BF juni 2012
grattis till den fasta tjänsten! hoppas ni hittar ett hus åt er! :)
jag ska inte deppa ihop nu! ska till bm imorgon och berätta hur det ligger till. hoppas att det löser sig till det bästa!
grattis till den fasta tjänsten! hoppas ni hittar ett hus åt er! :)
jag ska inte deppa ihop nu! ska till bm imorgon och berätta hur det ligger till. hoppas att det löser sig till det bästa!
Kan ju berätta lite kort bara vad jag råkade ut för häromdagen..
Några på jobbet ville tydligen jävlas/ ställa till med bråk. De har jobbat på arbetsplatsen längre än mig och tror tydligen att dom har mer att säga till om än mig..
Pga att jag är gravid och ändå är i vecka 24 börjar det bli ganska jobbigt (med sammandragningar,ont i ryggen,illamående o.s.v.) och chefen hade sagt att jag får göra lättare arbetsuppgifter istället så jag inte blir sjuk. Mitt jobb är ganska fysiskt tungt ändå med tunga lyft och mycket stående mest hela dagen.
Hur som haver så sa mina kolleger då att "du får bestämma själv imorgon hur du gör, antingen kommer du och gör ditt arbete(såna uppgifter jag blivit befriad ifrån) eller så är du hemma=UTAN LÖN. Jag blev arg/ledsen och berättade för hundraelfte gången att jag faktiskt inte kan göra vissa saker längre, jag blir ju sjuk av detta! Ingen förståelse överhuvudtaget! Och varför ska jag drabbas ekonomiskt och bli utan lön bara för jag är gravid??!
Hennes kommentar var "graviditet är ingen sjukdom" typ "det är ditt problem" Jag reagerade som jag gör då jag blir arg(och med alla graviditetshormoner)och började gråta.. Ringde chefen genast jag kom hem och berättade vad som hänt och han blev ju helt förvånad och kunde inte tro sina öron.. "Helt oacceptabelt!" Han visste ingenting om detta. Han ringde åt dessa personer senare och hörde vad dom hade att säga.. Jag igen var hemma igår eftersom de ville ju inte ha dit mig och jag ville absolut inte se dem!! Hela torsdagen var jag så upprörd av allt detta så jag satt bara och grät.. magen var sjuk och spänd och trodde huvudet skulle spränga! Ska man behöva må så här?! Har aldrig tidigare känt mig så jävla överkörd och illabehandlad!
På morgonen ringde den ena och bad om ursäkt och sa att vi ska nog lösa dethär och att de gjort bort sig.. Men jag hade verkligen svårt att acceptera denna ursäkt. För det r absolut INTE första gången dom beter sig illa mot mig..
Var både till min bm och läkare igår och jag berättade vad som hänt på jobbet. De hade full förståelse båda två och förstod hur jag kände mig. Blev sjukskriven för igår. Men de tyckte båda två att jag ska åka dit på måndag och prata igenom allt och se va de ha att säga. Men blir det ingen ändring på deras uppförande eller beteende så blir jag sjukskriven! Sånt här ska man inte behöva stå ut med! Tycker jag har varit strong under graviditeten då jag endast haft 2 sjukdagar och jag ändå mått så dåligt hela tiden. Men det är ingen som tackar en.. istället får man sån här skit!! Jag vill inte heller gå flera månader hemma och vänta,men vad har man att välja på? Vara på jobbet och må fysiskt och psykiskt dåligt eller stanna hemma?
Varför måste de ställa till med detta? Jag har ändå inte så länge kvar att jobba då jag åker på mammaledigt i april och har semester att ta ut före.. Men det blir 6 jävla långa veckor om man ska jobba med såna personer.
Bävar inför måndagen och hoppas att dom insett vad de gjort, annars får de nog klara sig utan mig.
Oj.. dehär skulle ju bli ett kort inlägg.. förlåt om ni somnat!
Tack för era kommentarer! Sitter bara och väntar på morgondagen och tänker på vad jag ska säga och hur jag ska formulera mig så de förstår att NU är det faktiskt hög tid för ÄNDRING.
Har suttit och läst på lite om arbetsskyddet och de har brutit lite mot den ena och den andra lagen så jag har all rätt på min sida. Visst är man överkänslig med mycket graviditetshormoner när man är gravid,men såhär ska man ändå inte få behandlas!
Imorgon på eftermiddagen ska vi också till bm så då får jag berätta åt henne hur det gått.
Jag vet ju bara hur dessa människor funkar,det är ju inte första gången det bli tjafs på jobbet,så dom lär inte ändras över en natt. Och jag har så svårt att acceptera en ursäkt den här gången, det får verkligen inte upprepas!
Hoppas ni andra haft en mycket bättre helg än mig i allafall!
Usch och fy! Ska snart söka mig mot jobbet och ta itu med problemen.. känner mig allt annat än laddad!
Har sovit dåligt..vaknade kring ett med (ursäkta om jag äcklar er) spya i munnen.. har så förbannat halsbränna så det kommer upp magsyra! =/
Och så har jag lyckats bli förkyld!
Motivationen är ganska långt på minus just nu kan jag säga!
Har tagit ihop med dom på jobbet och nu borde de inte ställa till med något mera.. hoppas jag! Jag sa tydligt att blir det något mer så sjukskriver jag mig. Så nu är det bara att jobba på några veckor till då!
Tycker redan nu att magen börjar vara i vägen,är inte van att vara så här stor :) Men det är ändå mysigt! Och på kvällarna är så mycket aktivitet i magen så då jag ligger på soffan ser man då h*n sparkar :))
Igår hade jag till och från under dagen värk i nedre delen av ryggen och det kändes igen ont nere vid blygdbenet. Då och då känner jag också hur magen blir alldeles stenskarp,tar dock inte ont. Är det sammandragningar eller foglossningar jag har eller lite av bägge? Tycker de e svårt att veta då man inte alls nån gång tidigare varit med om detta förr.
Idag ska jag till en kompis och fylla i alla ansökningspapper och blanketter som ska skickas in.. det är ju en hel vetenskap så bra att få hjälp av någon som gjort det förr.
Hoppas ni alla har det så bra!
idag var jag till tandläkaren..och just då när jag låg där så började lill*n sparka och puffa på magen! kände väl mammas nervositet :) men det gick bra!
inatt vaknade jag annars av att jag hade sendrag/kramp i vaden på högra benet.. herrejisses! trodde jag höll på dö..fick panik då det inte började släppa. så längesen jag haft det så jag mindes ju inte hur man ska göra! yrvaken mitt i natten. någon annan som haft sendrag om nätterna?
Fy vad jag mår illa! Typiskt att man alltid blir sjuk då det är mycket på jobbet! Vet inte om jag har magsjukan på gång eller om det är gravidillamåendet som återvänt. Sitter och försöker hålla tillbaks kräkningarna,men måste börja söka mig till jobbet nu. HOPPAS det går om! Usch och fy! Tycker jag har haft detta tillräckligt nu..spydde ju som en gris mellan v 6-18 :/
usch vilken dag! hade årets stressigaste dag idag på jobbet! har bara legat på soffan hela kvällen. gör ont i ryggen/fogarna genast jag ställer mig upp. har känt av mycket sammandragningar och inte alls mått bra. ska se om det inte blir bättre med vila nu så blir det nog att åka till doktorn :(
känns inte alls bra!
Någon annan än jag som lider av detta?
Har de senaste veckorna ibland (denna vecka varje dag) haft riktigt värk nere mellan bena, vid blygdbenet. Då jag stått länge,suttit eller legat ner och ska ställa mig upp så tar det så j*vla ont! Kombinerat med värk i nedre ryggen. Är det foglossning eller något annat?
Då jag berättat åt bm sa hon att jag ska vila mera, men de gör jag ju redan? Jag överdriver inte då jag säger att jag har svårt att gå för det tar ont. Idag är en sån dag. Imorgon då jag vaknar är det bra, men då jag varit igång igen några timmar är det säkert samma sak all over :/