Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

BF juni 2012

Bejb: spännande! hoppas det inte dröjer för mycjet nu>!

Ego: total ekonomisk panik, ingen hit att ha halvtid och skaffa barn...fattar inte hur detta ska gå?????? någon mer?? 

• Polarlantis
    fröken01 skrev 2012-05-23 18:10:30 följande:
    Med risk för att gå in på intima detaljer - har varit väldigt lös i magen i två dagar nu! Har förstått att man kan bli det dagarna innan förlossning. Hjäääälp!!! Eller så har jag helt enkelt ätit något olämpligt.

Hur känner ni andra?
    Samma här...men har ätit en del fruktsallad också och det är ju väldigt mkt fibrer som mjukar upp i det... Men visst verkar det hända grejer i kroppen men om det är ngt som säger att det är på g inom snar framtid, det är ngt helt annat...vill veta nuuu!!!
  • Polarlantis
    zenoble skrev 2012-05-25 08:49:47 följande:
    18.57 igår kom han, gick rätt fort från att vi kom in ändå. 3065 å 48cm i v.38+3 precis samma som storebror kom i :)
    STOOORT GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Polarlantis
    bejb skrev 2012-05-29 07:56:09 följande:
    Igår kl 14.11 kom hon- vårt efterläntade lilla mirakel! 3520g 50cm. En 10poängare. Vi mår alla bra,mamma är lite sliten efter en väldigt snabb o intensiv förlossning.
    GRATTIS!!! Härligt att hon ville ut nu! Vi vill veta allt sedan om du vill berätta!!

EGO: får verkligen hoppas att fästingen inte gett mig borrelia, vore liksom dålig planering, fast jag är inte så oroad... Försöker också kolla katterna men jag tror nog jag dragit på mig denna själv i skogen. Har sovit med katt i sängen hela livet och tre fästingar har jag lyckats med och ingen har jag fått i sängen, dom har fastnat och hittats innan natten! Ja, utom den sista men när jag tänker mig om tror jag nog jag kände den på kvällen innan, vet att jag kliade mig...hmmm..dom killas ju väldigt när dom går också. UUUURK!

Molvärk och mysiga bitar som kommer ut...men segt går det...kom igen kroppen!
  • Polarlantis

Fröken 01: jag är också astrött! Ska också be att få järn kollat imogron hos BM, jag misstänker att den sjunkit samt att BT är lågt så blir man nog lite sliten.

EGO:   Har jobbat hårt på jobbet sista dagarna också men nu har jag SEMESTER, HURRA!!! In och klippa mig idag och sedan så får man väl börja väääänta... Förvärkar tror jag att jag har nu iaf, mensvärk som kommer och går och mycket sammandragningar. dag som natt...får hoppas man håller på att öoppna sig lite smått, nu är jag redo Glad

• Polarlantis

Sambon min är också väldigt trött och jobbar mycket nu...är nog deras sätt att förbereda sig. Han har börjat fatta att det är läge att vara förberedd nu när vi har 20 dagar kvar! Han skäller på mig också, att jag ska ta det lugnt Glad

• Polarlantis

12 dagar kvar här och börjar också lessna nu! Slemproppen har gått och det kommer lite värkliknande saker ibland men inget att direkt hetsa upp sig över, morr! Hade laddat för färdknäpp igår men så var sambon så idiotisk att jag bara inte orkade med honom så det blev inget med det, morr!

• Polarlantis
    Missciss skrev 2012-06-09 12:26:51 följande:
    13 dgr kvar här å börjar bli en bitter gravid nu! Men ska försöka å hålla humöret uppe, tänk om man går över tiden 2 veckor, orka va bitter i FYRA veckor till ;)
    Men TYP! Fram till bf ok...men inte mer, snäääälla!!! 
  • Polarlantis
    Speedofsound skrev 2012-06-09 17:16:02 följande:
    Jag är så ledsen, besviken och arg just nu. Jag och min sambo åkte till stan förut för att kolla runt lite. Vi mötte upp ett par vänner strax efter 13 och bestämde att vi skulle gå och äta ihop. Jag har då ite ätit sedan 9:00. Någon måste sitta kvar vid bordet och det blir jag. Min sambo kommer tillbaka ch säger att det finns typ inget att äta och säger samtidigt att han och Jonas tar typ de sista mackorna. Jaha tänkte jag, skit samma jag tar en Fanta då säger jag. Han kommer tillbaka och tycker han varit jättesnäll och köpt en liten paj till mig och en grillad macka till sig själv. På vägen hem så börjar vi bråka om detta för att jag tyckte det var jävligt egoistiskt att han åt själv och inte fixade någon mat till sin höggravida flickvän. Han tyckte att jag borde sagt något, typ att vi skulle gått någon annan stans istället isf. Det sades en hel del i bråket som hör till men kanske inte är så väsentligt för er att höra. Då hade det blivit ett lååångt inlägg :) Men jag fattar inte hur det blev såhär? Det är 5 dagar kvar till BF och nu ser jag inte ens fram emot det här. :( Det mest pinsamma i allt är att mina föräldrar kommer när vi sitter där och påpekar (skämtsamt) att min sambo äter och inte jag. Inte ens då fattar han att något är fel liksom?
    Ush så tråkigt, förstår att du blev arg på honom! Jag instämmer i vad Norrlandstös skrev, han är nog så inne i det där med bebis...eller att INTE vara inne i det, att han glömmer bort sig liksom... Är trött på min karl också som bara skjuter upp städningen och det är sååå skitigt, så illa att fötterna blir smutsiga om man går barfota (vi har hundar som går in och ut och har inte fått in hallmattan = all sand kommer IN). Han tyckte det var viktigare att skjuta lite med min pappa...men å andra sidan så har han lagat bilen så jag ska inte gnälla. Ibland är dom stora klantar bara..tyvärr! Min lagar iaf mat till mig just nu...tack och lov för jag orkar ingenting nu...och han har inte gnällt en enda gång ännu, hurra! Flört
  • Polarlantis

Många kramar till er som kämpar på på övertid! Och det är inte lite jobbigt flera av er har, lider verkligen med er! HOPPAS SÅÅÅÅ att det blir lite fart, att ett mirakel sker och det sätter igång för er nuuu!!!

var hos BM idag, 6 dagar kvar till bf och det var inte så spännande...magen hade växt till sf 37,5 och ja, det var det hela. Pratade lite om vad som händer framöver OM det inte kommer igång, bra att få veta lite iaf. Andra trista saker händer i min närhet dock, pappa ligger på hjärtintensiven för kontroll, inte kul. Men han mådde bra när vi for hemmåt men man vet ju aldrig vad som sker. Dock skönt att han är där och dom håller koll. Kan vara så att det bäckat igen och han får sätta in en ny stent...får säkert inte veta ngt mer förrens efter helgen...  

• Polarlantis

Tack för ert stöd, uppskattar det jättemycket! Pappa mår bra, ligger inne fortfarande för dom vet inte vad det är säkert, men tror inte på infarkt iaf. Men han får vara kvar till måndag och sedan göra arbets EKG så får vi se. Har varit och hälsat på och snackat bort lite tid med honom, sååå uttråkad. Men skönt att se att han har det bra iaf...

Ingen bebis i sikte, mer sammandragningar men inget mer. Kan verkligen INTE sova på nätterna bara så jag är så trött, ush! Kommer inte till ro...och ont som tusan...KOM UT NUUU!!!

Speedofsound skrev 2012-06-16 12:13:25 följande:
    Bebisen har inte rört sig alls mycket de senaste dagarna :( igårkväll hoppade den igång en stund men sen dess har den inte rört sig alls mkt. Bör jag ringa till förlossningen?
    Var lika dant här men jag var hos BM som gav mig samma råd. Senaste veckan har den varit mkt slöare men nu har den kickat igång massor istället. Kanske vilar sig i form den också? Bra och konkret råd dock, att ligga och räkna. Hoppas allt går bra för dig!!

• Polarlantis
    fröken01 skrev 2012-06-16 19:12:56 följande:
    Åh, Jättegrattis!!!

Idag har jag torkat "snor" hela dagen. Gult och tjockt. Förlåt att jag är intim. Är det slemproppen tro?
    Verkar vara proppen! WII!!
  • Polarlantis

Grattis till nya bebisar i tråden! HURRA!!!

Mitt nät har fått lite bekymmer med åskan så jag får läsa ikapp senare..
    BF -1 idag...händer NADA, suck! Hade fullt med känningar för en dryg vecka sedan och trodde att den skulle komma då men så bara avstannade allting... Vaknade med ont i halsen idag, inte bra... Är det fler av er som får mer och mer ont varje dag? Har ju ont i fogen fram men nu är hela nedre delen av magen också öm och speciellt på höger sida så bebisen ligger där och trycker (sedan typ 10v!)...så trött på att ha ont!!!   

• Polarlantis

Grattis PetraK och grattis RocketQueen!!! Kul att den lille ville komma strax innan igångsättningen ändå!

EGO: Ingen bebis här inte...tror jag också blir sist kvar i tråden... Hade ett himla ilande och tryckande igår men det enda som hände var att jag sov uselt. Men idag blir det dansa små grodorna och funkar inte det så vet jag int evad jag ska hitta på :) 

• Polarlantis

Har dansat små grodorna nu! Och gått med hundarna i skogen! Ligger här hemma själv för sambon tyckte det var en bra ide att åka ut ochfiska på midsommarafton...kul för mig, inte...suck. Gnäll gnäll... 

• Polarlantis
    Speedofsound skrev 2012-06-23 09:53:05 följande:
    8 timmars värkarbete än så länge... Ute och promenerar från förlossningen för att få en slutspurt.. Och för att få lite frukost!
    WII! Lycka till nu!!!

EGO: Enormt mycket magknip i natt, ajaj. Kunde inte riktigt bestämma mig för om det var luft i magen eller värkar. Ibland var det som en värk med start och stopp, ibland bara ont...hmmm...Var uppe en massa gånger och desstuom hade vi fått in tusen knott i sovrummet så sova gick ganska så uselt. Har traskat lite med vovvar på morgonen för att se om ngt mer händer. Magen gör lite ont iaf, så jag väljer att ta det som ett gott tecken även om det också är en del luft...hmmm 
Svar på tråden BF juni 2012