• s07

Stokke Xplory

Jag byter nu ut min bugaboo cameleon för jag tror inte den är bra för mitt barn (11 mån) att sitta i, han hasar ner, glider ur selen, vill se mera osv - trots att jag gillar att köra denna smidiga vagn. Har ledsnat på att ständigt behöva böja mig o justera honom i sätet!!! Har börjat snegla på Stokke Xplory som jag tycker ser rätt plastig ut- å andra sidan fiffig med högt och till synes bekvämt sittläge och mjukt sele. Ska testa vad lillen tycker i affär. Är medveten om att den är ett helvete att montera ner, samt jobbig i snö. Jag har en bra ny resevagn, och joggingvagnen klarar vilken snöhög som helst. Dock vill jag fortfarande ha en bakåtvänd sittvagn som huvudvagn till våra stadspromenader. Därför undrar jag om någon stokkeägare kan svara på följande: 1) hur drar man / bär upp vagnen i trappor hemma - har sådana, och bugaboon har jag greppat under armen mha bygeln- inte lätt men funkar 2) busspå- och avstigning- hur funkar det? Har hört att det är problematiskt, på vilket sätt? 3) kan man tvätta textilierna i maskin? 4) känns den stötig?(den ser rätt plastig ut...?) Tacksam för svar.

• Svar på tråden Stokke Xplory
  • Mymystery

Hur många trappor ska du bära upp den för? Du får nog ta av sittdelen och bära chassit för sig och sittdelen för sig för du kan inte bära den i bygeln. Jag har bara åkt buss med den 1 gång men på och avstigning var inga problem. Jag har tvättat klädsel några gånger utan problem. Vi har även en teutonia som snö- och terrängvagn, stokken är mkt mer "stötig" men den är helt klart den bästa vagnen vi haft skulle inte byta den mot någon annan!

• s07

Tack för svar! Jag behöver dra den upp ca 8 trappsteg och sen bära den en trappa upp. Är så förtjust I stokken efter att ha prövat den i butik- jag som tidigare fnyst åt den älskar vagnen nu när jag lärt känna funktionerna. Inser att den inte är lika mjuk för mig att köra på alla underlag men för Lillen tror jag stötdämpningen är riktigt bra. Han satt utmärkt och var uppenbart nöjd med den högre sitsen. Så det blir en sådan! Ngt orolig för de relativt mindre bakhjulen och uppdragning till buss. Man kanske kliver på med framhjulen?

• Mymystery

Du ska nog ta de större hjulen först både på och avstigning. På vårt chassi finns en bild på hur man ska göra i tex trappor. Alltså dra den upp och ner från bussen med tyngden på de stora hjulen

• s07

Ok,hoppas det går bra. Där jag bor är det oundvikligt med trappor, bussar och rulltrappor. På samtliga har bugaboon skött sig utmärkt och jag förväntar mig inte samma respons från stokken men det kan jag acceptera för vagnen är så bra på andra sätt. Vidare ska det bli så skönt att ratta något annat än Stockholm centrums absolut vanligaste åk...jag börjar bli riktligt trött på att BARA se buggor.

• bubblan79

har dom inte förklarat på affären hur ni fäller ihop hjulen när ni ska dra den i rulltrappor eller vanliga trappor.. går på stranden eller ska på/av buss eller tåg? den är ju hur smidig som helst.. dessutom den enda vagnen som är godkänd att åka rulltrappa med

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • s07

Jo men har svårt att få till snitsen. Det ska väl sitta någon dag! För den låter helt sjukt mycket när man drar de. Uppför trappor i "helt" läge! Utöver detta en härlig, smidig vagn. Men ingen Vagn man spontanbaxar upp i nerför trappor för en kort promenad till affären.

• bubblan79
    s07 skrev 2011-10-08 21:58:18 följande:
    Jo men har svårt att få till snitsen. Det ska väl sitta någon dag! För den låter helt sjukt mycket när man drar de. Uppför trappor i "helt" läge! Utöver detta en härlig, smidig vagn. Men ingen Vagn man spontanbaxar upp i nerför trappor för en kort promenad till affären.
    ja om du drar den utan att fälla ihop hjulen så kommer nog inte garantin att gälla tyvärr.. jag har testat den massor med gånger och dom visade hur man ska göra i butiken och det funkade fint tycker jag
  • AllyZ

Ser att traden ar ganska gammal men vi har precis kopt en till var bebis som tittar ut nu snart! Jag ar lang och maste boja mig for att plocka upp bebis med Bugaboo och alla andra vagnar. Dessutom demostrerade tjejen i affaren hur det ar att falla ihop alla vagnar (hon visade oss kanske fem olika) och Stokke var helt klart den lattaste! En liten knapp sa aker liggkorgen av, sedan en till sa ar den ihopvikt. Och trappor etc anvander man ju tva hjul bara. Tycker den ar overlagsen alla andra vagnar. Jag hade absolut inte tabkt mig en san eftersom jag avskyr designen men det var den mest praktiska och basta vagnen sa jag far vanja mig vid utseendet helt enkelt.

• s07

Vad kul Ally, jag älskar verkligen min stokke och ångrar att jag inte hade den från start. Den ÄR snällare mot ryggen och otroligt lättrullad. Nu kan jag dessutom 2 hjulsläget och den är jättebra i trappor. Lycka till

• bubblan79

ja lycka till med världens bästa vagn :D hoppas du kommer vara nöjd med den

Svar på tråden Stokke Xplory