• PetraK

BF juni 2012

Lilla lyckan: Vet precis den där känslan "så trött så att jag håller på att gå sönder", det är en konstig känsla när den faller på. Jag somnade klockan 20 igår kväll och sov till 7 idag, skönt :).
    Jag vet inte på vilket sätt du hade ont, men jag hade vrålont natten mellan fredag och lördag, och då var jag säker på att något var fel. Det gick över på fem minuter men jag trodde jag skulle få åka in till akuten. Precis som mensvärk fast mycket ondare.
    Sov och se om det blir bättre, annars är det ju bara att du ringer in.

Är det någon mer som har fått mjäll?! Jag har aldrig haft mjäll i hela mitt liv, men NU har jag fått det! Läste på nättet och det verkar ganska vanligt att man får det när man är gravid. Jääättekul :(.

• PetraK

Honduvet: Det är väl så där i början för att det är lite "ommöblering" där inne, själva bebismagen dröjer nog.
    Fast det är ju olika från person till person också, en del syns bebismagen tidigt på, andra väldigt sent. Och den där svullnaden man har i början kan tydligen lugna ner sig efter ett tag, läste jag någonstans... Det har det gjort på mej, nu blir jag bara svullen lite då och då.

• PetraK

mtt78: Jag känner likadant, svullnaden gjorde ju att man kände sig lite mer gravid. Tycker det går upp och ner, både från dag till dag, men även typ morgon till kväll.
    Jag vill inte ha byxor på mej alls, även om dom sitter löst så trycker dom på när man böjer sig ner eller sitter, och det är inte alls skönt. Likadant med lite åtsittande strumpbyxor.
    Men nästa vecka ska jag till min syrra och hon hade några mammabyxor som jag ska låna. Bara att se till så att ingen ser hur midjan ser ut på dom hehe :P.

Lillalyckan: I förrgår somnade jag klockan 8 och sov till 7 igår, var ändå trött på dan sen. Igår somnade jag 22:30 och vaknade 8 idag, INTE utvilad. På kvällarna på jobbet så står jag från klockan 18 och tänker på min säng hela tiden, stirrblick och gäspningar hehe... Man känner sig som en mumie :P. Vet inte om tröttheten kommer att minska alls? Ska den det?

• PetraK

Jag håller med Lillalyckan :) och med första barnet vet man inte vad som är normalt och ej, och då är det skönt att diskutera symtom, tycker i alla fall jag :). Skönt när någon säger "så har jag/hade jag med" :).

• PetraK

Fipochi: fy va jobbigt :( är det som senaste missfallet var? Hoppas det bara är en blödning och inget mer!!

• PetraK

Fipochi: bra att det inte kommit något idag! Men kan det inte ha varit lite vajsing men sköra slemhinnor då? Eller var det för mkt blod för att vara det?
    När har du vul?
    Jag håller tummar och tår för att det inte är någon fara!!!

• PetraK

Mtt: Ja ring och hör med dom, du får säkert komma in och kolla. Hoppas allt står rätt till!

Gullgrodan: Håller tummarna för att det går bra för dej också imorrn!

• PetraK

Gullgrodan: sån där väntan måste kännas grym :( håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra!!

• PetraK

Vi fick se en liten pulserande ärta idag :D! Allt såg normalt ut, hon sa inte så mkt mer om hur fort hjärtat slog eller så. Känner mej liiite lugnare nu i alla fall :).

• PetraK

Bejb: välkommen tillbaka ;). Kan vara bra med en paus ibland :).

Skönt att du fått berätta för dina nära och kära :) jag ska göra det i helgen och jag längtar sååå!!

Mitt illamående har också slagit till, i söndags tror jag det var. Inte jätteilla men ofta! Och det enda som hjälper verkar vara att knapra på något hela tiden. Jag får helt enkelt göra som kroppen vill. Om jag mår illa så försöker jag komma fram till vad jag skulle kunna tänkas äta och sen är det det som gäller. Kräm, flingor, snabbmakaroner, kex osv. Klarar inget svårätet, typ mörkt bröd.

Svar på tråden BF juni 2012