Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

BF juni 2012

Usch ja känner igen det. Fick också bland annat tavegyl men blev mest slö av det tyckte jag.. Har du några förhöjda värden eftersom de pratade om igångsättning?

• zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 18:25:14 följande:
    Är det någon som tidigare använt amningsbh:ar med bygel? Och i så fall, fick du mjölkstockning då?

Sist använde jag Triumphs amningsbh:ar som var sömmlösa eller vad det heter, ingen bygel eller nåt sånt. De var ju sköna men det såg ju inte ut som att jag hade bh på mig och brösten hängde som sjutton. Denna gången vill jag känna mig fin och fräsch även fast jag ammar och tänkte införskaffa några med bygel, men de sägs ju att man får mjölkstockning då?!

Någon som har bra tips på bra amningsbh:ar sådär lite överlag?

Ja jag hade de från hm sist med bara en liten bygel på sidorna liksom, fick sån rejäl stockning i båda brösten att det förstörde hela amningen. blev fruktansvärt dålig :( denna gången ska jag försöka hitta några bra sömlösa som inte sitter åt. tror apoteken har en bra sådan? måste börja kolla efter sånt snart..
  • zenoble
    EmeelieeA skrev 2012-04-04 10:16:52 följande:
    Någon som får som hemska magknip sim gör så ont att man börjar må illa?
    Vaknade och hade sådana attacker i ca 10 min sen försvann det. Haft så för någon dag sen också. Är i v 32.

är i samma vecka och har också knip nästan nån gång om dagen varje dag. Undrar också vad det beror på? haft de några veckor nu. ibland undrar jag om jag fått i mig något jag inte tål, men det att jag inte får det! jätte obehagligt.. bara så man vill krypa ihop och vila magen.
  • zenoble

Jag gick inte på något med sonen, andningen funkade hur bra som helst ändå :) det mesta faller sig naturligt liksom

• zenoble
    Polarlantis skrev 2012-04-08 10:49:34 följande:
    Ang bekymmer så är mitt största åderbråck i underlivet, inte kul ngn stanns alls  Någon mer?

Jag hade det ett par dagar för ett tag sen när jag var överansträngd. Fruktansvärt! Det har tack och lov gått tillbaka sen jag slutade jobba.. Jobbar du med det? Stackare :(
  • zenoble
    bejb skrev 2012-04-18 09:10:36 följande:
    Åh vad jag är arg på min sambo. Här tidigare hade vi pratat om att han tänkte ta pappaledigt då bebisen kommer och sen fortsätta med sommarsemestern direkt efter pappaledigt. Nu igår kväll innan vi skulle somna klämmer han ur sig att han kommer ta semestern först senare och bara ta en vecka ledigt i samband med förlossningen.. "jag kan ju ändå inte göra något första tiden.." var hans kommentar. Vi ska ju bygga ett nytt garage här i sommar och han tänkte ju använda ledigheten åt att bygga garage istället.
    Jag blev så arg och besviken och förvånad faktiskt..? Visst.. han kan inte amma men han kan ju göra allt annat ändå. Och man vet ju inte i vilket skick man är i själv heller efter förlossningen. Jag sa åt honom att jag hoppas han ändrar sig och att jag är mycket besviken på honom. Han får ju själv också lida då han missar så mycket av första tiden med bebisen...
    Hur ska era karlar göra?
    Usch vad jag blev deppig nu.... och vädret gör inte saken bättre.. här har kommit 5-10cm snö inatt!!!!! Jag blir galen på detta antarktisklimat! Vi hade tänkt åka till Ikea i helgen..men de får vi väl glömma nu igen(har fått ställa in pga dåligt väder nu 3ggr)
    Vad jobbigt för dig! förstår att du vill att han ska vara hemma det hade jag också velat, minns förra gången när min sambo började jobba efter de 10 första dagarna hur jobbigt det var.. Fick mjölkstockning och hög feber så jag orkade knappt ta hand om sonen. Kommer verkligen uppskatta denna gång då han är hemma 3 månader. först tar han ju de 10 dagarna, sedan tänkte vi ta ut föräldrapenning samtidigt hela juni, sen har jag semester först sedan har han sin semester.
    Hoppas han ändrar sig!
  • zenoble

Jag förstår dig precis, samma visa här inatt.. hatar verkligen att bli väckt om

Nätterna med. Räcker med att sonen vaknat 3 gånger så man ska få honom att somn om. Sedan valp + annan vovve på det. Sonen sov iaf till 7 ist för 6, men känner mig ändå helt slut med huvudvärk :( kul start på dagen..

• zenoble

Nej nu har jag sagt att han inte får gå ut något mer.. onödigt att ta nåt hemma med för den delen för man vet ju som sagt aldrig när det blir att man behöver åka in. skulle aldrig vilja ha med honom till förlossning om han druckit. så nu får han dricka cola med mig istället :) v.35 idag! det börjar närma sig..

• zenoble

Köpte en amningsbh på ullared för 99 :) tänkte börja med en så man vet att amningen funkar åså innan. Ska låna en bröstpump av en kompis sedan ska jag bara köpa inlägg :)

• zenoble
    Speedofsound skrev 2012-04-23 09:55:14 följande:
    Zenoble: är det bra kvalité (för att vara Ullared då, jag är inte så kräsen;) på den? Vet du om det finns i stora storlekar?

Jag har ju F-kupa innan, lär ju gå upp ett par storlekar till :/ nån som har någon koll på hur
    Många storlekar man bör gå upp?

Ja jag tycker den är skön som jag provat den nu i alla fall! får väl se sen när tuttarna blir mjölkfyllda om man tycker lika dant :) var mest ute efter en utan någon bygel. har också 65/70 f i vanliga fall, nu gick jag upp till 80D för att få kupan större och den satt bra runt om ändå tycker jag. tror att det fanns E också men med mindre omkrets.? 
    Tänkte köpa en "riktig" sen när jag vet att det funkar åså.  
Svar på tråden BF juni 2012