• PetraK

BF juni 2012

Härligt Fipochi! Samma här :)! Vilken vecka är du i?

• PetraK

IdaElin0406: jag gjorde likadant, inte kul alls! Det är inte lätt att komma på vad man kan trycka i sig när man mår illa :(. Har dessutom sprungit på toa hela natten och legat och vridit och vänt på mej. Sämsta natten sen jag blev gravid tror jag!

Fipochi: jag är i vecka sju.

• PetraK

AgnesGN: känner lite likadant, det går över om jag äter men det är svårt att få i sig ngt ändå...

Vecka 8 idag (kör på mitt eget tills jag vet mer exakt :).), illamående och trött, annars mår jag rätt bra :).

Fick ju göra vul i veckan, och då var bebisen 5 mm (enligt mina beräkningar 6+4, hon mätte och sa cirka 6+2), kändes lite litet, speciellt när jag läst runt om hur stort fostret "ska" vara. Hon som gjorde vul sa att allt såg bra och normalt ut för att vara så här tidigt, men jag funderar ändå på att göra ett vul till om ett par veckor för att få se att det vuxit. Ska prata med min bm på onsdag om det... Någon som gjort vul däromkring och i så fall hur stort var fostret?

• PetraK

Verkligen ond cirkel. Päron har funkat rätt bra, och kräm, och kex :).

Jag hade problem innan jag blev med barn, svullen mage och ont på nätterna när blåsan blev full. Var på vc, pga det och också för att jag hade bröstsmärtor, dom hittade ingenting så jag bokade gynundersökning också. Och sen blev jag med barn och då fick jag göra vul för att se att det var på rätt ställe och så. Det var rätt overkligt :) man såg en liten ärta som fladdrade lite... Men som sagt 5 mm, orolig att det var litet, trots att hon sa att det såg normalt ut för att vara så tidigt..

• PetraK

Förresten, jag KAN inte ha åtsittande byxor längre, dom trycker åt så fort man sätter sig ner, så det börjar göra ont och illamåendet blir värre. Får knäppa upp allt så fort jag ska sitta ner... Jag har fått ett par mamma-leggings och dom används flitigt.
    Är det verkligen normalt så här tidigt?

• PetraK

Skönt att jag inte är ensam. Jag har ett par hängsleskjorts, så dom och mammatightsen lever jag i nu, men det vore kul att kunna variera. Och jobbyxor vet jag inte hur jag ska göra med! Dom beställer ju chefen, större storlek lär inte funka då dom ändå måste hållas upp, och såna i mammastyle lär inte finnas. Har jag ett par andra fattar ju folk. Suck!

• PetraK

Okey, vad är det för några du beställt från hm då? Jag tänkte med att jag säkert kan få köpa egna, men jag lär väl ha några som liknar de vi har nu, dvs mörkblåa raka slappa byxor med benfickor... Känns ju som att det boooorde gå att hitta nånstans...

• PetraK

MoaLi: det är nog väldigt individuellt när det börjar synas. Jag fick se bilder på min syrras mage igår, och herregud säger jag bara! Om jag tar efter det så har jag problem att dölja det om några veckor :P.
    Däremot har jag läst att det svullna kan lugna sig efter ett tag...
    Jag tycker det varierar från dag till dag också.

• PetraK

Jag äter det som jag kan tänka mej när jag blir hungrig. Alltså, jag kan inte bestämma mat i förväg riktigt, så det blir en hel del handling! Eller så stor jag och kollar i kylskåpet/skafferiet ett tag och till slut kan jag se ngt som jag kan börja med, och får jag ner något litet så är det lättare att äta lite vad som sen...

• PetraK

Ja nudlar har funkat bra på kvällen för mej. Päron är bra, inte banan. Mörkt bröd funkar inte. All dryck som inte är toksöt funkar bra, och det tycker jag är bra för att hålla illamåendet borta.

Svar på tråden BF juni 2012