BF juni 2012
Härligt!
Härligt!
BF idag... Och inga känningar alls. Är min graviditet inte som alla andras, jag kanske får fortsätta som gravid livet ut?!
Åh! Jättegrattis!
Åh, spännande! Håller tummarna!
Jag har typ inga förvärkar... BF +3 idag.
Ooooont i ljumskarna. Min svägerska hade det ett par dagar innan det satte igång för henne. Hoppas hoppas. Men undrar varför man får det?
Hemma efter besök hos BM. Blodtrycket var inte bra, Undertrycket låg på 101. Magen har inte växt de tre senaste besöken nu, så på torsdag blir det uppföljning och tillväxtultraljud på förlossningen. BM ringde förlossningen för att få råd. Tog sådan tid innan detta blev beslutat, jobbig oro!
Funderar över detta ultraljudet. Är i vecka 40+4. Magen har inte växt på tre veckor. Vad ska de göra med resultatet liksom? Känner mig stressad över att det inte gjorts något tidigare, och att vi inte fick tid förrän på torsdag. Tycker ni att jag ska ringa förlossningen själv? Min BM går på semester nästa vecka dessutom.

Var på kontroll i morse.
Min livmodertapp hade mjuknat och jag var öppen två cm. Känns skönt att det händer något!
Gjorde TUL. Plutten väger runt 3300 gram. Vecka 40+5. Allt såg toppen ut, var så slänt att höra!
Åh, Jättegrattis!!!
Idag har jag torkat "snor" hela dagen. Gult och tjockt. Förlåt att jag är intim. Är det slemproppen tro?
Tio dagar över tiden idag. Har klippt gräset, det var kämpigt! Men fick inte ens en sammandragning...
Håller tummarna Petra!
Äntligen är vår älskade dotter här! Vi är så lyckliga!
Filippa väger 3745 g och är 53 cm lång. Hon kom på BF +12. Lika dålig på att passa tider som sin mamma!
Fan fan fan vad ont det gjorde men åh vad stolt jag är över mig själv!
Jag hade INGA känningar innan. Värkarna började kl 08 och Filippa är född 17.47. Håller tummarna stenhårt för er!
Vi gick 12 dagar över tiden och Filippa är så himla torr! Nästan allt fosterfett var borta. Hoppas att det blir bättre snart.
Åh, Filippa föddes ju i onsdags. Vi kom på nu när vi kom ur vår bubbla en aning att mannen inte anmält att han börjat med sina pappadagar till FK. Vad tror ni de säger när han ringer imorgon? Kan man anmäla några dagar i efterhand?
Tyvärr måste jag säga att min slempropp gick i lördags till stor del, sedan kom små bitar ända fram till förlossningen i onsdags. Men det är ju definitivt ett tecken på att något händer!
Jättegrattis!!! Vilken rejäl guldklimp! Skönt att allt gick bra till slut, passa på att vila och ta hand om dig på BB!
Grattis!!! Igen
Skönt att allt gick så bra!
Postade min förlossingsberättelse i fortsättningstråden, www.familjeliv.se/Forum-3-20/m64875120.html
Underbart, grattis!!!
Hoppas på mer berättelser i fortsättningstråden!