Inlägg från: fröken01 |Visa alla inlägg
  • fröken01

BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!

• fröken01

Ooooont i ljumskarna. Min svägerska hade det ett par dagar innan det satte igång för henne. Hoppas hoppas. Men undrar varför man får det?

• fröken01

Hemma efter besök hos BM. Blodtrycket var inte bra, Undertrycket låg på 101. Magen har inte växt de tre senaste besöken nu, så på torsdag blir det uppföljning och tillväxtultraljud på förlossningen. BM ringde förlossningen för att få råd. Tog sådan tid innan detta blev beslutat, jobbig oro!

Funderar över detta ultraljudet. Är i vecka 40+4. Magen har inte växt på tre veckor. Vad ska de göra med resultatet liksom? Känner mig stressad över att det inte gjorts något tidigare, och att vi inte fick tid förrän på torsdag. Tycker ni att jag ska ringa förlossningen själv? Min BM går på semester nästa vecka dessutom.

• fröken01
    Pluttan skrev 2012-06-12 14:48:42 följande:
    Var inne på fl idag pga minskade fosterrörelser. Men med ctg-maskinen så blev det full rulle.
    Hade tur att träffa på min bm där inne. Så jag frågade henne om hon ville göra en undersökning och en hinnsvepning på mig. Vilket hon gjorde. Då sa hon att jag redan var öppen 3 cm. Hon menade på att vid både förvärkar och molande mensvärk ( vilket faktiskt är lite förvärkar det med) så mognade tappen mer och mer. Känns ju mycket uppiggande att få höra.Solig
    Åh, härligt!!!! Håller tummarna.
  • fröken01

Var på kontroll i morse.

Min livmodertapp hade mjuknat och jag var öppen två cm. Känns skönt att det händer något!

Gjorde TUL. Plutten väger runt 3300 gram. Vecka 40+5. Allt såg toppen ut, var så slänt att höra!

• fröken01

Åh, Jättegrattis!!!

Idag har jag torkat "snor" hela dagen. Gult och tjockt. Förlåt att jag är intim. Är det slemproppen tro?

• fröken01

Tio dagar över tiden idag. Har klippt gräset, det var kämpigt! Men fick inte ens en sammandragning...

• fröken01

Äntligen är vår älskade dotter här! Vi är så lyckliga!

Filippa väger 3745 g och är 53 cm lång. Hon kom på BF +12. Lika dålig på att passa tider som sin mamma!

Fan fan fan vad ont det gjorde men åh vad stolt jag är över mig själv!

• fröken01

Jag hade INGA känningar innan. Värkarna började kl 08 och Filippa är född 17.47. Håller tummarna stenhårt för er!

Vi gick 12 dagar över tiden och Filippa är så himla torr! Nästan allt fosterfett var borta. Hoppas att det blir bättre snart.

• fröken01

Åh, Filippa föddes ju i onsdags. Vi kom på nu när vi kom ur vår bubbla en aning att mannen inte anmält att han börjat med sina pappadagar till FK. Vad tror ni de säger när han ringer imorgon? Kan man anmäla några dagar i efterhand?

• fröken01

Tyvärr måste jag säga att min slempropp gick i lördags till stor del, sedan kom små bitar ända fram till förlossningen i onsdags. Men det är ju definitivt ett tecken på att något händer!

• fröken01

Jättegrattis!!! Vilken rejäl guldklimp! Skönt att allt gick bra till slut, passa på att vila och ta hand om dig på BB!

Svar på tråden BF juni 2012