Inlägg från: Norrlandstöus |Visa alla inlägg
  • Norrlandstöus

BF juni 2012

Har 76 dagar kvar., v 30 nu.,  dags att börja förbereda mig mentalt inför förlossningen., Kan nog inte beskriva hur glad jag är att min kommun inte ska ta bort lustgasen;)

• Norrlandstöus
    zenoble skrev 2012-03-17 16:06:17 följande:
    ska vissa göra det eller vadå? :o

Ja dom har ju pratat om det på nyheterna hur mycket som hellst., gävleborg har tagit bort det helt och flera som inte har bestämt.. det är tydligen skadligt för dom som jobbar., och en miljöbov.., :/
  • Norrlandstöus
    Dancia skrev 2012-03-17 23:26:43 följande:

Hur får man veta vilka sjukhus som kommer ta bort och vilka som inte kommer göra det?

Jag vet inte., titta på nyheterna antar jag., men det är ju som sagt bara gävleborg som har tagit bort det nu och jag skulle gissa på att det inte hinner beslutas och tas bort någon annanstans innan våra små kommer.,  i sundsvall har man kostat på en maskin som renar lustgasen så det blir ofarlig för dem som jobbar som  jag fattade det så man får väl åka dit eller hoppas att flera län gör samma sak.,.
  • Norrlandstöus

Har ni andra några samandragningar? jag håller på att bli tokig.. jag har haft lite små samandragningar under några veckor men nu på eftermiddagen så har det blivit våldsamt.. Dom gör inte jätte ont men så ofta.. har försökt att lagt mig och vila men det ger sig inte.. :(

• Norrlandstöus

Varit in på förlossningen för andra gången den här veckan:( Har fått gravidklåda och nu måste jag lämna massa prov idag och ska in på tisdag och lämna fler., har jag riktig otur så måste dom sätta igång förlossningen i slutet på nästa vecka när provsvaren kommit., Har inte fått sovit ordentligt på flera nätter så är helt slut och idag på ultraljudet så orkade jag knappt titta på bebisen., känner mig som världens sämsta blivande mamma., Jag hade min mamma med mig eftersom sambon inte kunde fara från jobbet och hon vart överlycklig och tårögd och jag kände bara "okej ja men jag har redan sett dig den här veckan.." Behövde bara skriva av mig eftersom allt känns så otroligt jobbigt nu.,.

• Norrlandstöus

Har äntligen fått sova en hel natt och det var underbart! tack vare tavegylen som jag fick.. klådan är kvar men det går ändå att hantera på dagarna.,. sen skönt att veta att nu behöver jag inte jobba mer :) sjukskriven fram till den 16 april då gp börjar.. idag 60 dagar kvar., hoppas han kan vara kvar där inne iaf fem veckor till.,.

Bejb: vilken otroligt söt! :)  

• Norrlandstöus

hela benen från fotsulan upp till låren., sen mest på händer och överarmar.. men sen om jag börjar att klia på magen så kan jag inte sluta.,. ja det är bättre du kollar en gång för mycket ju:)

• Norrlandstöus
    zenoble skrev 2012-03-31 20:07:55 följande:
    Usch ja känner igen det. Fick också bland annat tavegyl men blev mest slö av det tyckte jag.. Har du några förhöjda värden eftersom de pratade om igångsättning?

ja de provet som dom kunde se när jag var in så var de lite för höga men ska in på tisdag och ta riktiga prov.,. :)
  • Norrlandstöus
    bejb skrev 2012-04-03 09:39:05 följande:
    Åh vilken natt! Som förra natten,,, ingen sömn alls. Har legat och mått illa istället :/
    Äter omeprazol 20mg mot halsbränna men läste om biverkningarna här nyss.. och tyckte det var många som stämde in på mig "plötsligt illamående" "sömnlöshet" "trötthet" och så har urinen varit väldigt mörk senaste tiden.. nån annan som har mörkare urin? BM sa senast att jag ska dricka mer vatten bara,men tycker inte det spelar någon roll.. hoppas inte det är farligt. Bebis verkar iallafall må bra.. busar på hela dagarna och nätterna med små vilostunder nu & då :)
    Idag tänkte jag börja fundera på bb väskan,vad som ska packas med o.s.v.  Har ni någon bra lista ni tänkte följa?

Samma sak här., inte sovit nått i natt., tycker att halsbrännan tenderar att komma när man ska sova., suck.,

Jag har oxå börjat fundera på bb väskan., när vi skulle in på förlossningen förra veckan mötte vi ett par som hade med sig tre stora väskor och vi såg på personalen att dom hade svårt att hålla sig för skratt.., Har än så länge bara packat ner några klädesplagg 50 och 56 och några blöjor.,

Idag när jag var in och lämnade prover så fick vi gå på bb och fika och hela matsalen var full med familjer med sina små bebisar.. GUD VAD JAG LÄNGTADE! :)     
Svar på tråden BF juni 2012