Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

BF juni 2012

Polarlantis skrev 2012-04-10 14:23:26 följande:
    Folksam, också 1050kr. Tänkte ta på TH men blev GALEN på den hysteriska försäljartanten så jag tecknade en annan!
    Haha ja ibland blir man trött på säljare :)
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-13 11:40:28 följande:
    Jag tänkte faktiskt på henne häromdagen! Hoppas hon och barnen mår bra!
    Jag med...hon har helt försvunnit från tråden ju...
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-13 22:40:07 följande:
    De måste nästan ligga kvar på sjukhuset eller?
    Jo iom att de var typ 3 månader för tidigt födda så borde de väl göra de...hoppas bara att det gått bra och att de klarat sig...
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-04-14 08:09:55 följande:
    En tjej skrev i en annan tråd att Agnes är aktiv i en tvillinggrupp på FB. Tydligen är tvillingarna fem veckor och har precis sluppit kuvösen. Låter som om det går åt rätt håll!
    Vad kul om det går bra för dem :).
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-17 13:03:29 följande:
    Gud vad jag älskar att ligga i soffan och se hur bebisen bufflar runt där inne! Hela magen flyttas och den är sne och bucklig :P min sambo har fått känna de där häftiga rörelserna nu, och inte bara sparkar, han är helt fascinerad! :))

Åh, nu väntar vi bara på besked om att vårt hus är ledigt lite tidigare så att vi kan få flytta i helgen!! Håll tummarna :))
    Min kille älskar oxå att känna på sparkarna :).
  • Bumman79
    LindafrånFinland skrev 2012-04-19 06:51:16 följande:
    Ärligt talat behöver man inte pappans stöd i början.Dottern va prematur på sjukis i 2 veckor och jag körde dit och amma och sköta henne 4-5 ggr/dag. Efter att hon kom hem skrek hon kolikaktigt då hon var vaken i ett par-3 månader och allt klarade jag utan att pappan va pappaledig och t.o.m. borta kvällarna me hobby eller övertid. De går hur bra som helst för nyfödda sover största delen av dygnet. man behöver hjälp först efter att babyn fyllt 6 månader, tycker jag.
    Men man kanske vill ha stödet även om man skulle klara sig själv så kanske det känns tryggare att ha en till som håller ett öga på bebisen åså...speciellt om det är första barnet när man är nybörjare. :)
    Vet inte om Bejb har fler barn men för mig känns det skönt att pappan vill vara hemma i början...
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-29 09:03:42 följande:
    Nu har jag fått mina fått mina första bristningar, inte sp synliga dock, men dom känns. Måste erkänna att jag blev lite ledsen, för jag trodde jag skulle bli utan. Jag vet att det är naturligt och inget att göra åt, man ska vara glad över att man får en bebis överhuvudtaget :) men lite ledsen får man väl bli ändå? :P
    Jag har en del röda bristningar första halvan av grav klarade jag mig rätt bra men nu är magen så stor så det gick väl inte att undgå :P. Men jag känner iaf att det är värt det för att få ett litet mirakel...men de e klart att man suckar ibland när man ser sig i spegeln :).
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-04-30 08:57:06 följande:
    Får alla mjölk? Mina bröst är inte ens svullna!
    Jag har inte heller märkt av ngn mjölk
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-01 18:47:03 följande:
    Jag har varit livrädd för förlossningen ända sen jag plussade och började prata om planerat snitt redan på min inskrivning. Som tur är har jag världens bästa bm och har fått extremt mycket hjälp och stöttning och fått prata mycket både med henne och med en kurator. Har även varit på tre besök på förlossningen. Så nu känns det faktiskt riktigt bra. Börjar också bli förväntansfull nu. Det trodde jag aldrig kan jag säga...
    Jag har varit ganska rädd inför förlossningen men efter ungefär halva tiden har det varit pendlande känslor...ena stunden kan jag bli lite nervös å tänka shit hur ska detta gå? Ojoj hur ont ska det göra...hjälp...men ibland kan jag känna äsh jag har inte tid att oroa mig jag har saker att fixa å planera och den dagen den smärtan...ingen ide att oroa sig för det nu. 
    Å sen att det faktiskt är min bebis jag ska föda ut som har vuxit i min mage...om ni förstår hur jag menar läskigare när man ser andra föda på tv :P. (Kanske lät skumt :P)
  • Bumman79

Graviditetspenning får man bara fram tills 11 dagar innan beräknad BF jag kan max få det till 6 juni å har BF 17 juni fast jag får bara gravidpenning på 25%....

Svar på tråden BF juni 2012