Inlägg från: Norrlandstöus |Visa alla inlägg
  • Norrlandstöus

BF juni 2012

Gick igenom andningen väldigt mycket på föräldragruppen när vi pratade förlossning så ingen kurs för mig;)

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-04-07 11:13:14 följande:
    Har ni fått några andra problem än? Jag har blivit kroniskt täppt i näsan :P Jag har så känslig näsa också... Så fort jag snyter mig så blöder jag! Inget nässpray här inte.. Får nog leva med att andas på halvfart resten av tiden :P
    Har haft det sen v 10..:/ så jag har insett att profylaxandningen kommer ju inte gå för mig;) haha.,. jag mår (peppar, peppar) jätte bra nu när jag är hemma och sjukskriven och bara tar det lugnt och äter medicin mot gallsyrorna.. känns super bra faktiskt.,  gick in i v 33 idag.,. 54 dagar kvar nu längtar man ju som en tok.. 
  • Norrlandstöus

jag har en himla tur med min sambo,. han är verkligen super snäll och hjälper mig med allt., vi har tvättstugan fyra trappor ner så det är han som sköter tvätten just nu., skulle bli så arg om han inte hjälpte mig.,.,

• Norrlandstöus

min sambo kommer vara hemma dom 10 dagarna i samband med förlossning sen jobba några veckor mån-tors och sen ta semester juli till augusti som det ser ut nu.,

• Norrlandstöus
    LindafrånFinland skrev 2012-04-19 06:51:16 följande:
    Ärligt talat behöver man inte pappans stöd i början.Dottern va prematur på sjukis i 2 veckor och jag körde dit och amma och sköta henne 4-5 ggr/dag. Efter att hon kom hem skrek hon kolikaktigt då hon var vaken i ett par-3 månader och allt klarade jag utan att pappan va pappaledig och t.o.m. borta kvällarna me hobby eller övertid. De går hur bra som helst för nyfödda sover största delen av dygnet. man behöver hjälp först efter att babyn fyllt 6 månader, tycker jag.

Kan nog hålla med lite grann.., :)
  • Norrlandstöus

Är i v 34 (33+5) och har gått upp 16 kg! blir tokig men nu när jag inte kan röra mig så lär det ju dra iväg mer så slutar väl på +20  minst.,.:/ men jag laddar för att verkligen gå ner allt sen., minst;)

• Norrlandstöus

V. 35 idag., känns lite mysigt när jag tänker på att på måndag är jag i samma dag som mamma var när jag föddes., mitt ena bröst löpte amok imorse och bara sprutade rakt ut hur länge som hellst., blodådrorna stod u toch hela bröstet vart hårt., har ni varit med om nå liknande? det släppte efter ett tag iaf så antar att det inte va nå speciellt.,.

Har föresten gjort klart ett tjockt lapptäcke att ha på golvet sen och igår virkade jag ihop ett på skor., längtar som en tok nu.,:)   

• Norrlandstöus

JObbigt för er., vet inte riktigt hur det är då sambon är nykterist och aldrig gjort så., men därimot så somnar han alltid på 3 sekunder och jag kan ligga vaken i timmar., mindre kul som sagt.,

• Norrlandstöus

Har köpt två amningsbehåar, två super fina amningstunikor och inlägg.,. väntar nog med en pump så jag ser att det funkar:)

Svar på tråden BF juni 2012