Att tappa saker på golvet får mig nästan att tappa humöret. Jag har alltid varit väldigt aktiv innan med diverse saker, men nu kan jag inte ens rensa ogräs i trädgården! Min sambo får nästan göra allt :( Alla säger åt mig att passa på att vila, men jag kan inte slappna av! Jag har aldrig varit särskilt bra på det, och jag tror inte jag får extra krafter när barnet kommer ändå.. :P

Jag har inga förvärkar alls, ingen mensvärk. INGET! Jag är nästan övertygad om att jag kommer gå över tiden :( Blir säkert midsommarfirande på BB :P Men men, bara allt går bra så är jag nöjd :) 

Bäddade spjälsängen igår :) Snart har jag även målat klart skötbordet så att det får komma på plats i barnrummet! Tänkte ta lite bilder på hela rummet sen så ni får se :)
    Så fin säng! Blir sugen på att bädda våran också...ska göra det snart, ska bara köpa täcke först. Vi har ju inget barnrum utan måste försöka att trixa in den i vårat lilla lilla sovrum, men jag har en plan hur det ska funka...så i vinter får vi bygga ett nytt rum (jobbigt att bara tänka på just nu!)

Jag kan inte heller vila, blir tokig på alla som säger att jag ska göra det! Försökte också rensa i rabatten igår...orkade bara en liten stund, sedan in och sova lite...men så har vi varit sjuka också.

Har mycket mer tryck nedåt nu men jag tror mest det är trycket på åderbrocken i underlivet som ökar, hur kul är det liksoM??? Men en hel del ilande känner jag och lite mensvärk ibland men det är inte ngt att häga i julgranen ännu...men har ju 38 dagar kvar också...zzz...
  • Polarlantis
    Bumman79 skrev 2012-05-14 13:30:26 följande:
    Jag tror att jag har åderbrock i underlivet oxå för jag känner av ett tryck där plus att jag ibland blir supersvullen och öm...men jag har inte kollat upp detta hos Bm...är det något man borde göra och hur blir det med förlossningen sen?
    Åderbrock i underlivet är bara till för att man ska bli arg och sur och inget annat Demon Det gör inte ngt alls att du ahr det och det händer inte ngt med det när du ska föda och efteråt så försvinner dom. Du ser det tydligt i en spegel om du kollar, ser INTE klokt ut! Iaf är det den info jag fått, att det är bara att vänta för det försvinner...får man på benen så är det ju stödstrumpor som hjälper och några få tycker att det har hjälpt för underlivet också men jag har faktiskt inte testat, har int ehaft behov av strumpor i ö. Vila är grejen, bena i högläge, så försvinner lite av trycket....
  • Polarlantis
    Speedofsound: jag tycker ju fortfarande att tiden går fort faktiskt...försöker få sambon att fatta att det SNART ÄR DAGS men han är mest inne på att måla båten och bygga i gymmet...som han ska bli stressad den dag det är dags, hahaha! Men han läser på också så det är iaf bra!
  • Polarlantis
    Bumman79 skrev 2012-05-14 14:19:47 följande:
    Jag tycker mest att man ser väldigt svullen ut (och ibland röd) därnere...så det är nog samma jag har...skönt att det inte är några problem med födandet sen då....men vad snygg man lär se ut inför Barnmorskan som ska hjälpa till att få ut den ;).
    Fast åderbrocken ser du tydligt. Du vet så det kan se ut på benen, men värsta knöliga bitarna med åder utanpå huden? Så ser det även ut där nere och det är verkligen INTE snyggt! Ont gör det också. Men svullen är jag också, ska väl bara vara så Glad
  • Polarlantis
    Bumman79 skrev 2012-05-14 15:58:34 följande:
    Har man det på inre eller yttre blygdläpparna?
    Yttre har jag iaf...men det kan säkert uppkomma vart som helst.
    Speedofsound skrev 2012-05-14 18:05:48 följande:
    Haha, det kommer komma ikapp honom ;) Det är ju bra att han sätter sig in i sitt kommande liv iaf!
    Min sambo är stressad över att jag inte packat någon BB-väska än och oroar sig över att inte han hittar till förlossningen. :) Vi har ändå varit där och rekat lite så att vi vet vart vi ska :)  
    Ja det lär det göra, hahaha! Försökte få honom att fatta att jag kanske inte kan packa väskan OM det händer nu och då kanske han ska läsa på listan och så han vet vad det står där. Han gör det och så frågar jag om han vet vad jag menar med varje sak och vart allt är. Ah men...jag vet väl inte vart du har dina grejer blev svaret...INTE förvånad!  Jag VET, det är därför vi pratar om det här, sa jag och då började han hänga med Hjärta Just nu är han mest oroad för att han ska vara borta en HEL DAG på sjön och fiska utanför Varberg...men det är lååångt kvar ännu försökte jag lugna honom med, det är nog ingen fara alls.
  • Polarlantis
    EmeelieeA skrev 2012-05-16 05:12:40 följande:
    37+2 och vattnet har gått! Bf 4 juni!
    Värkarna har börjat komma nu, en timme senare.
    Ni kan läsa om när vattnet gick på mammaemelie.se för nu måste jag koncentrera mig på en värk!
    SÅ SPÄNNANDE! Lycka till i massor, håller alla tummar!!!
  • Polarlantis

Har iaf letat upp väskan vi ska packa i nu och jag har inhandlat lite godis att packa ner...nu är det bara resten kvar...ikväll kanske jag ska börja ta tag i det... BM fick konstaterat med UL att den lille ligger med huvudet så långt ner och så långt bak att det inte går att känna längre och det var precis så man kunde se det på UL, spännande! Nu kanske jag får rätt i att den kommer före utsatt datum????

Svar på tråden BF juni 2012